Rijden in Benzinauto vergeleken met een Diesel

Discussie in 'De lounge' gestart door Esin, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zo heb ik het ook geleerd tijdens het lessen. Deze manier is volgens mij gewoon de klasieke hellingproef??

Ik ging van een trage diesel (lesauto) over naar een BMW 320i. Je wil niet weten hoe ik reed in het begin:$:) Maar inderdaad, na een weekje "oefenen" ging het al een stuk beter en kwam ik zonder kleerscheuren weg bij het stoplicht:D Voor ik het wist had ik het koppelen/gas geven zover onder controle, dat ik als een stoere blonde chick (was 10 jaar geleden;)) in mijn zwarte BMW weg kon scheuren zonder dat ik voor lul stond:p

2. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Hihi doet mij eraan denken zoals ik reed toen ik net mij rijbewijs had. Echt bang voor elk verkeerslicht omdat ik dan al er vanuit ging dat ie wel weer af zou slaan en met piepende banden optrekken..:D
    Maar ondertussen bijna 5 jaar verder en al in best veel soorten auto's gereden (wij hebben lang geen eigen auto gehad, maar huurde er eentje als we het eens nodig hadden) en echt elke auto rijd anders hoor. Het gevoel met de koppeling komt vanzelf. Ondertussen hebben we wel een eigen auto (ook een oude hoor) en zelfs daar mee lukt het nog wel eens om hem af te laten slaan hoor. Ook in het herstarten en snel weg rijden krijg je handigheid!

Wat je kan doen als je niet lekker alleen in de auto zit: neem iemand mee die ook zijn rijbewijs heeft en nog een beetje met je mee kan kijken. Vooral de eerste keren is het toch even wennen als je instructeur niet meer naast je zit. Iemand die je dan een beetje de weg kan vertellen is al heel handig!

Woon je in een grote stad? Dan kun je beter een rustig stukje zoeken en niet meteen de stress van de stad opzoeken!

Succes! En je komt er wel!

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, herkenbaar probleem.
    wij reden al een hele tijd automaat, totdat we een schakelauto kregen.
    ik durfde er niet in te rijden , was echt bang dat ik het verleerd had.
    toen ben ik met mijn vriend naar een bedrijventerrein gereden, op een zondagmiddag, dus lekker rustig.
    toen hebben we daar rustig geoefend met wegrijden etc.
    zodoende leerde ik snel al weer het gevoel van schakelen en ook waar het punt ligt van de koppeling.
    mij heeft dit toen echt geholpen.

moet er wel bijzeggen dat ik soms ook nog met veel lawaai wegrij, maar dan weet ik dat mijn stoel een standje naar achter moet of ik heb idd andere schoenen aan.

veel succes, maar komt goed!!

joyce

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt inderdaad vaak gewoon aan de auto, niet persé benzin of diesel. Wij hebben allebei een benzine auto, maar als ik in de auto van mijn vriend rijd moet ik echt even wennen! Bij zijn auto moet je de koppeling veel verder op laten komen voordat je gas kan geven, dus ik rijd vaak met een hoop herrie weg ;)

Toen ik bezig was met mijn rijbewijs, mocht ik op de parkeerplaats voor ons huis wel eens oefenen met de Alfa van mijn vader... ik kwam er niet eens mee weg! Het wegrijden met een sportauto is vaak veel preciezer. Toen de mini van mijn moeder gepakt en daar scheurde ik zo mee weg :)

En ik heb wel eens in een automaat gereden, maar je moet je linkervoet dan echt even aan de kant zetten, ik trapte de eerste minuten telkens keihard op de rem omdat ik wilde schakelen :D

5. Esin

Esin Niet meer actief

Leuk om jullie reacties te lezen..
    Ben gelukkig niet de enige... haha :D

Ben vandaag vroeg opgestaan om een stukje te gaan rijden.
    Woon in een drukke stad dus vroeg in de ochtend is het nog lekker rustig. Ik had net 1 voet buiten de deur en het begon te sneeuwen. ;)
    Ik had echt zin om een stukje te rijden dus ben toch maar ingestapt.

Het ging al beter een stuk beter dus begin een beetje hoop te krijgen.. Bij een stoplicht trek ik alleen nog niet heel snel op uit angst dat de moter uitvalt. :D

Jammer genoeg heb ik niet echt kunnen oefenen, want het begon steeds harder te sneeuwen dus ben op den duur maar naar huis gereden.. Ben nog 10 minuten bezig geweest met parkeren haha, maar hij staat nu redelijk.. 8)

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    sinds 2 maanden heb ik nu ook een eigen auto, en was ook bang voor stoplichten:p, ik stippelde m'n route thuis al uit, zodat ik zo min mogelijk stoplichten had:p
    het gaat nu al veel beter.
    gewoon oefenen dus.
    veel plezier met rijden

Deel Deze Pagina