Ik heb aanstaande woensdag mijn eerste rijexamen. De lessen gaan super goed maar je zal zien dat ik zak. Denk dat het een te grote droom is om de eerste keer te slagen. Maar nu wil ik dus niet verpesten omdat ik dan extreem zenuwachtig ben (mijzelf kennende ben ik bang dat ik het dus wel verknal door mijn zenuwen) nu heb ik de huisarts gebeld en met assistente espriken ik heb propranolol voorgeschreven gekregen het zijn tabletjes die er voor zorgen dat je hart niet te snel gaat kloppen en houd de zenuwen dus een beetje tegen. Wie heeft er ervaring mee? En wat vinden jullie, wel of niet innemen?
Geen ervaring mee, maar waarom pak je bv morgen niet al 1 tabletje om te kijken wat het met je lichaam doet, zodat je al weet of je er baat bij kan hebben ja of nee. Iedereen reageert anders op medicatie, dus op die manier kan je het wel al testen...
Vind propranolol nog al een heftig middel! Zijn er geen homeopatische middelen die je misschien beter kan gebruiken?
nou ik vind het idd ook een heftig middel. ik heb dat gekregen vanwege te snelle hartslag en hartkloppingen. zou dat zeker niet innemen voor de zenuwen.
Propranolol is er in verschillende sterktes. Hogere sterktes (80 en 160 mg) voor hartkloppingen, hoge bloeddruk en dergelijke. 10 mg word vaak gebruikt bij examenvrees of faalangst. Het is vrij onschuldig. Ik zou het wel gebruiken als je bang bent dat je door de zenuwen zakt. Baad en niet dan schaad het niet!
Toen ik moest afrijden, bijna 4 jaar terug, heb ik ook een keer van die pilletjes gehad,, had er toen 3 gekregen,, Moest toen thuis 1 proberen om te kijken hoe ik er op zou reageren,, daarna 1 tje nemen net voor een gewone rijles,, kijken hoe ik zou reageren.. En toen de laatste op examendag zelf,, En bij mij heeft het persoonlijk wel geholpen..
ik heb zelf nervovit genomen (een tijdje van te voren beginnen als kuurtje zeg maar) hielp mij heel goed. Ik vind de tip van minimuisjes erg handig dan weet je alvast wat het met je lichaam doet...
Je kunt er duizelig van worden, dus dan zou het niet handig zijn om er mee te gaan autorijden. Afhankelijk van de sterkte zou je het al een paar dagen moeten gebruiken voordat de duizeligheid afneemt. Persoonlijk zou ik voor iets milders gaan. Heel veel succes met afrijden!!!!
mijn hartslag is altijd sneller dus ik krijg ook wel is die pillen maar bij mij doen ze helemaal niks! mag er 3 per dag van slikken maar ik word er niet rustiger van
Mijn heeft het gebruikt tegen faalangst bij een examen (geen auto). Het heeft hem goed geholpen. Hij heeft een week van te voren een pilletje geprobeerd om te kijken hoe hij reageerde. Toen de dag voor het examen (avond) een pilletje en een uurtje van te voren. Werkte goed voor hem.
Weet zo uit m'n hoofd niet hoeveel mg ze zijn. Maar ik moet 2 dagen van te voren beginnen 2x per dag een halve tablet en woensdag voor het examen ook een halve tablet. Ik kijk morgen ook nog wel bij etos of ze daar iets homeopatisch hebben. Misschien dat ik dan de pillen niet in neem. Heb precies genoeg voor t examen dus kan het helaas niet uitproberen.
Ik gebruik dit middel tegen zenuwen tijdens het geven van presentaties. Helpt mij enorm. Je weet dat je zenuwachtig bent, maar voelt het lichamelijk niet (normaal wel). Daardoor kan ik mij optimaal concentreren. Het kan je tijdens het afrijden misschien wat rust brengen.
Het is wel een goed idee om het van te voren proberen. Maar lees dat je niet zoveel hebt. Zou het dan niet doen want je weet dus niet hoe je reageert op het middel. Straks ben je mega duizelig en verknal je je examen! Dat zou wel heeft erg jammer zijn! Heel veel succes met het examen
waarom geen homeophatisch middel gebruiken? Ik heb voor mijn bruiloft druppels gebruikt die werken best goed moet ik zeggen had 2 weken vantevoren zware zenuwen al kon niet meer eten slapen of gewoon functioneren op mijn werk. dus ben aan druppels van a. vogel gegaan en die helpen n hele hoop. als je op de site van a. vogel gaat zoeken op zenuwen dan vind je ze. ik weet even zo snel niet hoe het heet. maar mocht je het willen weten dan hoor ik het wel.
Hallo, Een maand geleden moest ik ook voor de eerste keer afrijden, en ik was eigenlijk niet zo heel zenuwachtig, ik dacht ik zie het wel. Helaas zat alles tegen wat tegen kon zitten, opgebroken weg, felle zon op een regenachtige weg, groep tieners op de fiets voor de afslag die ik moest nemen, superdruk op de weg enz. enz. Daar raakte ik zo van zenuwachtig van, dat ik echt alles verkeerd deed en nog bijna een fietser op een rotonde van zijn fiets reed! Niet geslaagd dus!!! Afgelopen donderdag moest ik weer, en nu was ik natuurlijk superrrrrrzenuwachtig! Ik moest al om 8 uur 's ochtends (nog donker), het was beetje mistig en er lag nog een hoop vieze sneeuwdrek. Het ging niet helemaal vlekkeloos maar de zenuwen zorgden ook wel voor een bepaalde adrenaline waardoor ik ook goed kon opletten en concentreren. En ik ben geslaagd Dus een beetje zenuwen werken soms ook wel goed. Heel veel succes in ieder geval! En het is echt een heerlijk gevoel om het te halen en je geld gewoon weer aan iets anders te besteden! Groetjes, Xon
een betablokker.... dat ze dt zo maar even voorschrijven als je zenuwen hebt zeg, maar als je al 3 weken niet kan slapen geven ze je geeneens 1 pil Lendormin mee om in slaap te komen. Ongelofelijk
Wat ik me nog kan herrinneren van Propranolol is dat ik er wel even aan moest wennen, werd er niet bepaald allerter van in het begin. Ik kreeg het ivm Migraine (om te voorkomen)
als je het wil gebruiken zou ik inderdaad van te voren kijken hoe je er op reageert.handig als je dat doet, als je de rest van de dag niks hebt of weg hoeft. ik heb ze gebruikt toen ik antidepressiva gebruikte waar ik erg van trilde. toen bespeelde ik nog een instrument en als ik dan wat nerveus was, dan begonnen mijn lippen te trillen. daar hielp de propranol goed tegen. maar het is inderdaad een vrij heftig middel. misschien moet je nog eens weer met de ha overleggen. succes ermee en ik hoop dat je je examen haalt! laat je het weten?