Rij jij schakel of automaat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Schakel of automaat

  1. schakel

  2. automaat

  3. wij hebben een schakel en automaat

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Schakel, maar mijn volgende auto word een automaat. Ik had eigenlijk nu al een automaat gewild (vorig jaar oktober andere auto gekocht) maar ik keek vooral naar de zuinigheid. De automaat (Honda civic) was een stuk minder zuinig dan de auto die ik nu heb, een Fiat punto. Stonden er toen niet op in automaat.
     
  2. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier dus ook om medische redenen een automaat en de krachttest ook moeten doen. Ik heb in mijn linkerknie geen kruisbanden meer, vandaar. We hebben nu al tijden alleen een automaat gehad en man wil ook niet meer anders. Soms vind ik het wel jammer dat ik niet mag (ik kan het wel) schakelen. Maakt het zoeken naar een andere auto soms wat beperkter.
     
  3. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Beide auto's schakel. Ik hoef eigenlijk ook geen automaat, maar ik sta dan ook praktisch nooit in de file.
     
  4. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Whaha ja dat doe ook nog 😜
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij hebben een schakelwagen en dat vind ik prima. Maar een automaat is ook fijn (daar heb ik voor mijn werk veel in gereden en mijn schoonouders hebben allebei een automaat). Ik heb niet echt een voorkeur.
     
  6. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Automaat!

    Mijn man heeft een rijbewijs waar je alleen met automaat mag rijden en ik vind het zelf heel fijn rijden.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier een schakel en het bevalt me prima hihi.
    Rijden ook in een luxe wagen met alles erop en eraan dus ik zit op rozen hihi
    Nu rijden we ook niet zo heel vaak met de auto dus dat scheelt natuurlijk wel want als je veel en vaak op de weg zit dan lijkt het me wel een uitkomst.
    Mijn man rijdt overigens wel in een automaat.
    Bedrijfswagen van het werk en hij zit wel heel veel en vaak en lang op de weg.
     
  8. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Schakel.
     
  9. knutselkitty

    knutselkitty Fanatiek lid

    30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Nadat ik mijn rijbewijs had behaald heb ik 3 jaar in een automaat gereden, maar helaas is er enkele jaren geleden weer een schakel uitgekozen (ik heb hard geprotesteerd!)
    intussen wel weer gewend geraakt natuurlijk, maar automaat is zoo heerlijk rijden
     
  10. Tigra

    Tigra Bekend lid

    15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Schakel! Anders is autorijden saai. Ik vind het heerlijk om lekker te schakelen tijdens het optrekken.
     
  11. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Wegens dystrofie in m'n linkervoet overgestapt naar een automaat, zo blij dat dat bestaat :)
     
  12. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.291
    2.218
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb een automaat, man een schakel. Maar ik zweer bij mijn automaat :D
     
  13. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik heb een schakel-auto.
    Mijn vriend een automaat.
     
  14. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Schakel!
    Heb hiervoor een automaat gehad maar vind het alleen met file rijden een voordeel.. Schakel rijd fijner vind ik
     
  15. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Schakel, vind automaat juist vreselijk.
     
  16. Edge

    Edge Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    😂😂😂
     
  17. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Beide auto's automaat, waarvan eentje met DSG-bak... dus ik kan schakelen indien ik dat wil (tikken tegen pook ;) ) en er zit een heerlijke kick-down in... dus ik kan zo sportief rijden als ik wil... al rijd ik bij voorkeur zuinig :D
    Zijn beide super zuinig.

    In eerste instantie automaat uitgekozen omdat mijn vriend slijtage in zijn linkerheup heeft, dus juist het vele koppelen was bij hem "vervelend"
     
  18. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als het kan wil ik de 2e ook automaat. Man wat een genot en rust in de auto.

    Onze eerste automaat was een supersnelle Volvo... meteen verslaafd eraan geraakt. Echt een luxe bak, wat mis ik hem.
     
  19. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik rij een schakel auto.
    De auto van mijn man heeft een automaat (DSG) die super fijn is in gebruik!
     
  20. Humava

    Humava Niet meer actief

    Mijn vriend mocht 2 jaar geleden een nieuwe lease auto en die heeft sindsdien dus een automaat. In het begin dacht ik echt dat ik het vreselijk zou vinden maar het is echt heerlijk rijden!!
    Zelf heb ik een schakel auto rijd ook best maar niet zo relaxed als een automaat.
     

Deel Deze Pagina