Rijden op zwarte zaterdag 4 augustus...hoe zou jij het aanpakken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door siriel, 12 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het meedenken ook, daar had ik het net over met mijn man, al zal het waarschijnlijk dan 15 uur worden dat we wegrijden, maar ook dat scheelt!
    Hopelijk kan hij toch nog iemand anders in het bedrijf regelen, maar dat hangt weer samen met de planning van betreffende afdeling.

En ik neig er naar om toch links langs Parijs te gaan via Rouen, maar die route ben ik persoonlijk niet bekend mee, is alleen wat we van fora's lezen.

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Je kunt ook de route Reims-Troyes-Orleans nemen. Zo reden wij vroeger vaak om Parijs te omzeilen.

3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Dus als ik het goed begrijp heb je vanaf vrijdag 18:00 tot maandag zeg 12:00 dat is 36 uur de tijd om 7 uur kortste route dus zo'n 9 a 10 uur mooie route te rijden...

Meid je hebt je huis op je rug , zoek een fijne route bijv. De route national of nog kleiner, via ruoms rijden mijn ouders altijd met de camper, fijne camperplekken daar geloof ik en rijd in stukjes naar je bestemming .. juist de weg ernaartoe kan zo mooi zijn , rij langs de kust naar beneden als het te druk word zet je je huis op wielen stil en ga je genieten van het uitzicht...

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ik zou zeggen: let it go, let it gooooo! Je man maakt er geen probleem van dus waarom zou jij je druk maken.

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dit had ik idd ook gezien :thumup: wij zouden dan vanuit de richting Luik komen en hebben en sowieso Gent en Antwerpen niet.
    Is dit goed te rijden qua wegen?

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Klopt is ook zo, waarschijnlijk is dat ook het beste:roflmao:

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ja, op zich prima. Ik moet er wel bij zeggen dat wij na Troyes richting Auxerre moesten, en dan zo'n 100 km op eenbaanswegen reden, dus wij zijn op een gegeven moment toch weer via Parijs gegaan aangezien ook met wat vertraging in Parijs die route voor ons toch sneller was. De route Troyes - Tours ken ik dus zelf niet, maar de tolwegen hier zijn allemaal prima te doen.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik snap je probleem niet helemaal. Je reist met een camper dus je kunt overal overnachten.

Wij hebben ook een camper. In jullie situatie als je per se maandag op je eindbestemming wilt zijn zou ik vrijdagmiddag vertrekken voor 2 uurtjes om maar lekker weg te zijn. Dan zaterdag tot voor Parijs. En zondag op je gemak de rest. Dan rij je alle dagen maar een paar uur en achter de files aan.
    Rij jij zelf ook met de camper? Mijn man en ik wisselen ook wel eens af. Als hij te moe is kun jij evt vrijdag nog rijden.

In Frankrijk zijn overal camperplekken, vaak heel leuk gelegen en gratis of spotgoedkoop. Download de campercontact app en park4night app en je hebt ze allemaal bij de hand.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat hoef je ook niet te snappen;)
    Ik vind het gewoon prettig om donderdag in de camper te stappen en om vrijdag op de eerste overnachtings plek aan te komen. Van daar uit lekker maandagochtend verder.
    Ik zal eens naar die app kijken, ik heb al wat camperplaatsen bekeken,maar vaak niet reserveerbaar, heb geen zin om ergens aan te komen waar geen plek is en verder te zoeken.

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Wij idd ook. Je zou vanuit Gelderland misschien ook Maastricht, Luik, Sedan kunnen rijden.
    Route National is misschien ook nog een optie al is dat vaak niet zuiniger in het verbruik.

siriel vindt dit leuk.
  11. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Dit! Er wordt vaak heel dramatisch over Parijs én over zwarte zaterdag gedaan. Maar wij hebben meerdere keren op zwarte zaterdag via Parijs naar Zuid-Frankrijk gereden en nooit problemen gehad. De echte drukte was er vaak pas vanaf Lyon.
    Daarnaast hoort de reis ook bij de vakantie en doen wij niet zo moeilijk over bijvoorbeeld file, maar ik weet wel dat andere mensen daar anders over denken.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Dat is meestal geen probleem hoor. En in Frankrijk al helemaal niet. Daar zijn er zoveel. Wij hebben tot nu toe nog nooit een volle camperplaats meegemaakt geloof ik.

Maar goed, ieder zijn ding. Volgens mij heb je al aardig wat alternatieve routes.

siriel vindt dit leuk.
  13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik zou er idd ook langs rijden ..
    2 ? Jaar geleden gingen wij naar het zuiden (Spanje ) een dag NA de aanslag in Frankrijk en alle grenzen werden dicht gegooid en toen 5 uur file totaal 23 uur over de reis gedaan naar Spanje en ja dan kom je gesloopt aan.. sinds dien proberen wij het allemaal echt te vermijden
    Wij rijden de route soleil maar vertrekken op maandag ( om dinsdag in Spanje te zijn ) kiezen zo een tijd zodat je niet Rond 17:00/18:00 uur in Lyon bent dus of voorbij of ervoor en vermijden Parijs .. vorig jaar terug weg Parijs waren daar om 2 uur in de nacht konden wel door rijden maar was best druk ..
    ik ben het zelfde als jou Haha ik plan de reis bijna van minuut tot minuut Haha
    Bage hebben we ook ivb tolwegen ook geen file meer ..
    het is mij toen zo tegen gevallen die file en vorig jaar vertrokken we een dag na aanslag in Spanje naar Spanje nou pffff de grenzen werden dicht gegooid en die file waar we langs reden bij de grens overgang in die hitte pfff
    Dus hier hobby file vermijden zoveel mogelijk . Weten waar de spits begint en hoe laat en zo leg ik onze route zoveel mogelijk vast
    Geen camper of caravan ( onze caravan staat in stalling Spanje dus wij rijden in 1x naar Spanje 1650 km zonder pauze dan de pauzes leg ik nie vast .. met 4 kinderen niet te doen Haha .. we stoppen wanneer we willen

14. Haha, ik ben precies zoals jij, ik zou me hier ook maanden van tevoren al druk om kunnen maken. Maar joh, zelfs als je pas om 18u weg kunt op vrijdag, na een dag werken is 7 uurtjes rijden toch ook nog wel te doen? Je man kan eventueel de dag ervoor wat eerder naar bed gaan. Kom je wel midden in de nacht aan natuurlijk, maar daarna is het vakantie, dus genoeg tijd voor rust, relaxen en uitslapen!

En als je wel maar een paar uurtjes wil rijden en daarna onderweg wil overnachten, of als je inderdaad al om 15u weg kunt, ook helemaal prima natuurlijk. Ik zou me persoonlijk al veel rustiger voelen als de keus eenmaal gemaakt is en ik het in m'n hoofd dus weer kan 'plannen'. Het komt ongetwijfeld helemaal goed! Veel plezier alvast! :D

Deel Deze Pagina