Rij jij schakel of automaat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Schakel of automaat

  1. schakel

  2. automaat

  3. wij hebben een schakel en automaat

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Man zijn auto schakel ikke automaat, ik ben opzoek naar een nieuwe auto maar dat wordt wel een schakel.
    A vind ik de automaat voor stadsverkeer heerlijk maar rij meer snelweg dus ja.
     
  2. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Wij hebben pas een nieuwe auto gekocht en bewust met een schakelbak. Ik hou van zuinig rijden en dit scheelt toch wel wat... Verder heb ik er nog nooit in gereden dus kan niks over het rijcomfort zeggen!
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb een schakelbak een 6 bak ik ben nog al een ahum sportieve rijder. En een automaat ik voor mijn doen te langzaam. Mijn moeder heeft een automaat met kickdown turbo maar voor mijn gevoel gaat het echt langzamer als mijn schakelbak
     
  4. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Ben nog aan het lessen maar zal een schakelauto zijn waar ik in ga rijden.
     
  5. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    De nieuwe automaten rijden stukken zuiniger dan de oude varianten. Doordat deze optimaal schakelen rijden ze zuiniger dan een handbak. Uitgaande van zelfde merk/model etc.
     
  6. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.749
    183
    63
    Een schakel. Onze vorige was een automaat. Vond dat echt fijn. In het begin vergat ik vaak te schakelen bij de schakel. Motor weer stil gevallen oeps. Maar nu weer eraan gewend.
     
  7. Angelicdreamz

    Angelicdreamz Actief lid

    18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Sinds een jaar hebben wij een automaat. Heerlijk rijden is dat, zal ook niet meer terug willen naar een schakel. Mijn schoonouders hebben beide een automaat, ik leen nogal vaak een auto van ze. Maar in Zweden met de lange afstanden is het echt heerlijk relaxed rijden 😊
     
  8. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Schakel. Ik vind een automaat vreselijk :)
     
  9. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Schakel !! Ik haat automaten haha , kan daar gewoon niet aan wennen.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    Ik heb een schakel, mijn man een automaat.
     
  11. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn auto is schakel en soms neem ik de bus van mijn man mee en dat is een automaat.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij rijden schakel. Ik heb een keer een week een leenauto gehad met een automaat. Toen ik mijn eigen auto terug kreeg, moest ik de eerste meters gewoon weer even wennen. Mijn vader rijdt sinds een paar maanden automaat. Laatst reed hij een stukje in onze auto (ik ernaast). Ik schrokner gewoon van!
    Dst houdt mij wel tegen hoor. Ik denk dat je het schakelen toch wel verleert.
     
  13. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nee hoor ... wij hebben een tijd gehad dat we alleen mijn mans auto hadden en dat was ook een automaat. Ik heb daar dus ook best wat jaartjes in gereden. Toen ik zelf een auto kreeg, en een gewone schakel, had ik geen problemen. Het is net als fietsen, je verleert het niet. het enige probleem is dat (en nu nog) ik nog wel eens vergeet terug te schakelen als ik voor een stoplicht sta ... :D
     
  14. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Lijkt mee heerlijk! 😊 Maar hier schakelen wij ons suf! 😄
     
  15. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik schakel en man automaat. Maar vind automaat toch wel heel makkelijk.
     
  16. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Mijn man en ik rijden beide automaat. Ik wil echt niet meer terug naar schakel!
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik rij automaat, maar ben dit vanwege een heupfractuur ook verplicht.
    Heb ook lessen en examen afgelegd in een automaat en moest zelfs een remtest doen om te kijken of mijn "goede been" wel kracht genoeg had om een noodstop te maken.
    Er staat ook een aantekening/code op mijn rijbewijs dat ik alleen automaat mag rijden.
     
  18. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Beiden, we hebben zelf 2 schakel auto's en een oldtimer automaat.
    Mijn moeder heeft 2 automaten en daar rij ik regelmatig in.... Ik ben beiden zo gewend dat ik geen voorkeur heb.
     
  19. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wij hebben beide nog nooit een auto gehad, maar zouden voor schakel gaan.
     
  20. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Automaat en hiervoor alleen schakel gehad maar we gaan nu echt niet meer terug hoor haha vind het zo fijn!! Kan me veel beter op de weg concentreren nu ipv het stomme schakelen (ook al went dat op ten duur ook wel maar ik rij niet zo vaak)
     

Deel Deze Pagina