Idioot gewoon, van de zotte. Pure discriminatie. :x Psychoses, anorexia, depressies zijn net zo goed ziektes als bvb kanker. Ik zou dit dan ook weigeren te betalen en de rechter een uitspraak laten doen. Zou wel eens interessant kunnen zijn.....
Triest en kortzichtig. De redenering dat je geld bespaart, wanneer je kind tijdelijk uit huis is geplaatst is natuurlijk zo lek als een mandje. Wat dacht je van extra vrijnemen, vervoer, etc. Daarnaast komt het over alsof een behandeling voor een psychische aandoening meer luxe is dan een behandeling voor een lichamelijke aandoening, terwijl in feite die psychische aandoening de maatschappij minstens zoveel zou kunnen kosten, wanneer deze onbehandeld blijft.
Voor onderzoek naar autisme bijv moet je ook naar ggz. Ben dit traject met mijn zoon in november ingegaan. Hij loopt nu dus ook bij het ggz om te kijken wat hij heeft, wat we er aan kunnen doen en wat is voor hem het beste kwa onderwijs etc. Wij hebben geluk dat we het traject nog gestart zijn in 2014. Zoontje mag nu nu vanuit de basis verkering behandeld worden zonder bijdrage tot nov 2015. Daarna verloopt zijn verwijzing, zal hij een nieuwe moeten en zou ik moeten bijdrage. Dit zou betekenen dat mijn zoontje helaas niet verder onderzocht gaat worden. Heb het geld niet en kan het ook nergens van Vandaan halen. Partner werkt zich kapot, zit zelf in de wia en krijg in maart grote operatie en houden nu al net ons hoofd boven water. Als de uitslag wordt dat hij beter speciaal onderwijs kan gaan doen en ik hiervoor financieel moet bijdragen vanwegen autisme zou hij op het regulair onderwijs moeten blijven , geen hulp krijgen en een kind worden met nog meer problemen omdat hij geen kansen heeft gehad. . Kinderen krijgen geen kansen meer hier in dit land tenzij ze rijke ouders hebben.
Verschrikkelijk. Zo krijgen mensen nooit de hulp die ze nodig hebben.. en dan is je leven als kind nauwelijks al begonnen. Ik heb trouwens ook wel eens 200 euro bovenop mijn eigen risico moeten betalen voor de psych, dat kan ook niet iedereen zich veroorloven denk ik.
Ja dat was idd die eigen bijdrage ggz , is gauw weer afgeschaft na een jaar. Nu eigen bijdrage pgb per maand wat veel gezinnen 200 per MAAND gaat kosten (18+) schandalig! Zo krijg je veel zorgmijders terwijl het juist voor die mensen broodnodig is
Ja maar we weten nog niet waar dit gaat eindigen. Mocht dit nodig zijn zal mijn zoon niet kunnen gaan. Mijn zoon moet nu noodgedwongen een jaar extra kleuteren omdat hij geen kant op kan. Voor gewoon onderwijs zijn de klassen te groot, speciaal onderwijs is hij te slim. Er is een school waar hij terecht zou kunnen maar dan moet hij daar heel de week blijven in speciale opvang en alleen weekend thuis en dat ga ik niet doen. Hij is niet lastig ofzo. Nou ja voor mijn niet
Diep triest.... straks worden er dus kinderen niet behandeld!!! Terwijl de psychische strijd al zo zwaar is!!!!
Klopt helaas niet helemaal. Onze zoon, doorloopt op het moment een behandeltraject. Hij krijgt 5 dagen in de week, scholing en behandeling op locatie. 3 uur school in de ochtend, gevolgd door 3 uur behandelgroep. Ook wij hebben de mazzel dat hij al sinds het begin van dit schooljaar daar terecht kon. En zullen we daarom geen bijdrage hoeven betalen. Alle ouders van kinderen die nu gaan starten, of aangemeld worden, krijgen deze wel voor hun kiezen.
Nee, bewezen behandelingen voor autisme dreigen te worden wegbezuinigd: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2081996/ouders-autistische-kinderen-in-onzekerheid.htm#.VNJtAk01gy8
Ik snap hier helemaal niks van. Voor het speciaal onderwijs moet je tegenwoordig op sterven na dood zijn, daar kom je echt niet meer op. En te slim voor het speciaal onderwijs??? heb ik nog nooit van gehoord. Hier een mannetje met havo niveau ook op het speciaal onderwijs. Het is niet alleen voor leerproblemen hoor.
Voor de scholen hier in de buurt komt hij niet in aanmerking Ivm te hoog iq. (119/121) Deze scholen zijn echt voor moeilijk lerende kinderen met een zichtbare beperking en zware gevallen van autisme etc. ( iq onder 80) mijn zoon heeft nog geen diagnose . Ja SI sowieso en een vorm van autisme. Welke horen we na nog meer onderzoeken en observatie. Liever zien wij hem blijven op regulier onderwijs met rugzakje. Echter is 28/32 kinderen te veel voor hem. Dit zijn op het moment de klassen op zijn school. Te veel prikkels die hij niet kan verwerken. Er is een school waar hij terecht zou kunnen in Goirle. Kleine klasjes en gericht op kindjes met autisme, add en ADHD en gedragsproblemen. Aan het eind van dit traject ga ik horen wat hun mening is. Als hij daar geschikt voor is was dat zeker een optie volgens ggz. Echter kom je hier niet zomaar op en moet je wel via via daar terecht komen. Hij gaat nu sowieso waarschijnlijk een jaar langer kleuteren omdat hij groep 3 nu nog zeker niet aankan. De onderzoeken zijn vertraagt door nieuwe wetgeving en hopelijk weten we eind volgend schooljaar wat we het beste kunnen doen.