Baby 4,5 maand spugen

Discussie in 'Voeding' gestart door teuntje83, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn dochtertje van 4,5 maand zit sinds een half maandje aan de bijvoeding (potjes).
    het bevalt haar goed, en eet zo zo'n potje voor 4 maand leeg.
    Het valt me op dat ze de laatste tijd meer spuugt. Vlak na een fles een aardige plons, maar ook wel veel later een beetje met witte vlokjes.
    Voor de potjes zat ze op 5×180+6 overdag. En kwam vaak nog s nachts ook (150+5). Dus kreeg aardig veel binnen.
    nu zit ze op 4×180+6 overdag, met potje fruit en meestal half potje groente. En ook nu s nachts, of hele vroege ochtend 150+5 nog.
    Eigenlijk hebben de potjes 1 fles 180+6 "vervangen". Maar zou ze nu nog teveel binnen krijgen? Omdat ze ineens veel meer spuugt?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het gewoon aan de groene/fruit ligt en de maag...

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als het begonnen is met de introductie van vaste voeding, lijkt het me logisch dat het daaraan ligt. Ik zou dus even stoppen daarmee en kijken of dat het probleem oplost.

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Waarom gelijk stoppen met de vaste voeding?
    minder melk en/of vaste voeding geven zou niet kunnen denk je?
    het is niet direct begonnen toen ik met de vaste voeding begon. Maar eerst at ze natuurlijk nog geen heel potje leeg.
    Dus heb niet het idee dat het aan de vaste voeding op zich ligt, maar meer aan de hoeveelheid. En ze is dol op haar hapjes..

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omdat het zou kunnen dat haar maag er nog niet klaar voor is, het is namelijk nog jong.

Maar als het niet meteen op dag 1 begon, dan kan je minderen. Of vers proberen ipv potjes. Potjes hebben veel toevoegingen erin, misschien reageert ze daarop. Of misschien is een potje te lopend (het is vooral water) en gaat ze daarvan spugen.

teuntje83 vindt dit leuk.
  6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Geef je de fles voor of na haar hapjes?
    Je kunt namelijk beter de fles voor haar hapje te geven en haar daarna zelf laten bepalen hoeveel hapjes ze wil.
    Of zij vol zit van alles weet alleen zij, maar spugen is vaak wel een teken dat ze genoeg heeft gehad.
    Voor een baby die net twee weekjes oefenhapjes krijgt is 1,5 potje per dag ook wel iets teveel misschien.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Tot 6 maanden mag bijvoeding geen flesvoeding vervangen. Het idee is tot 6 maanden echt maar een paar oefenhapjes te geven en dan is een heel potje dus eigenlijk al heel veel. Als ze erdoor gaat spugen zal je de bijvoeding moeten minderen en de flesvoeding gelijk laten.

Bijvoeding heeft nog weinig toegevoegde waarde voor de 6 maanden, behalve evt wennen aan verschillende smaken en structuren. En daarvoor heb je dus ook geen heel potje nodig.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Sowieso geen minder melk.
    De potjes zijn BIJvoeding, om te proeven.
    De melk is om te groeien.
    Voor 6 maanden zou groente en fruit überhaupt geen melkvoeding mogen vervangen

Deel Deze Pagina