Ik heb op internet het volgende recept gevonden: Stoofschotel van aubergine en chamignons 1 aubergine, in blokjes gesneden 225 g champignons, in plakjes gesneden 2 tomaten, in stukjes gehakt 1 ui, in dunne ringen gesneden ¼ theelepel chilipeper, van zaadjes ontdaan en fijngehakt, of ¼ theelepel chilipoeder 120 ml kookvocht van de aubergine olie zout Doe de blokjes aubergine in kokendwater en kook ze 5 - 10 minuten, tot ze gaar zijn. Giet ze af, maar bewaar het kookvocht. Pureer ze grof. Fruit ondertussen de uitjes 5 - 8 minuten in de olie en voeg dan de champignons, de tomaten, de chilipeper of het chilipoeder en wat zout toe. Laat alles zachtjes sudderen tot de tomaten en de champignons gaar zijn. Roer er vervolgens de gepureerde aubergine en het kookvocht doorheen en laat alles nog 10 minuten zachtjes koken. Roer alles af en toe even om, zodat de stoofschotel mooi gelijkmatig van consistentie wordt. ik wil dit receptje uit gaan proberen, maar om dit nou alleen te eten lijkt me wat saai. Dus is dacht een lekkere frisse salade erbij.. maar misschien ook aardappeltjes of rijst.... zou jij er aardappels of rijst bij doen? Hou zouden jullie dit receptje wat opleuken?
Ooohhh geweldig, dit ga ik maken vanavond! Ik stond net al met mijn aubergine en champignons in mijn hand me af te vragen wat ik ervan moest maken Ik denk dat ik voor de pasta ga erbij
Pasta is ook een goeie...en anders zou ik voor partjes aardappels gaan met rozemarijn en tijm uit de oven =P~
Ik heb het net klaargemaakt, ziet er niet echt apetijtelijk uit om eerlijk te zijn. Smaak ik wel lekker
ik denk dat het niet handig is omdat er al een schote in de oven staat, maar ik zou rostirondjes er wel lekker bij vinden! (maar die vind ik overal lekker bij hihi)
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben het nu an het maken, het ruikt wel heel erg lekker zeg, maar het ziet er inderdaad niet superlkker uit. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat smaken, ik kies even voor de rijst, maar misschien als het lekker smaakt dat ik het inderdaad ook eens met pasta ga proberen!
Heel eerlijk gezegd vond ik het niet echt lekker. Ik heb er uiteindelijk rijst en kip (op zn Turks ) bij gemaakt. Ik vond het wat flauwtjes smaken. Ik denk dat ik me ook wel heb laten leiden door hoe het eruit zag, het oog wil natuurlijk ook wat Ik ga het denk ik wel vaker maken, want de combi was wel goed. Maar dan zal ik de aubergines niet pureren, maar in blokjes erin laten en ik zou het meer en sterker kruiden. En ik zou het kookvocht van de aubergines niet gebruiken, want daardoor is de kleur ook zo raar geworden volgens mij.