per les en gewoon netjes die lessen betaald.ik weet wel ik ga niet meer me rijbewijs halen.dan maar lekker fietsen op me fiets of met de bus.
Je kan ook gewoon een andere rijschool gaan zoeken.. Ik zou eerst maar eens uitzoeken waar dit bedrag vandaan komt en hoe ze daar op komen.. Kan net zo goed een misverstand zijn..
ja dat kan ook me vrind zeg al dat hij oud collega heb die die ga bellen en dat ik em niet zo moet laten opjagen ben een drukte makertje hoor geef ik eerlijk toeik ga morgen even die rijschool bellen en is ff vragen waarom zo een hoog bedrag.nu maar eens afkoelen
Idd nu even rustig aan. Als je morgen belt zul je zien dat het mee zal vallen. Snap dat je moet betalen als je lessen/examen te laat afzegd. Maar dit is wel een erg hoog bedrag. Zou als ik jou was wel doorgaan met het behalen van je rijbewijs hoor. Laat dit geen drempel zijn. Het heeft je al geld gekost dus je kunt beter doorzetten. Het is zo fijn als je straks eenmaal je rijbewijs hebt.
Wat ik me dan weer afvraag... Je hebt je vandaag hier, op een zwangerschapsforum, aangemeld. Meestal gaan de 1e berichten toch over zwanger raken....
Ik wilde niet wéér degene zijn die daar over zou beginnen. maar vind het idd maar raar. Er staat wel in haar bericht dat je een baby van 1 mnd heeft. Maar toch...
Het is een al bestaand lid wat onherkenbaar dit topic wilt openen. Ik zag namelijk ook al dat het account is aangemaakt voor dit topic en niet voor iets wat met zwanger worden/zijn te maken heeft.
Waar staat dat dan? En waarom zou je voor iets als dit nou een nieuw account aanmaken? Dat snap ik ook niet helemaal..
Apart, maar ik zou me er niet zo druk om maken. Als jij gewoon netjes hebt afgebeld met een goeie rede dan brengen ze het ook niet in rekening lijkt mij. Ik denk idd dat het allemaal een misverstand is, want waar komen die andere bedragen anders vandaan.? Bel ze eerst even op.. Succes
Hoe kan nou ineens binnen 2 weken de deurwaarder voor je deur staan? Dan moet je al minstens een 1e en 2e herinnering hebben gekregen, een aanmaning, etc.
Ja dat is ook waar. En zelfs dan is het vaak dat een deurwaarder eerst een brief stuurd en een herinnering en nog wat. Ze staan vaak pas aan de deur vlak voordat ze overgaan op beslaglegging. Als laatste betaalmogelijkheid.
Nou ok, een ander account aangemaakt...Dan nog vind ik het een heel raar verhaal.Maargoed we zullen ook niet alle info hier krijgen denkikzo. Het klopt hoe dan ook niet! Zo snel komt er geen deurwaarder...
Vind het ook maar een vaag verhaal. Je krijgt altijd eerst een rekening, dan een herinnering en als je dan nog niet betaald, dan gaan ze vaak stappen ondernemen. Ik zou gewoon eerst eens alles goed uitzoeken en dan opbellen naar de rijschool, wie weet hebben ze wel een fout gemaakt. En dat je moet betalen voor lessen die je hebt gemist vind ik ook niet zo raar. Nou ja, misschien zit het wel anders, maar ik vind het wat onsamenhangend.
ik vind het maar een vaag verhaal. en dan net een nieuw account aangemaakt. en inderdaad er komen eerst nog aanmaningen voordat de deurwaarder komt. maar het hele verhaal rammeld een beetje.dit beland weer op een bepaalde hoop denk ik zo.
idd, rekening, herrinering, 2e herrinering, aanmaning -> incasso Zit ongeveer 4 a 5 maanden tussen normaal gesproken.
We hebben zelf een rijschool. En moet zeggen dit komt op mij een beetje vreemd over. Vaak kun je kiezen uit pakketten (waar praktijkexamen en/of theorielessen en therorieexamen en boeken bij zitten. of losse lessen en de examens enzo allemaal los. Daarnaast hebben volgens mij alle rijscholen wel een regel dat als je niet binnen 48 of 24 uur voor de aanvang de les afbelt dat dan de les in rekening word gebracht (uitzonderingen nagelaten) dit omdat ze anders inkomensverlies hebben en er op die tijd een andere leerling had kunnen rijden. Losse praktijkexamens zitten rond de 200 euro een theorieexamen rond de 34 euro. Daarnaast is het heel normaal dat je je examens betaald hebt voordat je een examen doet dit omdat de rijschool dit al ruim van te voren meot betalen aan het cbr. En als je nu 'ineens' een brief krijgt met dit bedrag en dan meteen dreigen met een deurwaarder moet er al veel meer brieven zijn ontvangen met verzoek om te betalen anders kunnen ze er geen deurwaarder op af sturen. Want er moeten minimaal een aantal keer gevraagd zijn om te betalen en dan nog een brief met als je niet voor die en die termijn betaalt dan word het uit handen gegeven aan een incasso bureau. Maar dat gaat niet zomaar zoals hier door ts geschetst word.
Bij mij was het zo dat als ik mn rijles niet binnen 24 uur afmeldde dan moest ik ook gewoon een halve les betalen. Maar vind het idd een vreemd verhaal ik denk dat ze de rekening gewoon verkeerd gestuurd hebben want dit klinkt mij als een lessen pakket...