Is dat zo? Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik heb hem juist altijd achter de bijrijder gezet, nu met de grotere stoel ook. Kan ik hem net wat beter in de gaten houden. Andere vraag hierop inhakend. Als alles goed blijft gaan, zal ik over ruim een half jaar bevallen van ons 2e kindje. Hoe doe ik dat dan met MC en autostoel? Wat is dan aan te raden? Welke achter de bestuurder en welke achter de bijrijder? Gewetensvraag he...
vind voorin gevaarlijk met airbag uit. Stel je gaat zonder mc op pad en er zit een bijrijder in dan denk je er vast niet aan om de airbag aan te zetten en je zal dan maar een ongeluk krijgen.................................
De autostoel. In de maxi cosi wordt het kindje bij een aanrijding de stoel ingedrukt zodat er zo min mogelijk kracht op het nekje komt te staan. In de autostoel daarintegen vangt het kindje samen met de stoel de klap op. Dus het nekje van je kind krijgt al meer te verduren op zo'n moment.
idd mijn idee, dat was in een ander topic hierover ook mijn vraag. Bedoel als je 1 2 of 3 kids hebt, wie zet je dan op de "veilige" plaats en wie niet. Gewoon zorgen dat ze goed en veilig vast zitten, achterin. Er zijn zoveel verschillende ongelukken en niet bij elk ongeluk stuur je van je af dus tsja
Rond 7 maanden kan je kind(de meeste baby's althans) nog niet goed zitten en raad ik ten strengste af om ze dan al in een groep 1 stoel te zetten. Zo lang mogelijk in de maxicosi! Zo lang het hoofdje er niet boven uit steekt (beentjes maakt niet 'zoveel'uit)in de maxicosi houden. En inderdaad, tegen de rijrichting in .
Finn zit achter de bijrijdersstoel...Vind ik veel veiliger...bij het uitstappen (vrijwel altijd) aan de stoepkant... En als iemand ons geen voorrang zou geven als wij van rechts komen ziet die dus ook niet aan Finn zn kant. Wij kunnen hem overigens ook in het midden zetten omdat we daar ook een 3-puntsgordel hebben...maar om hem in het zitje te zetten vind ik het makkelijker aan de zijkant.
Ik heb ooit achter de bestuurder gezeten en we kregen een redelijk zwaar auto-ongeluk. Ik heb de grootste klap te verwerken/verduren gehad. Dus voor mij geeft die plek geen prettig gevoel. Als ik achterin zit ga ik ook nooit daar zitten.
Snap ook niet zo goed wat je bedoelt met van je af sturen Jewe? Want dat ligt er dan toch maar net aan van welke kant de aanrijding is? (of kom ik nu erg blond over )
Ik geloof ook niet dat je altijd van je af stuurt. alsje bijv op de snelweg rijdt, dan stuur je hem toch jiust de vangrail in (als je links rijdt) en niet van je af en de andere rijbaan op??
wat ze zegt is denk ik idd niet helemaal waar maar ik snap wel wat ze bedoeld. het is menselijk instict om te overleven. dus bij gevaar ( een aanrijding) neemt je overlevingsdrift het over die zorgt ervoor dat je voor je zelf de meest veilige oplossing kies. en dus van de aangereden kant afstuurt.
achteruit.en je hebt toch spiegels om de kleine te zien.dan kijk je in de achteruit kijk spiegel en je kijkt dan zo in de andere spiegel.wij hebben er een van luca geloof ik.
hier gaat straks de kleine achter de bestuurder en inderdaad met een spiegel en colin achter de bijrijder. Omdat ik met hem kan comminuceren en de kleine in de spiegel alleen kan zien als hij/zij achter me zit. Onze man paste ook met 8 a 9 maanden niet meer in de mc, maar wij hebben ook een autostoel van 0-18 kg. die dus achterstevoren en goedom kan, plat en rechtop. Dus toen is hij omgegaan in die stoel, die we dus achterstevoren inde auto zetten en plat zeg maar net als de mc maar dan groter. Toen hij zijn benen niet meer kwijt kon en ZELF kon zitten (hij liep ook al langs de tafel) met 10/11 maanden heb ik de stoel omgedraaid maar wel zover mogenlijk plat gelaten. Hij zit nu nog steeds niet helemaal rechtop,16 maanden, Ik vind dat geen prettig idde en nu heeft hij een hoek van 25 a 30 graden ofzo, slaapt hij prima in kan alles zien en zit relatief veilig. want als hij rechtop zit en krijgt een botsing of ligt en botst dan ... krijgt het nekje toch een kleinere klap van.
mimi83, zo'n stoel hebben we ook gehad, ideaal en scheelt een hoop gesleep. We hebben m heel lang tegen de rij richting in gehad. Mn dochter zat ook met 10 maanden echt niet meer lekker in de mc dus die stoel was ideaal
inlove: ik vind het ideaal, als hij slaapt trek je hem zo verder plat en ze kunnen er lekker lang in. Je kan inderdaad zo om. Ik vond de stoel alleen wel te groot om gelijk te gebruiken net na de geboorte.
Ja dat bedoel ik er mee. En zo wordt het ook aan ons uitgelegd door de fabrikanten van autostoelen. Zij zeggen dat een kind officieel het meest veiligst zitten achter de bestuurder of in het midden. Ikzelf vind het niet handig en mijn zoon zit dan ook achter de bijrijder omdat aan die kant bij ons de stoep zit.
en politie en brandweer adviseren het ook zo de eerste plek waar brandweer kijkt bij een aanrijding is de achterbank achter de bestuurder. daarna de bestuurder en daar de rest van de aoto het lijkt mischien kort om te kijken maar een paar secondenis genoeg tussen leven en dood
In mijn eigen autotje past de maxicosi niet op de achterbank. Is de auto te klein voor hahaha. In andere auto's doe ik hem wel altijd achter de bestuurder, maar ik heb altijd gedacht dat dat was omdat je meestal van rechts aangereden wordt..