Alweer een tijd terug zag ik een programma op tv over mensen die zelf een ledemaat hadden geamputeerd omdat ze bijvoorbeeld klem hadden gezeten en dit de enige manier was om te overleven.. Beetje luguber maar zou jij het doen?
Ben er ook niet zo'n held in maar als het je enigste manier is om te ontsnappen aan de dood zou ik geloof ik wel een poging wagen. xxx
Ik denk dat je dat niet kan zeggen als je niet in die situatie verkeerd. Ik gruwel nu bij het idee, en denk van niet... maar ik denk wel dat er als je in een dergelijke situatie zit een oerinstinct bij je naar boven komt waardoor dat best eens zou kunnen veranderen.
Dat denk ik ook, dat je op het moment zelf niet nadenkt en er alles aan doet om in leven te blijven..
ik denk dat dit hetzelfde is als je kind onder een auto ligt dat je dan als moeder die auto kunt optillen. in zo'n situatie komen er krachetn naar boven waarvan je zelf niet wist dat je die bezat. oerkrachten.
pcies.. ik denk ook dat je door je overlevingsdrang, veel kan.. dus volgens mij dat ook. (al ben ik echt geen held wat bloed etc betreft)
ja.. de overlevingsdrang is heel groot en als je de mogelijkheid hebt jezelf te redden, al houdt dat amputatie in,,, dan doe je dat... al is t ook bewezen dat sommige mensen niet zon grote overlevingdrang hebben, en zichzelf overgeven, t ligt dus ook wel degelijk aan t persoon.. maar ik denk zeker nu ik een kind heb, t wel zou doen..
hebben mijn man en ik het ook wel eens over gehad, (tijdens de film saw)tja, ik denk dat als je in die situatie zal zijn en geen andere uitweg zal zijn en je bedenkt dat dat de enige manier is (alles zal wel door je hoofd schieten je kids, je familie etc) dat je dat wel zal doen...
Heb dat ook wel eens gezien ja! Als ik in het zelfdeparket als hun zat zou ik het ook doen! Als het echt leven of dood zou zijn,dan zou ik toch echt voor mn leven kiezen! Denk dat je overlevingsdrang zo sterk is op dat moment dat je de pijn niet eens voelt! Denk dat je lichaam het een soort van verdoofd ofzo.
zou je mensenvlees eten als je neergestort ben met een vliegtuig in een onherbergzaam landschap en jij, als 1 van de weinige het overleefd heb? er zijn mensen die dit hebben meegemaakt en hun drang om te overleven en de hoop om gered te worden was groter dan het weerzinwekkende idee om hun overleden medepassagiers op te eten. om te overleven doe je werkelijk alles waar je nu met je verstand niet bij zou kunnen. persoonlijk zou ik over me nek gaan bij het idee alleen al om mezelf te amputeren of kannibaal te worden en hoop ook nooit voor zo'n dilemma te komen staan, maar je heb op dat moment geen keus meer dus doe je het volgens mij gewoon.
Denk inderdaad dat je dat pas weet als het je overkomt. ..maarre dan moet je ook maar net een mes bij je hebben dus dames altijd in je handtas een mes meenemen want je weet maar nooit
ha nienke70 khad die film toen gezien( gebasseerd op een waar verhaal) dat die mensen toen idd , overledene mensen opaten.. ze hielden ze "fris" in de sneeuw.. zodat ze niet zouden rotten.. elke dag kregen ze een klein stukje vlees... t lijkt me echt verschrikkelijk, maar als t moet.. dan MOET t...hoe erg ook.. als er een manier is om te leven waarom zou je dan doodgaan.. das toch vreemd...