Ik ben nu 29 weken zwanger en krijg langzaam zin om lakentjes etc. te gaan wassen. (voel me nu nog goed.) Wanneer zijn jullie hier mee begonnen? En wassen jullie ook nieuwe dekentjes etc? Vind dat zelf een beetje onzin, kind moet ook weerstand krijgen. Hoe denken jullie hier over? En strijken jullie alles?
Ik heb alles gewassen (met Neutral) maar niks gestreken. Zo rond de 36 weken eens mee begonnen Ik had niet echt last van nesteldrang
dat doe ik rond week 34,35 ergens. in het begin was ik alle nieuwe dingen wel. vind dat toch wel wat frisser. als de baby wat ouder is. paar maanden ofzo dan was ik de nieuwe dingen niet meer.
Ik heb met 34 weken alles gewassen en gestreken. Op een aantal hydrofiele luiers na heb ik alles wat gestreken kon worden gestreken.(ongestreken hydrofiele luiers nemen meer vocht op, en mijn nesteldrang werkt ook niet echt mee) Alles 'moet' gewassen worden omdat er een laagje op kan zitten van het verfbad oid, hier kan het huidje van baby op reageren. Persoonlijk vind ik er ook vaak een vies chemisch luchtje aanzitten.
Vorige zwangerschap alles in mijn verlof gewassen, achteraf niet het beste plan (voor mij). Nam/had erdoor weinig rust. Nu heb ik laatst alles gewassen en een aantal hydrofielluiers gestreken. Zoonlief was op kdv en ik vrij. Heb ik met verlof tenminste echt rust Alleen wat ik nieuw koop dus nog even wassen, maar dat is het werk niet meer. Tipje; als je een droger hebt kun je de spullen even (10 a 15 min) op delicaat drogen. Wordt het lekker zacht! (Niet te lang en zeker niet te warm!)
Ik begin met wassen als de babykamer klaar is. We gaan komend weekend verhuizen dus dat zal pas vanaf week 34 worden. Wel alles wassen inderdaad ivm stof/vuil tijdens de productie
Ik ga alles wassen als de babykamer klaar is.. Zal pas over 2 weken zijn denk ik. Dan ben ik 36,5 week zwanger. Heb er al wel zin in, maar helaas werkt manlief niet door, en heb ik geen kast om het in te pakken.
Ik heb steeds alles gewassen als ik wat gekocht had, al vanaf week 20 . Hydrofielen van grote zus alleen weer netjes opgestapeld, die zijn schoon en gewassen in de kast beland. Ik zou alle nieuwe dingen wel wassen ivm de residuen van verf ed rommel. Was laatst nog op tv dat er vaak hoge concentraties meuk in nieuwe kleren zit.
Ben begonnen met wassen etc met wk 30. Kreeg in 1 keer erge nestrldrang. Ook het strijken was ik wel even druk mee. Ben blij dat ik alles klaar heb.
Ik kreeg ontzettende nesteldrang rond 35 weken geloof ik. Ik zat toen net in mn verlof en had overdag weinig te doen. Dus...wassen en strijken geblazen! Terwijl ik werkelijk NOOIT strijk. Echt NOOIT. Heb het sinds m'n bevalling ook niet meer gedaan.
Alle dingetjes die ik heb gekocht of gekregen gaan gelijk mee de was is... Ligt nu gestreken en gevouwen in een Curver box zodat t niet ligt te verstoffen. Weet niet of ik t straks nog een keer was.... Heb nu al flink last van bekkeninstabiliteit e.d. en t word alleen nog maar zwaarder heb ik begrepen
Rond week 35 alles gewassen met neutral, alleen de lakentjes gestreken maar dat is omdat het anders zo'n kreukelbende wordt.
Rond week 34 alles gewassen en een paar dingen gestreken maar echt niet alles hoir. Heb een gruwelijke pesthekel aan strijken.
ik heb deze week heeeel veel babykleertje gekregen.. dus voor maatje 50/56 ben ik klaar... heb volgens mij zelfs teveel.. hihi.. Maar ik heb alles uitgezocht wat ik leuk vond en dat ga ik volgende week wassen denk ik. Daarna een geurzakje in de kast, dan is het ook schoon toch??? Je mocht niet met wasverzachter wassen toch?
Nee idd niet met wasverzachter wassen ivm evt allergieën van je kindje. Wat je wel kunt doen is een scheutje azijn in het wasverzachterbakje te doen (neee....... dat gaat niet stinken ) dat zorgt ervoor dat evt zeepresten worden verwijderd en het werkt wel als een soort wasverzachter, dus je was wordt er wel zachter van. Ik heb bij beide kindjes wel ons normale wasmiddel gebruikt, maar wij hebben geen van beide last van allergieën oid. Bij de oudste pas begonnen met wassen rond 37 weken ofzo, maar wij zijn met 36 weken nog verhuisd. Bij de jongste ben ik volgens mij vanaf 35 weken gaan wassen.
Ik ben nu 31 weken zwanger. Gisteren toevallig begonnen met alles te wassen. Dit doe ik eigenlijk voornamelijk omdat ik het frisser vind . Tot nu toe nog niet gestreken, het hangt nog te drogen. Twijfel wel of ik dat zal gaan doen.
Haha ja inderdaad Bijna alles is roze wat je kunt kopen voor die kleine maatjes van maat 56 t/m 68 (zoals hier op de draad hangt). Maar ik vind het nog niet eens zo erg. Zo lang het maar niet tuttig is. Volgende was wordt de lichte was Dus dat ziet er al weer heel anders uit.
met een week of 34 begonnen geloof ik. Ik heb bij de oudste de dekentjes en beddegoed, handdoeken wel allemaal gewassen. De bekleding van maxi cosi en kinderwagen niet hoor. Dat heb ik bij deze beeb wel gedaan, omdat het al 4 jaar op zolder lag te verstoffen Lekker zwitsal geurbuiltje in de kast als je gewassen hebt