Het vervelende ervan is, hij is dol op spinazie maar binnen 5 min ligt hij op zn kop van de buikpijn en hoofdpijn. Die zelfde reactie krijgt hij van sinasappels, heel raar. Maar ooo wat komen er hier lekkere dingen langs, dat word genieten de aankomende weken!
MMMMMM ziet er allemaal lekker uit. Wij eten ook wat meer rijst maar dan altijd het zelfde . Als we weer wat meer tijd hebben zou ik wel wat meer met rijst willen doen. Hou dit topic in de gaten.
Met rijst kun je zoveel maken! Mochten hier mensen van indonesich of antilliaans eten houden, pb mij maar.
Risotto - met champignons en reepjes salami Rijst met kip, groenten en zoetzure saus (uitje + knoflook bakken, tomatenpuree heel even meebakken, gemberpoeder (djahe), sambal, ketjap erbij, ananassap (uit blik ananas op sap, lekkerder dan ananas op siroop), beetje water indien nodig, op het laatst de stukjes ananas erbij, kun je evt ook meebakken maar ik vind dat ze dan te slap worden) Gevulde paprika's - gehakt rullen, uitje meebakken, champignons/courgette/... erbij, op smaak brengen met peper, zout en bijv italiaanse kruiden, door de gekookte rijst mengen, gehalveerde paprika's waar het hart uiteraard uit is vullen met het mengsel, beetje kaas erover, kaas gratineren in de oven Rijst met kip en cashew - kip bakken met uitje en knoflook, champignons in kwarten meebakken, lenteuitjes heel even meebakken, scheutje ketjap, cashew noten eroverheen, zout en peper naar smaak (waarschijnlijk weinig/geen zout, want dat zit al in de ketjap en de cashewnoten)
vandaag heb ik kip in de wokpan gedaan, eerst ff lekker gekruid. vervolgens bonen en prei erbij gedaan. en toen de rijst erdoor gedaan. heerlijk en heel simpel
boontjes koken, rijst koken met bouillonblokje. Kipfilet in blokjes of geruld gehakt bakken met veel knoflook, gesnipperd uitje, champignons, ketjapmarinade, gewone ketjap, beetje sambal, zout peper. Vervolgens de rijst en boontjes erbij en door elkaar roeren. Erg lekker!
rijst met kebab, Basmati rijst in de ochtend in water leggen en laten weken. rundergehakt mengen met gerapste ui, knoflook, peper, zout en kerriepoeder. in een koekenpan met dikke bodem leg je het gehakt en druk je het stevig aan zodat het overal gelijk is ( er hoeft geen olie of boter onder in de pan) Dit zet je op het vuur met een deksel erop. Ondertussen was je de rijst en doe je het in een pan met kokend water en flink veel zout!! als de rijst bijna gaar is giet je hem af en was je hem nogmaals met kokend water. Onder in de pan leg e schrijfjes aardappelen en daar over heen de rijst. Op de rijst doe je wat olijfolie en een paar stukken roomboter, dit roer je door elkaar en dan laat je de rijst met een deksel op de pan nog even stomen. Als het gehakt grijs/bruin is smeer je er tomatenpuree over heen en leg je er schijfjes aardappel op. Dan doe je deksel terug op de koekenpan en laat je het op het vuur staan tot het gehakt en de aardappel gaar gestoomd zijn en het 'water' verdampt is.