rijbroek?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanbrandon, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    toen ik weer begon met rijden, heb ik ook eerst gewoon een stretch broek aangedaan zonder al te dikke binnennaad.
    pas toen ik besloot door te gaan ben ik rijbroeken gaan kopen. Die kocht ik in ruiterzaken en dan oude collectie.. mij boeit het nl nooit waar welk zakje opgenaaid zit en welke kleur deze zomer in de mode is.

2. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Toen ik begonnen ben met rijden heb ik wel gelijk een rijbroek gekregen.. Dit omdat mijn oom voor BR werkte, dusja.. Dan is het vrij makkelijk om goedkoop eraan te komen.

Alleen ik zou zelf aanraden of een goedkope rijbroek van Harry's Horse, of van een ander 'onbekend' merk.. Of gewoon een legging.. Zeker als je niet weet of je ermee door wilt gaan, paardrijden is gewoon een dure sport en als je vanalles wilt aanschaffen is het zonde als je straks ermee stopt, want meestal krijg je het nog niet voor de helft aan de straatstenen kwijt..

Ik zelf heb nu een rijbroek van Eurosport met leren/suéde inleg (op mijn kont &mijn binnenbenen).. Dit voorkomt het 'schuiven' over het zadel en geeft wat meer grip op het zadel. Deze rijbroek was wel heel duur, maar moet zeggen, heb hem op m'n 13e gekregen, ben nu 19, en heb 'm nog steeds! En het enige mankementje wat er nu aan zit is dat er op de naad (bij de rits) een stukje open is.. Maar dat is zo gefixt met naald &draad. Ben er erg tevreden over, ze waren wel 150euro per stuk..

Daarom zou ik gewoon een goedkope of een legging nemen! Net zoals eerder gezegd, op den lange duur heb je hiervan profijt.. En sowieso heb ik altijd met broeken met suéde inleg, vindt dat je eerst een goede zit moet hebben voordat je daaraan moet beginnen, anders leer je (naar mijn mening), nog niks..

Veel succes!

Liefs.

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik zou ook eerst gaan passen in een ruitersportzaak.
    Bij mij 'flubberen' sommige rijbroeken bij mijn billen :) terwijl ze bij de benen wel goed zitten. Veel verschillende modellen dus.

Ik heb zelf lage rijbroeken (heupmodel) veel rijbroeken zitten best hoog, maar het is maar wat je mooier vind.

Ik rijd soms ook met een oude strakke skinny jeans, die zit ook erg lekker. Maar je hebt wel de kans dat je dan schuurplekken krijgt door de naden. Veel plezier met rijden! ;)

Deel Deze Pagina