Rijlessen

Discussion in 'De lounge' started by KanjerB, May 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Dankje gonca ( jij had me nog een pbtje gestuurd. Las het maar moest daarna ff bij Batuhan kijken. Hij huilde. Daarna helemaal vergeten sorry! Komt nog ok)

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Heb suzanne gesproken (de link van gonca) Batuhan meenemen is niet mogelijk. Ze zegt het is toch een lesauto stel dat er wat gebeurd. En ze zegt dat het voor bun ook niet mogelijk is omdat de verzekering dat niet dekt.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi TS, Had je nog naar die Thea Van Dijk gekeken wat ik zei ? Zij is ook errug goed ...

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Chantal: Ik had gisteren gekeken maar kan geen website vn haar vinden. Heb jij misschien een link?

De mevrouw van de link van Gonca zei zoals ik eerder ook postte dat Batuhan niet mee kan. Maar dat we dan bijv wel rekening houden met waar we rijden en buiten spitsuren om stel dat r iets is zij het overneemt en we snel thuis zijn. Dit ga ik ook met de andere bespreken of dat kan

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #45 Devilschase, May 8, 2010
    Last edited: May 8, 2010
    tenn 1e geen anwb spoedcursus, das belachelijk veel geld voor weinig. Plus dat die lessen keilang duren en het aangetoond is dat je na 1,5 uur bijna niets meer in je opneemt kwa stof en derest dus verspilde uren zijn. Een spoescursus bij hun bestaat ook uit erg veel lessen , lees: vaak meer dan 30. Das geen spoedcursus meer.

Ik had wel eens in een auto gezeten, maar niet echt gereden. Ik moest op mn 1e rijles gelijk zelf rijden, sturen, schakelen en naar hilversum rijden. Heb in het gooi, (soest, baarn, laren, bussum) afgereden.

Ik zou losse lessen doen. Ik heb mn rijbewijs bijna 6 jaar geleden gehaald en was 800 euro kwijt in totaal. Heb 17 lessen gehad, een tussentijdse toets en examen. Had em binnen 6 maanden. Praktijkexamen was bij mij maar een kwartier. Ik zag een fietser wel die de examinator niet zag en dus mocht ik gelijk terugrijden naar het CBR en was iik geslaagd. Binnen een uur had ik mijn rijbewijs op zak, mn auto had ik al een maand en ben gelijk gaan rondrijden, heerlijk was dat! Ik heb btw gelest in een benzine auto ipv een dieselwagen, zoals de meeste rijscholen, dus dat was makkelijk aangezien mn eigen auto ook een benzine was. Ik heb gelest bij een eenmansbedrijf, met dat vrouwtje heb ik nog steeds contact en we gaan regelmatig shoppen.

TIP: ga je theorie NIET EERST HALEN voor je gaat lessen. Je theorie is maar een jaar geldig. Als je zakt voor je rijbewijs en je bent langer dan een jaar bezig, wat niet ongewoon is, kan je je theorie weer opnieuw doen.

Ik heb mijn theorie 1,5 maand voordat ik praktijkexamen heb gedaan gehaald en heb inmiddels al weer meer dan 300.000 km rijervaring:p

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    pff ik ben sinds juli 2009 bezig en voel me er nog steeds niet klaar voor....Afrijden.
    Heb overigens mn theorie ook nog niet, daar ga ik na de bruiloft mee aan de gang.

7. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Ik was 18 toen ik ging lessen en na 20 lessen had ik hem gehaald in 1 x.

het was toen 57.50 gulden tijd en ik betaalde losse lessen.
    theorie had ik in 2x heb zo een theorieweekend gedaan.
    je kan ook beter iemand nemen die voorzichzelf werkt.

stel je neemt anwb nova of iets.krijg je elke week een andere rijlesinstructeur die zegt weer zo en die weer zo maar goed is mij mening erover;)

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    İk wil het graag als het lukt in 1 hooguit 2 maanden doen. Maar dan wel met 4-5 keer lessen per week (lessen van hooguit 1uur per x) ivm Batuhan. Denken julle dat, dat mogelijk is?

9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Het is ook afhankelijk van hoe snel je het oppakt MvB. Ik heb 11 jaar rijlessen gegeven en de ene haalde het met gemak in 18 lessen en de ander deed er 2 jaar over. Als je een goede instructeur hebt dan kunnen ze al vrij snel inschatten of je het snel zal oppakken en kunnen ze een schatting maken van het aantal lessen. Misschien niet op voorhand wat afspreken om het binnen een bepaalde tijd te halen maar eerst eens te kijken hoe je het doet.

