Bevolkingsonderzoek

Discussie in 'De lounge' gestart door Hope, 21 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ben ik amper een week geleden 30 geworden krijg ik een uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek i.v.m. baarmoederhalskanker.
    Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.
    Ik vind het zeker belangrijk om het te laten doen.
    Maar weet niet of het nu kan.
    Ten eerste is mijn curettage pas 6 weken geleden, vloei ik nog steeds dagelijks een beetje en weet dus niet wanneer mijn menstruatie komt.
    Daarbij weet ik niet of je gewoon een uitstrijkje kunt laten maken als je probeert om zwanger te raken?

Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou gewoon even met de HA bellen en vragen wat je het beste kunt doen.

3. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Nee, geen ervaring zoals jij het nu ervaart. Ik zou ook de HA ff bellen om te vragen wat je het beste kunt doen.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Een uitstrijkje kan pas een half jaar na zwangerschap en half jaar na stoppen borstvoeding. Je moet dus nog even wachten Hope.
    En een uitstrijkje kan ook nooit als je vloeit.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    UItstrijkje kan idd niet als je nog vloeit. Volgens mij hoef je geen half jaar te wachten. Ik heb n paar jaar geleden ook bij de gyn gelopen (korte tijd) na herhaalde mk. Dan doen ze standaard ook een uitstrijkje (is mij verteld), maar pas nadat je niet meer vloeit.

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi Hope,

Confronterend he zo'n brief voor dat onderzoek? Ik ben nog niet eens 30 (duurt nog 1 maandje) en had 3 weken geleden al die brief! Ik vond het best heftig eigenlijk hoewel ik het wel goed vind dat ze het doen.

Succes met je onderzoek!

Gr Otje

8. sim

sim Niet meer actief

ik heb pas geleden ook één gekregen, en moet er nog steeds achteraan bellen, maar ik wacht liever tot ik bevallen ben met het maken van een uitstrijkje, maar dat is puur mijn eigen gevoel ik weet dus niet of er een risico aan zit als je dat doet terwijl je zwanger bent..
    (sterkte met het erbovenop komen van de curretage)

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Hope gewoon ff je ha bellen, een uitstrijkje kan volgens mij geen kwaad als je zwanger probeert te raken het is alleen baarmoederhals waar ze aan komen.

Als je zwanger bent of borstvoeding geeft dan doen ze geen uitstrijkje omdat de uitslag dan verkeerd kan zijn heeft met hormonen te maken. Dan moet je wachten tot de oproep als je 35 bent.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je nu niet gaat omdat je net een miskraam hebt gehad hoef je niet te wachten tot je 35e hoor. Je moet gewoon deze brief die je nu gehad hebt goed bewaren en t.z.t. meenemen.
    En het kan echt niet als je zwanger bent/ net geweest bent.
    Maar als je probeert zwanger te worden is het geen probleem. Ik zou alleen wel voor mijn ei een afspraak maken, al is het alleen maar voor het gevoel.

11. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    OOk tijdens de BV periode kan gewoon een uitstrijkje gemaakt worden hoor. Het moet er alleen wel expliciet bij vermeld worden.

12. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja er kán een uitstrijkje gemaakt worden maar de uitslag kan dan verkeerd zijn. Ik mocht iig geen uitstrijkje maken dit jaar.

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Dankjewel voor jullie reacties, echt fijn om te weten.
    Heb idd de HA gebeld.
    Assistente adviseerde me ook om te wachten tot dat ik ongesteld wordt.
    Zij zei niks over wachten i.v.m. de zwangerschap, die helaas beeindigd is???

Als ik eenmaal weer ongi ben vraag ik nog wel eens aan m`n HA wat hij ervan zegt.

@Nemo, idd ik zou gevoelsmatig ook voor mijn eisprong gaan, wil geen onnodig risico lopen.

14. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ja dat kan, maar vaak moeten ze gewoon even beter kijken. En mocht de uitslag toch niet helemaal goed zijn, wordt er een tweede uitstrijkje gemaakt.

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Maar ja dan krijg je weer vrouwen die bang worden dat het niet goed is, denk daarom dat mijn ha het niet doet. Iig hoef ik over 5 jaar pas.

16. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik zou al voor de 2e keer moeten (oudje he :)) maar ivm de kans dat de uitslag vals beinvloed wordt door zwangerschap en borstvoeding voorlopig dus niet... Misschien dat ik die eendebek na de geboorte ook minder eng vindt :)

17. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Zo;n inwendig onderzoek doet je na de bevalling helemaal niets meer hoor... trust me ;) Dan ben je imuun

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik heb al eens eerder een uitstrijkje gehad, maar het valt idd best mee.
    Werd ik maar ongi dan maakte het niet uit dat ik daarvoor moet gaan.

19. danoontje74

20 jun 2006
    38
    0
    0
    ik heb bij mijn nacontrole (6 weken na bevalling) bij de gyneacoloog een uitstrijkje gekregen, mijn gyneacoloog doet dit standaard. Ik vind het dus raar dat ik lees over dat je een half jaar moet wachten na je bevalling.

Deel Deze Pagina