Vraagje voor dierenarts/assistenten onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel1984, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    We hebben een jackrussel reu van 8,5 jaar oud. Het is altijd een vrolijk speels hondje geweest. Nu sinds een week doet hij een beetje raar. Dacht eerst dat het aan het warme weer kwam maar ook nu is hij niet echt zichzelf. Hij slaapt veel en trilt en wilt aandacht. Hij eet/drinkt/poept en plast normaal. Hij is niet de hele tijd zo. Soms is hij weer het speelse hondje maar dan doet hij weer raar en ligt hij alleen maar op de bank. Er is niks raars gebeurd wat ik me kan herinneren wat de oorzaak zou moeten zijn. Is dit gewoon ouder dom. Hij lijkt de ene keer een oude hond en de andere keer een jonge pup. Ik heb daarom niet het idee dat ik dringend naar de da moet gaan dus daarom vraag ik het hier maar.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ben dan wel geen dierenarts(assistente), maar een jack russel van 8,5 is niet oud. Dus ik zou het niet gooien op ouderdomssymptomen en zou het zeker even na laten kijken. Spoed heeft het niet, maar als je hond zich anders gedraagt, dan voelt hij zich toch niet lekker.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Lijkt mij ook. Jij kent je hond het beste, als je denkt dat er wezenlijk iets anders is zonder aanwijsbare oorzaak, zou ik toch even langsgaan.

Ik ben ook niet dat ik meteen bij een arts op de stoep sta (niet voor dier, noch voor mijzelf), maar paar jaar terug heb ik echt te lang gewacht met onze poes. Zij was uitgedroogd en ik kon haar meteen achterlaten bij de da omdat ze moest aansterken. Alles goed gekomen, maar kon mezelf toen wel voor m'n kop slaan. Ben daar nu dus iets actiever in.
    Succes

4. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Je kunt toch ook gewoon even met de assistente bellen? Zij kan je prima advies geven en je bent gewoon vrij om dan wel of geen afspraak te maken.

Lijkt mij een beter en betrouwbaar advies;)

Oja en zoals al gezegd werd, een jack van 8,5 is niet oud.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

dit dus.

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik heb ook een jackrussel en volgens mij is dit niet normaal!
    Ze zijn vrij druk.
    Het kan zo zijn dat het niks is, maar beter 1 keer te veel bellen dan te laat zijn toch?
    succes!

7. life

life Niet meer actief

Ik zou toch even nabellen, jackys zijn altijd druk onacht de leefdtijden. Ja oke als ze exhtouder worden word het wel rustiger.
    Gewoon even bellen idd misschien dat ze advies hebben of je toch even langs moet komen voor nader onderzoek

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Een hondje wordt niet van de één op de andere dag een oude hond.. dus als hij vorige week nog speels en vrolijk was en nu niet meer lijkt het me geen ouderdom.
    Gewoon even een afspraak maken om je hondje na te laten kijken als je het niet vertrouwd.

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    rillen is vaak een teken van pijn

Deel Deze Pagina