Nope dat klopt en al die afschrijvingen.. En al die vervelende instructeurs (zoals ik) die nog wat willen verdienen, hihi.
Het is zeker duur maar heb toch een best wel goedkope gevonden ik betaal dan nu 45 euro voor anderhalf uur dus dat valt nog best wel mee.
ik moet echt gaan beginnen! Juist nu Joey er is merk ik hoe belangrijk het is om in de auto te kunnen stappen en weg te rijden als hij ziek is
Nou inderdaad dat is ook wel een belangerijk iets. Op de fiets is het ook niet echt lekker met een ziek kind. En anderen lastig vallen vind ik ook niet altijd zo prettig idee.
Haha inderdaad we gaan er gewoon voor in april word het allemaal ook nog is moeilijker om hem te gaan halen met de nieuwe methode. Hoorde ik van mijn rijinstructice dus probeer me theorie voor die tijd te halen haha.
Is niet per defintie moeilijker hoor... alleen anders. Ikzelf had het denk ik makkelijker gevonden. Vanaf 1 april wordt er tijdens het examen een groter beroep gedaan op zelfstandigheid en zelfredzaamheid en er is mer aandacht voor mileiubewust rijden (nieuwe rijden) en gevaarherkenning. Via het cbr is er ook vanalles over te lezen. Leerlingen van ons die hebben afgereden volgens de nieuwe methode waren erg tevreden.
Ik ben bezig met rijlessen. Heb vorig jaar in oktober mijn theorie gehaald en mag over 3 weken (17 maart) praktijk-examen doen. Spannund! Ik heb dan 45 lessen gehad. Hoop echt dat ik het haal want ik vond het echt ontzettend leuk, dat rijden. En straks ook wel hoor. Maar ik heb het nu wel een beetje gehad. Ik weet nu alles wel en heb zoiets van: Kom maar op met dat examen. Als ik slaag spring ik echt een gat in de lucht! Roxyrox9: Je kan vast wel ergens theorieboeken kopen. Wat ook een mogelijkheid is en wat ik heb gedaan: Via bol.com kan je een cd-rom kopen met de theorie erop. Voordeel ervan is dat er ook oefenvragen op staan en ook oefen-examens. Ik heb thuis gewoon onzettend veel zitten leren en oefenen via die cd en voor m'n theorie de 1e keer geslaagd. Kijk hier maar eens: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... _Section=1
Even een vraagje aan zeeuwsmeisje, misschien kun jij het mij nl uitleggen, wat is dat nu eigenlijk? Dat nieuwe rijden? Wat maakt dat voor verschil met hoe ik bijv rij? Of weet jij het ook niet?
Rijstijltips van Het Nieuwe Rijden 1. Schakel tussen 2.000 en 2.500 toeren op naar een hogere versnelling (dieselmotoren: tussen 1.500 en 2.000 toeren). 2. Rij zo veel mogelijk met een gelijkmatige snelheid en een laag toerental in een zo hoog mogelijke versnelling. 3. Kijk zo ver mogelijk vooruit en anticipeer op het overige verkeer. 4. Ziet u dat u snelheid moet minderen of stoppen voor een stoplicht, laat dan tijdig gas los en laat de auto in de versnelling van dat moment uitrollen. 5. Zet de motor af bij kortere stops. Zoals bij een openstaande brug, bij een overweg, in de file, wanneer u iemand afhaalt, etc. Start u weer, doe dit dan zonder gas te geven. 6. Controleer maandelijks de bandenspanning. 7. Maak, indien mogelijk, gebruik van apparatuur zoals een toerenteller, cruise control en boordcomputer.
Ja, bedankt heb het gelezen. Kijk, bedankt, had ik net ook daar op die site gevonden. 1+2+3+4 Doen we (zo geleerd bij het lessen). 5 Doen we niet, starten zonder gas wel. 6 Doen we bijna wekelijks . 7, idd ideaal. En dan stond er nog iets over hoe harder, hoe meer benzineverbruik enzo, dat doen we weer wat minder goed . Maar oke, we doen dus al aardig wat dingen goed
Ik ben ook bezig met mn rijbewijs. Ik heb nu 29 lessen gehad. Heb net 3 weken geleden mijn theorie gehaald in de eerste keer.
In principe zat dat nieuwe rijden er allang in. Alleen vanaf 1 april wordt er ook op gelet tijdens examens (niet dat ze dat niet al deden) Plus je krijgt een stukje zelfstandigheid erbij. *Coordinatiepunten (een punt uit je hoofd weten, dat leer je tijdens les, dan vanaf cbr daarnaartoe rijden of vanaf dat punt weer terug naar cbr rijden) *Met navigatie *5 opdrachten van tevoren krijgen en die zelfstandig uitvoeren. *ze kunnen bv. vragen om de auto te keren en dan moet je zelf uitvinden hoe je dat gaat doen.
nou ik heb nu 7 lessen gehad en ik heb de auto onder controle dus ik moet nu echt gaan focussen op vooruit kijken in het verkeer, een situatie van te voren inschatten, ik vindt dit zo moeilijk ik kom ook echt thuis met een gespannen gevoel tussen mijn schouders en in me nek