alternatief voor geboortebord

Discussion in 'De babyuitzet' started by ktje, Jul 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ktje

ktje Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,313
    0
    36
    Wie weet een leuk alternatief ipv een geboortebord?
    Geboortesticker hebben we bij onze dochter al gehad, dus dat willen we niet...

2. Brett

Brett Bekend lid

Jul 2, 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Spandoek laten maken misschien??

3. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij gaan een geboortevlag uithangen, ons woonkamerraam is nl. niet te zien door alle bomen en struiken, de vlag valt beter op. Zit nog wel te dubben of ik hem koop of zelf ga maken, vind ze nogal prijzig voor wat je krijgt nl..

4. ktje

ktje Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,313
    0
    36
    spandoek heb ik ook al aan gedacht. misschien iemand een goeie tip waar je die zou kunnen laten maken??

vlag ook, en dan de bali vlag maar is idd vrij prijzig

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Misschien is dit wat:

geboorteborden hipDesign

Ze noemen ze wel geboorteborden, maar het zijn niet van die dingen die je in de voortuin plant....

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    oh, en is juist misschien wel leuk als je op hoogte woont of als je raam niet goed zichtbaar is!

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Wat ik hier gezien heb (nieuwbouwwijk..en al wel 20 babies geboren!)

Een vlaggenslinger...met de naam in letters erop... niet zo kleintje maar groter dan normaal! Aan de gevel in soort van plastic materiaal.......Heel leuk! Maar volgens mij helemaal zelf gemaakt.

Dan nog een waslijntje met daaraan sokjes, een rompertje, een shirtje met de naam erop, en een broekje. Alles in de kleur van het geslacht.

En een canvas spandoek...met foto van broer en baby erop...en dan de naam en datum en GEBOREN!! ...heel leuk! Ook zelf gemaakt, ik had die eentje voor haar verjaardag laten maken..zal eens kijken waar dat ook alweer was!

Kan het zo snel niet vinden. sorry maar zou eens googlen op buiten canvas foto ofzoiets...dan vind je meerdere sites...

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Sorry, bijna spam :D

Je Eigen Slinger

Ook leuk!
    (je kunt wel raden waar ik zit te kijken voor geboortekaartjes!)

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    een ooievaarsnest op een vlaggenstok

10. ktje

ktje Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,313
    0
    36
    @poppedopje thanx, had zelf ook al gekeken bij een geboorte V bord. Maar dacht dat je op hip..... alleen in combi met geboortekaartjes kon bestellen, duh had niet verder gekeken dan me neus langs was.

meer ideeën zijn welkom

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Die is leuk Jacky, waar heb je die vandaan?

12. ktje

ktje Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,313
    0
    36
    @ tuincanvas is leuk maar levertijd is meestal 5 werkdagen, vind ik wat minder. Wil natuurlijk liefst meteen wat op hangen(ofja op laten hangen haha)

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Huh ? Dit soort dingen horen toch de familie en vrienden te regelen ? Ik heb me hier nooit mee bezig gehouden.

14. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hmm als wij het niet deden (hebben het ook niet gedaan) dan hadden vrienden en familie het niet gedaan hoor...hebben ze ook niet!!

Dus daar moet je niet van uit gaan....en een extra iets van jezelf is toch niet zo erg??? die van familie of vrienden kan er toch gewoon bij gezet worden?

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik wil niet heel kort door de bocht gaan, maar volgens mij regel je dit zelf als je in de randstad woont en daarbuiten is het zo dat vrienden of familie dat doen... Kan het mis hebben hoor!
    Maar ik denk niet dat iemand zoiets voor ons regelt, verwacht dat ook verder niet...

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb nooit gehoord dat familie/vrienden dit regelen?

Shit, hipdesign heeft een legio aan nieuwe geboortekaartjes! Baal er bijna van dat we nu al een kaartje elders hebben... Ze zijn namelijk erg leuk (leuker dan voorheen).

17. Tennes

Tennes Niet meer actief

Haha, ik heb het mooi zelf geregeld! En dat doe ik nu weer.

Wij hadden een verkeersbord in de tuin met daarop : Situatie gewijzigd.
    Dat gaan we nu weer doen. Heel veel leuke reacties op gekregen.

Zie website: >>> situatie gewijzigd <<< Hier kun je niet omheen!

18. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik weet dat ze met bruiloften in het oosten van het land en in Brabant / Limburg er ook hele tradities op nahouden dat je familie of vrienden je huis versiert voor je gaat trouwen.... dat is dan met geboorte misschien net zo?

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,163
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Haha, ik heb gewoon tegen mijn vader gezegd dat ik heel graag wil dat ie een geboortebord of iets dergelijks voor ons maakt. Geen idee wat eigenlijk gebruikelijk is, maar hij was zo trots als een pauw. :D Bord is al af, alleen de naam moet er nog op. Het blijft trouwens voor ons een verrassing hoe het eruit ziet. Leuk leuk leuk!

20. ktje

ktje Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,313
    0
    36
    Nou ik kom uit Limburg en het is mij hier ook niet bekend dat familie/vrienden dat doen(zou ik niet eens willen!!)
    Ik ben trouwens niet van de standaard dingen, bij de geboorte van dochter idd een grote raamsticker dat zag je toen (hier althans)nergens, nu zie je ze overal opduiken.

Hier gebeurd het idd wel dat ze je huis versieren bij een trouwerij, maar het is geen gebruik. vaak halen ze een geintje uit binnenshuis. Wij hadden een trouwbord in de tuin :D:D

Ik ga eens op zoek naar zo'n situatie gewijzigd bord hier in de buurt...

Vind trouwens zo'n V bord(of te wel een makelaarsbord) ook nog steeds leuk, MAAR vraag me af of het opvalt, huis tegenover staat namelijk te koop, misschien denken mensen wel dat we ook gaan verhuizen haha

Share This Page