Rijpende eicellen en cytotec ivm miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suusjb, 27 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    57
    13
    8
    Vrouw
    Hoi! Ik heb al vaker een topic aangemaakt omtrent mijn miskraam. Op 13feb te horen gekregen dat er geen hartje was (was toen 7,5w). Twee weken afgewacht op een spontane miskraam maar op 2 maart cytotec gebruikt om het op te wekken.

Vandaag tijdens nacontrole bleek er nog een restje te zitten (ging ik al vanuit want mijn bloedverlies is nog steeds hevig), maar ze zag ook in mijn beide eierstokken een rijpende eicel die waarschijnlijk ergens deze week gaat/gaan springen.

Ik heb nu nog een dosis cytotec meegekregen, maar vroeg me af of die er ook voor gaat zorgen dat die rijpende eicellen dan al knappen en meekomen of dat het daar geen effect op heeft en ik alsnog ondanks dat ik nog steeds bloed over 2/3 weken een menstruatie kan verwachten? Iemand hier verstand van?

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Als je cyclus op gang lijkt te zijn gekomen is het misschien ook een idee om je menstruatie af te wachten voordat je de cytotec gebruikt? Ik had namelijk hetzelfde (ook nog een restje en rijpende eicel) en met die menstruatie kwam de rest mee.

3. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    57
    13
    8
    Vrouw
    Dat was inderdaad een van de opties maar ik bloed nu al zo lang zo veel dat ik er helemaal klaar mee ben (heb ook vrij veel lichamelijke klachten) en het er het liefst zo snel mogelijk uit heb zodat het bloeden wat gaat afnemen. Vond een curretage alleen nogal spannend dus vandaar gekozen voor nogmaals cytotec :)

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Snap ik! Ik heb volgens mij ook 2 keer cytotec genomen omdat ik geen curettage wilde. Uiteindelijk heeft de menstruatie het laatste werk gedaan. Hopelijk straks bij jou alles weg!

5. ikkie96

ikkie96 Nieuw lid

9 apr 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    Wat fijn dat het bij je menstruatie er wel uitkwam. Ik vroeg vrijdag aan de gynaecoloog of dat voor mij ook een optie was, maar hij beweerde dat er geen menstruatie opgang kan komen zolang het restje er nog inzit??? Iemand die hier meer van weer ??

6. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    57
    13
    8
    Vrouw
    #6 suusjb, 10 apr 2023
    Laatst bewerkt: 10 apr 2023
    toevallig ik! Heb afgelopen woensdag een controle gehad en mijn rijpende eitjes waar deze post over gaat zijn ondertussen gesprongen, maar het restje zit er ook nog. Volgensmij heeft het wel/niet krijgen van een eisprong vooral te maken met de hoeveelheid HCG in je lichaam en moet dat tot een bepaald niveau gedaald zijn om weer een eisprong (en dus menstruatie) te krijgen.

Mijn zwangerschapstesten zijn overigens ook nog steeds duidelijk positief (wel licht maar absoluut geen tuurstreepjes) en volgensmij zijn het niet de gevoelige testen dus zo extreem laag hoeft het (denk ik?) niet eens te zijn

7. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    57
    13
    8
    Vrouw
  8. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Is een scopie geen optie ipv een curretage? Hier een soortgelijk verloop gehad (nov positieve test, dec twijfel echo, jan definitief niet goed, feb cryotec 2x, april uiteindelijk een scopie vanwege aanhoudend bloedverlies).

Een curettage wilde ik niet ivm risico’s bij een volgende zwangerschap, bij een scopie rekken ze je baarmoedermond niet op en geeft die risico’s daardoor niet. Hiermee een placentarest van 1 bij 2cm verwijderd, ik had 2 dagen later een positieve ovulatietest.

Mocht toen ook meteen weer proberen zwanger te worden maar durfde dat niet aan, wilde graag eerst een menstruatie afwachten zodat alles weer ‘schoon’ en ‘vers’ was.

9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Ik kreeg dus wel een menstruatie en soort van cyclus ondanks die placentarest. Feit dat ik twee dagen na scopie een eisprong had geeft ook aan dat er gewoon een ei aan het rijpen was.
    Ik had ook na de tweede keer cryotec spontaan nog een derde keer een halve miskraam. Daarna tijdje geen bloedverlies, toen een menstruatie die maar niet ophield, toen kwam het restweefsel aan het licht.

10. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    57
    13
    8
    Vrouw
    thanks voor je reactie! Wat vervelend dat jij het ook mee heb gemaakt en dat het ook zo’n lange nasleep heeft gehad..

Tijdens mijn controle na de 2e keer cytotec (afgelopen woensdag) zat het restje er nog maar was het wel afgenomen & mijn eitjes waren gesprongen. Ik wacht nu dus mijn menstruatie af en de verwachting is dat het dan meekomt. Mocht het bloedverlies daarna aanhouden klinkt zo’n scopie wel als een betere optie! Ga daar zeker eens naar vragen dan

11. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Hopelijk komt het gewoon mee. Let wel op dat een restje op de echo gemist kan worden, omdat mijn baarmoederslijmvlies gewoon opbouwde was de rest niet te zien op sommige momenten in mijn cyclus. Aanhoudend bloedverlies en een paar keer een flink stolsel (formaat ei) vanuit het niets was voor mij reden om aan de bel te trekken. Na mijn menstruatie was het slijmvlies weer minder en het restje ineens weer zichtbaar op de echo.

succes met je lichamelijke en psychische herstel! Ik vond het pittig dat je eerst die miskraam moet verwerken en vervolgens niet door kunt omdat je lichaam er nog mee bezig is. Enige wat ik toen wilde was door, de wens blijft even aanwezig, misschien zelfs nog wel meer.

Deel Deze Pagina