rijst kruiden

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Gewoon een lekkere bouillon koken, van kip bv. en de rijst daarin koken (met zelfde verhouding als hier al eens is aangegeven; 1 kop water op 1 kop rijst).

Ik vind gewoon witte rijst ook lekker (liefst basmati) als er iets bij zit met een sausje ofzo. Dat TS rijst weinig smaak vind hebben kan misschien aan de rijstsoort liggen...

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    misschien wel. ik koop de meest simpele rijst die er is :p moet maar is een andere gaan proberen dan :D

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind de gewone witte rijst ook vrij smaakloos.
    Ik eet meestal zilvervliesrijst, en anders basmati of pandan of 'wilde & witte' rijst.

Risotto is trouwens ook verrukkelijk! Is wat meer werk, maar wat mij betreft een van de lekkerste bereidingen van rijst (en de kinderen vinden het ook erg lekker).

4. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik lees hier dat veel mensen vermicelli door de rijst doen, waarvoor is dat? Heb dat echt nog nooit ergens gezien en heb toch behoorlijk wat keukens geproefd dacht ik :p

Ik vind basmati het lekkerst, vooral als het in kokosmelk gekookt is mmm. Drooggekookte rijst is idd lekkerder dan afgegoten vind ik, kost alleen wel iets meer tijd. Zilvervlies vind ik juist veel te droog en daardoor niet lekker.

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Dit heb ik dus gemaakt vandaag, alleen merk ik dat de onderkant een beetje verbrand is. Terwijl ik het toch zachtjes heb laten droogkoken..
    Gebruik je trouwens zout als je water er in gooit?

6. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij wordt dat veel in de Turkse/Arabische keuken gedaan. Is dacht ik meer voor de sier. Vind het er i.i.g niet lekkerder van worden ofzo.

Deel Deze Pagina