Hete kip (even op internet een recept zoeken) Kip hawaii Pilav (is met perzik en maïs en paprika en erwten en dan een sausje inkoken met wat kruiden) Gewoon rijst met bonen oid en vis
hamlappen in blokjes, in braadpan op vuur zetten tot het zijn sappen afgeeft en dan groenten erbij zoals ui, paprika, courgette, sperzieboontjes o.i.d. beetje water erbij, wat kruiden als gemberpoeder, paprikapoeder o.i.d., blik tomatenblokjes en laten stofen. Aan het einde nog wat tomatenpuree erbij. dat eten wij vaak bij rijst. Verder eigenlijk veel stoofpotjes eten wij met rijst.
met rijst kan je zo;n beetje alles eten. kip, vis, rundvlees lekker met wat groenten en kruiden. beetje water erbij en je hebt gelijk een lekker sausje rijst erbij doen en een beetje omscheppen eetsmakelijk vind het ook altijd lekker om er wat yoghurt (turkse) bij te hebben toch ook weer lekker fris erbij
ik eet bijna altijd rijst.. pakje van knorr ofzo. paella(met kip ipv met vis)en zo heb je nog meer van die pakjes . rijst met kip uit de oven(lekker insmeren met sambal)en roerbakgroente of hete sajoerboontjes nasi met sateetje erbij Rijst met roerbak groente en biefstukreepjes in ketjapsaus rijst met roergebakken spruitjes(in vieren snijden)met spekjes champignon.paprika.. ik gooi er gewoon altijd van alles in of op..soms beetje opmaken want er nog in de koelkas staat kookse!!en anders manlief even los laten gaan in de keuken
Gekruide rijst: uitje klein snijden roerbakken in olie beetje zout erbij 2 anijssterren bij de ui 6 kademonpeulen bij de ui 3 kruidnagels bij de ui dan 400 gram ongekookte rijst erbij en even roerbakken een paar minuutjes. Dan 800 gram kippenbouillon maken en erbij koken, stokje kaneel erin en 30 minuutjes zachtjes laten koken met deksel op de pan. Heeeerlijk. Ik maak er een salade van komkommer, tomaat, rode ui en peterselie bij met een beetje azijn erover. En hete marokkaanse kip.
rijst met pindakaassaus! (met kip of lamsvlees of rund) Riz au gras vind ik superlekker! Maar dat kan ik zelf niet maken. Ben getrouwd met een Afrikaan dus als hij kookt is het ALTIJD rijst paella met chorizo, mosseltjes, reuzengarnalen, erwtjes, peultjes, ... Champignonrisotto ...
Oooow vandaag zooooooo lekker gegeten he met rijst Heb zo'n pakje bij de ah gehaald waar je broccoli gehakt ui en tomaat aan toe moet voegen dat alles in een heerlijk kaassausje en dan rijst er apart bij zooo lekker zelfs me dochter vond het heerlijk en zij eet altijd heel slecht
Rijst met sperziebonen en pindasaus. Rijst met een grote boeren omelet en pittige tomatensaus. RIjst met gehakt en pastasaus
Rijst met.... - goulash - hachee - javaanse kip - chili con carne - rendang - nasi - gekruide rijst met kip
Rijst met chili con carne. Of met een Mexicaanse kipschotel. Je hebt van Conimex Boemboe ( of zoiets ). Is een pakje, wel lekker pittig, die je kan maken met kip. Daar rijst bij en een salade. Lekker.
Indonesisch koken Dat doe ik het liefst (met witte rijst) Is ook heerlijk om te doen, maak ook alle boemboes zelf etc.
ik maak oa hete kip erbij... of iets met kip en dan fu yong hai erbij maken... laatst heb ik kipreepje voor kipreepje staan te paneren... (het is dat mijn man zo dol is op kip, en ik zo dol op mijn man haha maar wat een pokkenwerk) en dan schelpjes maken van paprika 3 kleuren en uien.. cashewnoten erbij ... en bij ah hebben ze van eigenmerk een sausje wat iets van balinesa (zwarte saus) heet en dat er ook bij doen... wij vonden het heerlijk...
Lekker indisch koken! Rijst met: Ajam Pedis Daging Rendang Babi Ketjap. Kip in zwart zure saus. Sambal goreng boontjes. Ikan bali En nasi! En als toetje: Rijst met klein beetje boter kaneel en bruine basterd suiker