Mijn oma maakt onderscheid

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn oma is geen echte oma oma en heeft soms van die valse streken, ja echt!. Altijd commentaar op anderen en ze heeft dus ook haar voorkeur. Ik had het de laatste jaren al eens gemerkt aan kleine lullige opmerkingen die ze naar me maakte, maar afgelopen weekend werd het pas echt duidelijk. Mijn zoontje was jarig en kreeg 2 t shirts op zijn verjaardag. Ze waren veel te groot en ook nog eens met kerst opdruk, echt zo belachelijk! Denk dat hij ze ergens in 2020 past! Maar mijn nichtje, haar andere klein kind was ook jarig en die kreeg €50 van haar. Ze had er nog bij gezegd, dat ze maar een flink cadeau gaf want voor hetzelfde geldt is ze er volgend jaar niet meer.
    Nu hoeven cadeaus natuurlijk niet op de weegschaal, maar dit is toch wel erg raar??
     
  2. neyomi

    neyomi Actief lid

    1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow..
    Sneu voor jouw zoon

    Apart als mensen zo kunnen zijn
    Ook al heb je een voorkeur, laat t dan niet blijken.
    Wees juist een vb voor kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen
     
  3. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgende keer lekker niet meer uitnodigen. :p
     
  4. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    859
    113
    Ohhhh dat is wel heel erg.. ik zou dit ook heel erg vinden als het hier zo zou gaan.
     
  5. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is ze niet dement ofzo, beginnend,
     
  6. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nee!
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Heel heftig en dit kan zo'n impact hebben op een kind. Mijn schoonmoeder deed en doet dit met haar zoon en onze zoon moet het nu ook ontgelden. Haar andere kind en kleinkinderen zijn oogappeltjes.

    Het contact is hierdoor ook minimaal en we laten het verwateren.

    Om te kotsen en ik kan me er ook echt kwaad om maken!
     
  8. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ze doet niet onaardig tegen ze en mijn zoon had niks door, hij is nog maar 6. Maar de grote mensen zien het wel allemaal. Mijn moeder is heel erg boos op haar nu.
     
  9. Nemo2

    Nemo2 Niet meer actief

    Niet meer uitnodigen! Ik vind het een valse streek
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Naast naast je neerleggen Die kan je niet meer veranderen
     
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Het feit dat ze onderscheid maakt is al onaardig genoeg. Mijn zoon is 4 en ziet/voelt bepaalde dingen ook al, vooral als we toevallig met z'n alle samen zijn bij bijv een verjaardag.

    Kinderen zien en merken meer dan we denken.
     
  12. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dat is ook waar!!!
     
  13. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Lekker laten gaan. Mijn kinderen hebben absoluut niet door wat een ander voor zijn verjaardag krijgt. En het leven is helaas niet altijd eerlijk. Ik vind ook niet ieder kindje/tante/schoonzus etc even aardig en geef ook wisselend cadeaus. Een kind mag toch leren dat een gever een cadeau zelf mag beslissen. Soms krijg je iets wat je niet leuk vind dan zeg je gewoon bedankt en laat het lekker gaan.
    Tuurlijk wil je dat iedereen gelijk wordt behandeld. Maar sommige mensen zijn daar gewoon erg oneerlijk in. Accept What you can not change!
    Gewoon voor haar verjaardag een dooie hamster of een rouwboeket geven: veel plezier ermee
     
  14. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dat kan je niet veranderen hoe graag je het ook wilt.

    Hier word er ook onderscheidt gemaakt tussen de schoonzussen en kleinkinderen door mijn schoonvader. Het gaat hier niet om 50 euro maar om honderden tot duizenden euros. Iets van zeggen heeft geen echt geen nut! Dat heb ik in de loop van de jaren gemerkt. Wellicht kan je haar volgend jaar niet uitnodigen om zo teleurstellingen te voorkomen?

    Sterkte ermee, ik weet helaas precies hoe je je voelt!
     
  15. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Ik snap je en zeker wanneer mensen verder weg staan ben ik het met je eens. Maar kinderen hoeven dit niet te zien. Het is voor een kind heel confronterend om te zien dat een ander kind meer liefde/aandacht krijgt, ook in de vorm van een cadeau.

    Ik zie wat voor een effect dit op mijn man heeft gehad en nu op mijn zoon. Nee, sorry dat doet je echt pijn als ouder.

    Voorbeeldje hoe mijn zoon reageert; op de gezamenlijke verjaardag krijgen de andere klein kids volledige aandacht en worden plat geknuffeld. Tegen mijn zoon kan er een "hoi" vanaf.

    Na verloop van tijd ging ze weg en vroeg de kinderen om haar een knuffel te geven. Mijn zoon vertikte het echt om haar een knuffel te geven. En weetje, ik geef hem geen ongelijk.
    Hij wordt bij binnenkomst kei hard genegeerd en de andere worden plat geknuffeld, maar als ze weg gaat verwacht ze dat hij een knuffel geeft.

    En dit gebeurt niet eenmalig.

    Reken maar dat hij dit voelt en merkt. En dat is ook wanneer er cadeautjes worden gegeven.
    Als je familie dicht bij staat dan behandel je de kinderen gelijk. Zeker wanneer je oma/opa bent.
     
  16. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Ik snap je helemaal en vind ook dat het niet eerlijk is, maar mensen die dat doen moet je zelf een plekje op afstand geven! Heel belangrijk is dat je zelf het zelfvertrouwen van je kind zo groot mogelijk te maken. Ik zeg elke dag tegen mijn dochter: vergeet het niet jij bent de beste. Ik vertel haar vaak dat ik van haar houd en als ik vraag; wie is de beste/liefste/leukste dan zegt ze dat zij dat is. Vind ik belangrijk en hoop oo die manier op te vangen als mensen haar als minder zouden behandelen.
     
  17. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Sluit ik me helemaal bij aan!
     
  18. susy26

    susy26 Niet meer actief

    Wat sneu voor je zoontje. Ja inderdaad niet meer uitnodigen of zeggen waar het op staat.
     
  19. susy26

    susy26 Niet meer actief


    Ow wat sneu zeg. :(
     
  20. susy26

    susy26 Niet meer actief

    Mooi verwoord!:)
     

Deel Deze Pagina