Rijst en pasta bij 7 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Blijdorp, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Even een korte vraag: als ik het goed heb dan mag mijn dochtertje een beetje rijst en pasta eten (aardappel doet ze al), maar hoe geef ik dit?

Aardappel krijgt ze altijd gekookt en dan een deel met een lepel en een deel mag ze zelf naar binnen werken.

Maar hoe doe ik dat met rijst? Los geven lijkt me lastig en op een bordje... tsja bordjes zijn zelf nog erg interessant om te onderzoeken... Ben ook erg bang dat ze zich verslikt in die kleine dingen of dat ze het inademt met alle geluidjes die ze maakt tijdens het eten.

Met pasta ben ik dan weer bang dat het een beetje blijft plakken of valt dat mee?

#beetjeoverbezorgd ;)

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik geef het al een tijdje en het gaat gewoon goed.
    Rijst is zo klein dat hij dat makkelijk kan kauwen en pasta snijd ik iets fijner voor hem.
    Ik maak bij de pasta altijd zelf een sausje van verse groenten en tomaatjes en dan plakt de pasta niet.
    Zelfde geldt voor de rijst eigenlijk

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik doe er altijd iets door zodat het plakt. En dus op een lepel blijft hangen.

Ik voer hem, want zelf eten doet hij niet, hij versmeert de boel alleen en gooit het van zich af. Dus dan maar voeren.

4. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Pasta heb ik nog niet geprobeert maar rijst wel, dit pureer ik nog een klein beetje maar het is inderdaad zo klein dat hij daar makkelijk op kan kouwen

5. Blijdorp

Ik vind rijst juist zo spannend omdat het zo klein is... Maar iets plakkends erdoor is misschien wel handig. Dan wordt het zelf eten daarvan voorlopig ff uitgesteld, zie het al voor me :roflmao:

Pasta geef ik denk ik liever penne ofzo zodat ze het wel zelf in haar mond kan stoppen. :)

6. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    In rijst zal hij niet stikken, daar is het te klein voor. Verslikken is niet erg, baby`s hebben een sterke kokhalsreflex, dat lossen ze zelf wel op.
    Ik maakte van rijst vaak een soort koekje, met een geklutst eitje en een beetje bloem, schep gekookte rijst erdoor en dan even in de koekenpan. Dar was hij ook niet zo gefrustreerd dat hij de korreltjes niet te pakken kreeg.

Als pasta is Fussili of Penne een makkelijke soort, lekker goed te pakken. De Penne sneed ik altijd wel 1x doormidden, die vond ik qua grootte wat spannend.

Ik voer uit principe niets, dus hij eet alles zelf, dat ging, ook met 7 mnd, prima!

7. Blijdorp

Wat handig van dat rijstkoekje! Wist niet dat ze al ei mag :oops: maar dat scheelt inderdaad dat ze het dan zelf kan pakken. Met die losse korrels zag ik dat niet zitten haha.

Penne leek me juist zo makkelijk. Steekt dan een stukje uit haar vuistje.

8. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij volgen Gill Rapley in haar voedingswijze en -inzichten en gaven dus vanaf 6 maanden alles wat we zelf ook aten. Alleen vlees heb ik nog even mee gewacht, tot een maand of 9, dacht ik.

9. Blijdorp

Ik vergeet steeds dat daarbij alles onmiddellijk mag :) Vlees wordt bij ons een heel ander dilemma :)

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zat ook al te bedenken hoe ik dat ook alweer deed bij C en wanneer ik hiermee begonnen ben.
    Maar wij hebben gisteren macaroni gegeten en N heeft heerlijk mee gesmikkeld. Dat ging prima :)
    Hij heeft zich 1x verslikt. Maar hij vond het heerlijk :thumup:

Blijdorp vindt dit leuk.
  11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik geef altijd een bergje rijst. Ze graaien dan een handje en proppen het in hun mond. Geeft een ontzettende rotzooi, maar iedereen is verder lekker bezig. Qua pasta krijgen ze gewoon wat we hebben, soms ook spaghetti. Een beetje saus is altijd wel lekker, zowel bij pasta als bij rijst.

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina