Mag je ook antwoorden als je niet in de nacht of 's avonds rijdt Wij gaan altijd naar Zuid Frankrijk (dit jaar ook weer) en dan gaan we de eerste dag rond 7 uur 's ochtends weg. 10 uur later zijn we bij het motel waar we overnachten (Tournus). Dan lekker zwemmen, biertjes drinken, eten en slapen en de volgende dag rijden we weer om 7 uur weg en 6 uur later zijn we op de eindbestemming (Carqueiranne). Zo doen mijn man, de kindjes en ik het en zo deden we het vroeger met onze ouders ook al. Ik rij geen kilometer; mijn man rijdt. Niet dat ik niet 'mag' van hem, maar hij rijdt graag en mij maakt het niet uit. Bovendien vindt mijn man het heel belangrijk voor mij dat ik veel en goed slaap (vanwege een enorm ruk 2019) en ik ben binnen no time in slaap gevallen in de auto. Hij 'bedient' de kinderen ook in de auto met eten en drinken en zo. Vorig jaar heb ik serieus op de terugreis van de 16 uur, 12 uur geslapen Mijn man wil wel om de 2/3 uur even stoppen voor een kop koffie of een broodje of even lopen. Ik kan dan even roken (elektrisch) en de kinderen even spelen.
Wij hebben meerdere keren de nacht gereden maar na vorig jaar besloten dit niet meer te doen. Ik vind het vreselijk want kan absoluut niet slapen van tevoren en in een auto ook niet dus ben gebroken en mijn man kan het helemaal niet want die valt gerust in slaap achter het stuur. Wij hebben daarom besloten om het voortaan in 2 keer te doen en niet meer de nacht te rijden. Lekker hotelletje pakken en de volgende dag uitgerust verder.
Natuurlijk! Mijn man wil niet overnachten, we zullen zien hoe het gaat. Eerst maar afwachten of we gaan!
Hoe we het deden naar de Ardèche. Vertrek 02u. Ontbijt rond 07u. Rijden van 08u tot 10u. Korte pauze van 30 min Rijden van 10u30 tot 12u30 Eten en 1uur pauze En erna was het als een boemel. We waren er rond 16u.
We hebben het 1x gedaan 's nachts om 0.00 uur weg gaan. Nooit weer!! Wat al eerder genoemd werd, op een gegeven moment wordt je gewoon moe. Dan is vooral het laatste stuk erg zwaar. En daarbij hebben we dan ook de kids, dus lekker bijtanken of direct gaan slapen na aankomst wordt hem niet. We rijden tegenwoordig rond 4.00 uur weg en rijden om-en-om. Stoppen alleen bij tankstations waar we direct even naar het toilet gaan en koffie halen. Dan zijn we vaak 2e helft van de middag op de bestemming. Omdat we huren kunnen we er toch niet eerder in, prima zo Kids slapen onderweg trouwens niet, dus de 1e avond liggen we er met z'n allen wel redelijk op tijd in
Wij gaan altijd in de avond/nacht rijden. Eigenlijk wanneer we klaar zijn met de auto inpakken drinken we nog wat en gaan dan weg. Man rijd het eerste stuk altijd, die heeft de hele dag gewerkt. Ik ga rijden als hij moe wordt en rij dan vaak tot begin vd ochtend. Even lekker ontbijten, mijn man heeft dan inmiddels alweer wat geslapen. Dan rijd hij verder tot aan de plaatst van bestemming en kan ik chillen. Doen het al jaren zo, gaat top!