rijnstate Arnhem of Rijnstate Zevenaar?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama van 3, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Zoals het onderwerp al luidt, hebben jullie ervaring met 1 van deze 2 ziekenhuizen en welke zal je mij aanraden.

Ik moet in het ziekenhuis bevallen, en hoogstwaarschijnlijk wordt het een keizersnede...

Ik zit nu bij een ander ziekenhuis maar we gaan verhuizen dus vandaar...

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ben bevallen in rijnstate.
    op zich goed ziekenhuis, alleen ik moest blijven 2 dagen. Ik lag op een 4persoonskamer. Ik was kapot. vond dat erg vermoeiend.
    Ik ben voor de 2e in het cwz bevallen in de kraamkamer.
    Wat heerlijk, man kon blijven slapen....tja dat is me echt beter bevallen.
    gr brenda

3. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Hoi hoi,

Bij de eerste bevalling bleef ik twee dagen ter controle van mijn zoontje en bij de tweede bevalling was ik binnen een uur weer thuis dit was in rijnstate arnhem en als het goed is word nr 3 daar ook geboren.
    Ik ga niet naar ziekenhuis zevenaar maar dat komt meer door een ander verhaal op dit forum.

Liefs cis

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    mag ik vragen wat voor verhaal, het is voor mij belangrijk aangezien het om mijn tweeling gaat en ik er een goed gevoel bij moet hebben

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier al 2x in Rijnstate Arnhem bevallen en dit is letterlijk en figuurlijk goed bevallen:D. Deze keer waarschijnlijk weer.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

#6 Amfy, 11 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2011
    hier nu de 2de zwangerschap in zevenaar. ik heb echt een super gyn hij neemt echt de tijd. (bij de intake heb ik 45 min daar gezeten)

tijdens de bevalling hebben ze goed naar mij geluisterd. (het was wel heel druk die dag) maar ik kon echt alles krijgen.

naderhand ook nog een heel gesprek gehad met de gyn.

rijnstate zou ik zelf nooit doen heb daar een hele nare nasmaak gekregen na complicaties met fynns zwangerschap.

ik heb toen ook gelijk gezegd ik ga nu weg en ik rijd nu naar streekziekenhuis zevenaar. eenmaal daar werd ik gelijk op genomen op de eerste hulp en ik was net 32 weken zwanger maar als ik verder achteruit was gegaan hadden ze fynn gehaald.
    dus nee al zou ik mijn been breken in het rijnstate dan brengen ze me maar naar zevenaar

kennisen van ons. zijn hun kindje tijdens de zwangerschap verloren ivm met een verkalkte placenta. 2 dagen ervoor hadden ze nog een echo gehad in rijnstate daar werd gezegd dat de placenta nog helemaal gezond was.2 dagen later was hij helemaal verkalkt. na onderzoek in gebleken dat gezien de ernst van de placenta dat niet van 2 dagen was maar mischien wel van 2 weken

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat gaat denk ik over delano (bij de vlinders)
    en dat gaat over de kinderafdeling en niet over de verloskamers.

8. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik ben van Jesper bevallen in het Streekziekenhuis Zevenaar en heb dat als heel erg prettig ervaren. Moest worden ingeleid en bleek later de Streptokokken B bacterie bij me te dragen. Jesper en ik hebben vijf dagen in het ziekenhuis gelegen, Jesper op de kinderafdeling omdat hij geobserveerd moest worden. Mijn ervaringen met de gyneacoloog, verloskundigen, verpleging en kinderartsen daar zijn erg positief!! Van elk ziekenhuis bestaan volgens mij geweldig positieve, maar ook vreselijke verhalen...

Ik heb zelf geen fijn gevoel bij Rijnstate, maar dat heeft met een ander 'geval' te maken van jaren terug (niets met zwangerschap/bevalling).

Zusje van vriendin van me is trouwens in Zevenaar bevallen van een tweeling, ging allemaal erg goed. Ze hebben daar ook een tijdje moeten verblijven.

Succes met je keuze

9. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle antwoorden!! Ik ga het 21 jan nog even overleggen met mijn gyn hier in Ede maar denk dat het Zevenaar wordt. Qua reistijd maakt het niet veel uit.. En zag op de site dat in Zevenaar de bezoekuren ook meer is dan in Arnhem..

We zullen het zien, meer verhalen zijn welkom!

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

zevenaar op de kraam afdeling mag je de heledag door komen hoef je niet perse op gezette tijden te komen.

wil je niet in de gelderse vallei bevallen?

11. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    nou gaan verhuizen naar andere plaats en dan is zevenaar of arnhem dichter bij vandaar

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke dus je komt deze kant op haha.
    nee oke dacht al dat je vanaf daar helemaal deze kant op kwam.

kijke vanuit duiven/westervoort is het even ver weg. waarschijnlijk tijdens de spits ben je sneller in zevenaar. maar zal mekaar niet veel maken

13. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    jups, kom in Duiven wonen dus vandaar! Maar zitten nu nog hier. Denk toch inderdaad dat het Zevenaar wordt. Zo de verhalen en dingen die ik heb gelezen erover..

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben bevallen in Arnhem en ben over het algemeen tevreden.
    Omdat het een onverwachte keizersnede werd is niet alles gegaan zoals ik had gehoopt en vond dat ze me daar beter bij hadden moeten helpen. Ik wist immers niet wat ik moest verwachten. Bij een volgende keer zou ik er wel zo weer heen gaan.

Ik heb zelf geen ervaringen met afd verloskunde Zevenaar. Mijn zussen zijn er wel bevallen, maar ik vond het er vooral kil en afstandelijk. Heb wel ervaringen met andere afdelingen daar en die zijn niet positief. Maar dat staat geheel los van verloskunde.

Ik woon trouwens dichterbij Zevenaar, maar heb voor Arnhem gekozen omdat ik mij daar veel prettiger voel.

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Welkom dan in Duiven!

(ik woon er ook...)

16. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik ben bijna 6 jaar geleden bevallen in Rijnstate Arnhem...
    werd om 6 uur savonds binnen gereden op eigen verzoek en de vk heeft mij meteen overgedragen aan de gyn ivm dat de kleine in het vruchtwater had gepoept...

mijn bevalling was een hel maar werd heel goed bijgestaan door de verpleegkundige (die was overigens ook veel bij mij op de kamer voor controle omdat ik al de hele dag bezig was)
    - wat ik jammer vond aan de 1e verpleegkundige is dat zij haar zin bij mij wilde doordraven (ik moest onder de douche zitten maar vond dat totaal niet fijn)
    - en jammer dat niemand mij opving toen het vruchtwater brak en ik door mn benen zakte (kon gelukkig nog net het randje van het bed vastgrijpen om niet met mn gezicht op de grond te belanden)

de bevalling is gedaan door een gyn in opleiding en de gyn (Karin Aalders) heeft haar bijgestaan. achteraf hoorde ik pas dat het een gyn in opleiding was wat ik wel jammer vond dat ze niet eerst hebben overlegd of dit goed was..

ik ben om 4 uur snachts bevallen en om 11 uur mocht ik weer naar huis.. ik moest blijven om bij te slapen!
    ook ik lag op een 4 persoonskamer die ik deelde met maar 1 andere mw. die een keizersnede had gehad (zij lag daar overigens al een dag of 3).

in mei MOET ik verplicht in het ziekenhuis bevallen en dat gaat weer in Rijnstate gebeuren.

ik ben trouwens door het centrum van Arnhem tijdens de spits naar het ziekenhuis gegaan en was hier met 20 min. (doe je er normaal gesproken ook ongeveer over).
    (woon in Arnhem zuid en Rijnstate zit in Noord)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat hoorde ik van skatje ook een oudere vrouw?

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Vriendin van me is ook van een tweeling bevallen in zevenaar, maar zij had wel vervelende ervaringen. Voornamelijk dat het erg druk was, en dat ze eigenlijk nauwelijks hulp kreeg na de bevalling. Ze moest een paar dagen blijven ter controle, en moest alles alleen doen omdat er geen verpleging was om haar te helpen.
    Hierdoor is de borstvoeding ook niet gelukt, niemand die haar hielp haar kindjes aanleggen.
    Ook hebben ze pas heel laat complicaties bij haar dochtertje vastgesteld die bijna gestikt was.
    Zou zelf liever niet naar zevenaar gaan daardoor..

Maar goed er zal overal wel wat aan mankeren denk ik. Ik ga zelf in Arnhem bevallen. Je kan daar elke 2de woensdag van de maand naar een bevallingsbijeenkomst, dan krijg je uitleg en zie je de verloskamers en afdeling. Misschien is het fijn als je daar een keer gaat kijken.

19. Rono

Rono Niet meer actief

ik zou doorrijden naar het cwz

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

daar wil ik nog niet dood gevonden worden hahaha.

zo zie je maar iedereen heeft wel iets van ziekenhuizen.

maar als je aan deze kant woond mag dat ook niet

Deel Deze Pagina