Vraag me af waarom je met 2 fouten gezakt bent... Ik heb in mei m'n theorie-examen gedaan (kost 15 euro) zonder lessen te nemen, en had 47 op 50.Heb geoefend via deze site; www.soundandvision.be . Nu heb ik gekozen voor het model met begeleider, dus zonder hulp van de rijschool maximum 36 maanden oefenen met een begeleider (bijv. familie of vrienden), en dan het praktijkexamen. Op die manier bespaar je de kosten van lessen, maar dat moet natuurlijk wel iets voor jou zijn! Hoeveel de lessen, of het model zonder begeleider (dus met de rijschool) kosten weet ik niet precies...
Ik heb laatst nog gehoord dat je vroeger je rijbewijs in België bijna kon kopen, simpele test en je hebt het...Is dat nu anders? Wat het in Nederland nu kost weet ik niet, heb het al 20 jaar en zou niet meer zonder kunnen.
Ik zou niet meer zonder mijn rijbewijs willen en kunnen! Afschuwelijk lijkt me dat. Nu kan ik gaan en staan waar ik wil. Ik heb mijn rijbewijs in 2x gehaald, mijn theorie ook haha. Heb wel meteen mijn rijbewijs gehaald dat ik 18 werd. Dat is alweer een tijdje terug. De prijzen waren toen ook anders. maar ik denk zeker dat het de moeite waard is om je rijbewijs te halen.
als je in belgie wilt leren rijden met iemand moet die persoon al minstens 7 jaar zijn rijbewijs hebben en ongevalvrij zijn gedurende die 7 jaar dus qua ervaring gaan de meesten niet afzitten van een lesgever en lijkt het me ook niet zo onveilig. ook kan je het volledig via de rijschool doen. dit kost gemiddeld zo'n 1000 euro. vroeger , héél vroeger ( jaren 50) moesten de mensen gewoon hun rijbewijs afhalen in het stadhuis en geloof een 10 jaar nadien moesten ze allen theorie doen en geen praktijk maar sinds de jaren 70 is dit niet meer hoor. geloof wel dat nederland duurder is dan belgie qua prijs maar zeker niet veiliger gewoon anders want ons wegennet is ook anders dan in nederland. persoonlijk vind ik het in nederland qua baanligging wel veel leuker rijden
Het is duur helaas Maar ooooh wat ben ik er happy mee dat ik toch door gezet heb om dat roze papiertje te halen zeg:-D Zodra het even mooi weer is hoppa kind in de auto hond in de auto en we rijden naar het water naar het bos, op vieze dagen lekker makkelijk naar het werk toe. Ik ben niet meer afhankelijk van die gekke trein tijden. Ja hoor even extra op een houtje bijten in die tijd was zeker de moeite waard:-D
Weet je Auraly, een rijbewijs halen is gewoon erg duur. Je kunt nooit van te voren calculeren hoeveel je kwijt bent. De één slaagt in één keer, de ander heeft meerdere lessen nodig en rijdt in 2 of 3 keer af. Alleen jij kunt beslissen of je er ééntje wil of kan halen. Ik denk dat de vraag of je je een autootje kunt veroorloven vele malen belangrijker is. Geen idee hoe dat in België werkt, maar in NL betaal je je scheel aan belasting, verzekering en brandstof. Wij wonen daarnaast nog in het centrum van een stad waar een parkeervergunning niet (meer) mogelijk is en we vanaf 40,- per maand een parkeerplaats moeten huren. We hebben beide een rijbewijs, maar kiezen ervoor om met het openbaar vervoer te reizen. Het is niet ideaal (in NL), maar in ieder geval goedkopere manier om van A naar B te komen dan een auto bezitten. En vaak is het nog zo dat kinderen korting krijgen, dus als ik jou was zou ik er gewoon op uit gaan met je kids! Pak de bus of de trein!
