Rijangst

Discussie in 'De lounge' gestart door Loetje85, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Bedankt voor alle tips! Die bachbloesem kende ik nog niet, ga eens kijken of ik dat kan vinden. En inderdaad, ik rij nog steeds, soms ook grote stukken, maar ik krijg die angst niet onder controle. En dat had ik wel dus ik weet dat het kan.... En het blijven rijden is zeker belangrijk, ik weet ook hoe het gaat zijn als ik dat niet doe. De vorige keer heeft deze 'pauze' bijna 9 jaar geduurd, dat wil ik dus echt nooit meer! Mijn doel is om die spanning kwijt te raken en weer met plezier achter het stuur te zitten

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
  3. beebj

beebj Niet meer actief

Hier als rijschoolhouder ben ik het eens met @Pietel . En een rijschool kan je juíst heel goed hierbij helpen, ookal denk je dat het niet aan het rijden andicht ligt. Wij hebben al meerdere mensen er vanaf kunnen helpen! Denk dat ‘n rijschool ook goedkoper is dan een psycholoog:oops: maar heb geen idee in hoeverre een psycholoog je hierbij zou kunnen helpen. Het grootste gedeelte zal ‘m toch in de praktijk liggen vrees ik.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij spelen er ook andere angsten dus ik 'moet' sowieso naar de psycholoog. Maar ik ben niet bang om te rijden op zich, ik ben bang dat ik een paniekaanval krijg. Ik vermoed dat dat bij ts hetzelfde is. Dus ik kan wel rijles nemen speciaal voor mensen met rijangst, maar echte rijangst is het dus niet.
    Kosten maken mij persoonlijk niet zoveel uit, ik weet niet hoe vaak ik naar de psycholoog moet maar het kost mij hooguit 385 (mijn eigen risico).

5. beebj

beebj Niet meer actief

Ik snap je uitleg @Snoopy1979 , maar ik blijf erbij:) Hetgeen waar je mee kampt in de auto, kan een (goede!!) rij instructeur oplossen. Rij angst heb ik nooit benoemd.

Deel Deze Pagina