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Heeft iemand ervaring met het rijbewijscentrum? Rijles Rotterdam met Examengarantie! | Theorielessen | Rijbewijscentrum
    Daar kost een pakket van 40 lessen 1250 euro.
    En als ik bij Suzanne ga (heb haar 2x gesproken) kost het voor 25 lessen 1050. Ik weet dat het niet verstandig is om alleen naar de prijs te kijken. Maar we hebben het gewoon nit. Dus ik moet wel iets vinden wat niet al te duur is.

Dees bedankt voor je tip. Hoop dat het bij mij niet al te lang gaat duren

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #51 Devilschase, May 8, 2010
    MvB; deze is goedkoop

De Rijscholen Concurrent

30 lessen incl praktijkexamen, 910 euro

Autorijschool ENO

ook goedkoop(vind ik dan): les van 1,5 uur = 52 euro
    Praktijkexamen is 185 euro, en dat is inclusief:
    CBR examen
    Eigen verklaring
    Administratie kosten
    Les voorafgaand

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb bij avanti gereden, mijn rij instructeur was echt top!

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Een goedkope rijschool is altijd leuk natuurlijk maar ik zou ook eerst even kijken wat hun slagings percentage is want ik zou persoonlijk liever een paar extra tientjes uitgeven aan een rijschool die beter staat aangeschreven dan juist een goedkope rijschool waar je ellelang erover doet om je rijbewijs te halen ..

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    43-57 procent.

Maar dat zegt niets. Bij een kleine rijschool is het percentage vaak hoger dan bij een HUGE rijschool rijschool.

Als een rijschool 500 leerlingen heeft en 90% slaagt, zijn er 50 die zakken. Dat lijkt veel, maar dat is het niet/

Rijschool met 10 leerlingen en 90% slaagt, zakt er 1. Dat lijkt weinig maar komt op hetzelfde neer.

Slagingspercentages zeggen dus niet altijd iets.

15. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb ook mijn rijbewijs gehaald bij Avanti (2001), de theorielessen waren wel goed, maar de praktijk was kut. Ik had een instructeur die elke keer over mijn been wreef (heb ik ook werk van gemaakt) en nou ja, de atmosfeer was ook gewoon kut.
    Sorry voor de harde bewoordingen maar ik vond het echt helemaal niks.
    Mijn broertje heeft de spoedcursus van de ANWB gedaan en die had na 15 dagen zijn rijlessen.
    Ik weet niet hoe Tempo is, misschien kun je die proberen?

16. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb 3 jaar geleden rijsles genomen en had toen een all in pakket van 1700 euro met onbeperkt lessen en examen en 1x theorie...

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ow chebu dat is wel minder zeg. Goed dat je er werk van hebt gemaakt!

Mora27 dat is wel heel mooi zeg! Waar heb jij lessen genomen?

heb net gesproken met rijschool Jacqueline. Klikt heel goed. Ze doet het werk al 28 jaar! En ook dat ze voor mijn situatie een uitzondering maakt met zondag lessen en mij doordeweeks als laatste leerling standaard van 20:00 tot 21:00 vind ik heel lief van der. Zij heeft ook RIS toetsen etc. Dusdt klonk heel goed vanavond even met mijn man bespreken dat ik elke week 5 uurtjes ga lessen. En morgen bellen voor een bevestiging. 1 uur kost bij haar 37,50 maar het voelt goed!

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    tering wat duur. lekker als je na 20 lessen al slaagt :)

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    #59 KanjerB, May 8, 2010
    İk zıt met een "dillema" bij rijschool jacqueline kost 1 les van 60 min 37,50 stel ik moet 40 lessen.

40x 37,50
    zegmaar 260 voor de praktijk examen en 35 voor theorie kost het in totaal: 1795 Euro!

Maar bij het rijbewijscentrum is een pakket van 40 lessen en 1x praktijkexamen en een Tussen tijdse toets totaal: 1185 Euro

Scheelt bijna 800 Euro wat zouden jullie doen en wie heeft er ervaring met het rijbewijscentrum?

Of de concurrent
    Ook een pakket 40 lessen 1x praktijk En 1x TTT bij het CBR en een online theoriecursus voor totaal: 1315 Euro

Dus wat zouden jullie doen?

* De rijscholenconcurrent
    * rijschool jacqueline (dit voelde heel goed en ze is echt ervaren, maar erg duur)
    * rijbewijscentrum

20. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Uiteindelijk gaat het om jullie portomonnee.. Iedereen kijkt naar zijn financien en kiest dan degene die het beste bij de finacien past.. Omdat de een goedkoper of duurder is wil niet zeggen dat je slecht begeleid wordt.. Succes!!

Wat ik me wel afvroeg; gaan jullie dan ook een auto aanschaffen? Omdat je vertelde dat jullie beide geen auto hebben..

Share This Page