Mijn vriend is nu bezig, hij heeft ook een totaalpakket, maar dan voor 1375,- euro. Het is idd duur, maar je krijgt er zeer zeker mee vrijheid voor terug! Ik heb mijn rijbewijs nu 4 jaar en het is zo makkelijk!
hoi hoi ik heb nu alweer 4 jaar me rijbewijs en moet eerlijk bekennen kan niet meer zonder, zoals je zei wij gaan echt gewoon weg overal naar toe hop naar de efteling of even dolfinarium het is zooo heerlijk om gewoon de auto in te stappen en weg te gaan groetjes nathalie
Ik zou er ook voor gaan! Goedkoop is het zeker niet, maar je kan er natuurlijk wel voor sparen Het is zo verschrikkelijk fijn om een rijbewijs te hebben! Het geeft je inderdaad meer vrijheid.
Ik zou ook niet meer zonder kunnen. Ik ben elke keer weer blij dat ik mijn rijbewijs heb als ik in de auto stap, en ik heb het nu 10 jaar.. Misschien kun je als je je rijbewijs eenmaal hebt een tijdje wachten voor je zelf een auto koopt? Heb je familie of vrienden die je de auto willen lenen? En hier in NL heb je van die gedeelde auto's die je kunt reserveren als je er een nodig hebt. Als je niet zoveel gebruik maakt van een auto is het naar verhouding ook niet zo duur... Dit is een belgische site. http://www.cambio.be/cambio/carsharing/nl/2/stdws_thema/intro/intro0.html Misschien heb je er wat aan...
Ik zou mijn rijbewijs ook echt niet meer willen missen. Zou ik het geld niet hebben voor een auto dan zou ik voor die optie van de gedeelde auto gaan (greenwheels heet het hier). Maar het begint toch bij het papiertje voor je uberhaubt over de auto kunt gaan denken.. En ik ben geen openbaar vervoer fan, kan misschien wel goedkoper zijn (voor ons niet ivm leasauto waar we overal mee naar toe crossen, benzine kost ons dan namelijk niets), maar ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van opstapplaatsen, van wachttijd, en geen eigen vertrektijden.
goeie middag ik kom net terug van m'n werk :-D en lees jullie berichtjes nu pas .. m'n bazin gaat me sponseren :-D ik had het er met haar over dat ik graag m'n rijbewijs zou halen, iedereen in wilrijk weet ongeveer wat er gebeurd is in m'n leven da afgelopen weken en vinden het sterk dat ik op zo'n korte tijd alles terug op de rails heb gekregen omdat ze bewondering had heeft ze me ook uren gegeven die perfect in combinatie zijn met de schooluren zodat ik nooit opvang hoef te zoeken voor m'n kinderen ik vertelde haar dus dat er nog 1 ding is dat ik wil en dat is een rijbewijs omdat wij leveren vind ook zij het praktisch dat ik idd met de wagen kan rijden dus wil ze me sponseren om het te halen dan kan ik voor de zaak in de voormiddag de baan op om de broodjes te leveren :-D hoop dat ik snel kan beginnen, nog eerst rond kijken de welke de beste is
heb zelf ook enkele jaren in antwerpen gewoond( antwerpen zelf wel) en geloof dat mercator daar de voordeligste is wel toffe bazin heb je hoor
tjeeeetje zooooooooooo duur ruim 52 euro Ik betaalde 7 jaar geleden zo 65 gulden per les en ik reed dan 45 minuten! Ik ben 1x gezakt omdat ik 40 graden koorts had en aan het ijlen was haha Maar die keer er op was ik geslaagd. Mij gaf het echt vrijheid hoor, had toen nog geen kids maar ik heb er nu zoooooveeeeeeeeeeeeeeel plezier van Ik ben geen held op sokken met autorijden maar hier in spijk rij ik overal naar toe met hem. Kijk met de fiets kan je ook veel doen hoor, maar als het zo regent en als je veel boodschappen moet doen dan kan je dat allemaal niet meenemen met de fiets en dan is een auto toch best wel lekker
Wat geweldig meid! En wat een super bazin heb jij! Hopelijk kun je snel gaan beginnen! Ik wens je alvast heel veel succes en plezier!