Bij het bedenken van wat korte gedichtjes voor in het fotoalbum van Luc. Ik maak elk jaar een album van het afgelopen jaar (Luca 2008, Luca 2009 en nu Luca 2010) Ik heb op de voorpagina als inleiding: 2 jaar Zo snel als dat gaan kan, geen baby meer, maar een echte man. Bijna elke dag even met je stoeien, en mama ziet je groter groeien. Mama hoorde je eerste woordje, je eerste lach, zag hoe je ging kruipen en ging staan, en zag je eerste echte traan. Als je me ziet, ga je bijna springen, Ik geniet, als we samen liedjes zingen. Nu stap je parmantig zonder mijn handje rond, je krijgt bijna alles voor elkaar Mijn allerliefste schat.. Ik heb genoten van dit jaar. Liefs, mama Maar het is een fotoalbum van 80 paginas in totaal (incl kerst en oudjaar , waarvan de fotos dus nog komen ) en nu wil ik bij elk nieuw onderwerp een leuk gedichtje plaatsen zoals altijd (Vakantie, verjaardag, winter, kerst, Sinterklaas oudjaar) Wie wilt me een beetje helpen? *edit* heb de meeste al!
Ik heb nu bovenaan een pagina staan: Zomer 2010 't Geluid van de waterfontein de warmte van de zonneschijn kikkers aan het kwaken spinnen die een web gaan maken op een bloem een blije bij zomer,wat een prachtig jaargetij. En dan eronder en ernaast een foto van luca in het zwembad in de zon etc met uitleg en tekst. En bij de winter heb ik; WINTER 2010 Sneeuw en ijs, kiele-kiele-kou-kou bloemen op de ruiten Sneeuw en ijs, kiele-kiele-kou kou toch wil je naar buiten, dus slofjes uit, laarsjes aan dasje om, jasje aan Knoopjes dicht: goed gedaan! Mutsje op en wantjes aan. En ernaast 2 fotos van luc van vandaag met wanten aan een sjaal en een muts om haha Voor zijn verjaardag heb ik nu: HOERA, LUCA 2 JAAR! 't Is tijd voor vrolijke kleuren voor slingers rood en geel voor pimpelpaarse bloemen en van alles heel erg véél! 't Is tijd voor veel cadeautjes in feestelijk papier met hele grote strikken en vooral heel veel plezier. 't Is tijd om feest te vieren met 2 kaarsjes op de taart en een heleboel lekkernijen omdat jij vandaag verjaart! En ernaast dan dus alle fotos van zn verjaardag, taart, ballonnen etc. Nu nog kerst en oudjaar.
hoe doe je dat maken...alles met de hand, dus foto's inplakken tekst schrijven, of maak je zo'n digitaal fotoalbum?
Ik maak em digitaal. van de HEMA, elk jaar. Heb nu 80 bladzijden en kost me 50 euro. Ik heb kaders, sjablonen, achtergronden etc.
hoi heel leuk idee zeg en gaaf gedaan ik hou zelf vanaf de geboorte ook wel een klein boekje bij een tijdschrift wat mijn dochtertje ken en eet enz en ook vanaf zwangerschap en de geboorte ben ik met fotoalbumboek nummer 8 bezig daar plak ik elke week foto;s in en zet ik er ook bij wat ze ken en hoe oud ze daar is enz en filmen doe ik ook nog eens bij houden maar hoe jij het maakt vind ik wel heel bizonder hoor liefs Citta
Das ook leuk hoor! alles bijhouden! En ik maak ook overal fotos van, alleen heb ik allemaal aparte mappen op de PC gemaakt met Luc 08, Luc 09, Luc 10 etc. En aan het einde vh jaar brand ik alles en maak ik een groot fotoalbum. Zo heb je straks dus rond de 18 fotoboeken wat ik overzichtelijk vind kwa jaartallen
Echt onwijs leuk! Wij maken ook per kind een 'jaarboek', foto's en teksten erbij. Eind van het jaar bestellen we het bij pixum.nl . En voor de oma's en zo af en toe ook een boekje. De eerste boeken hebben we dubbel besteld zodat we ze ook onze kinderen kunnen geven als ze ouder zijn. Maar dat wordt wel een duur geintje als we dat 18 jaar lang gaan doen... We houden in de tussentijd wel een boekje bij met grappige momenten of echt dingen die we niet mogen vergeten. Zitten we 's avonds in bed: heb jij nog iets grappigs meegemaakt met L. of S.? Dat zijn eerlijk gezegd de mooiste momenten van de dag, want er is altijd wel iets... En die verhaaltjes verwerken we in de boeken. Tips heb ik niet, ik vind het echt al heel leuk hoe je het doet. (en leuk om je zoontje te zien!) groetjes Amber
dankje naamgenoot! Mij kost het elk jaar 50 euro dus dat valt me nog mee haha, dan heb ik 80 pages boek e das best veel kan ik je zeggen. Achterin heb ik nu op de laatste pagina alvast een oijstje gezet met "woordjes die je dit jaar hebt geleerd"
wat een leuk idee en goed gerijmd! wat zal hij dat later leuk vinden om terug te lezen en te zien! ik heb hier nog staaaapels foto's liggen om in te plakken, raak steeds meer achter maar heb dan ook al aardig wat albums!
was ik ook maar zo creatief! ziet er puik uit! heb geen ideeen voor je omdat ik zo creatief ben als een dooie kat!
Yep, hier ook de woord-lijstjes! Als ik het teruglees denk ik: zou ik nooit onthouden hebben... (dat mijn dochter 'sjasliek' zei als ze paraplu bedoelde..) Onze boeken zijn soms wel heeeel erg uitgebreid (freaks!) dus 50 euro redden we niet altijd. Ennuh, naamgenootjes? Hoe weet jij dat ik Mattin heet?