rijst zit vastgevroren in de ijsblokvormpjes...

Discussion in 'Voeding' started by muppet83, Mar 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    Hoi,
    beetje raar onderwerp dit:). ik heb een hele voorraad rijst ingevroren, handig voor bij de groentehapjes. ik las een tip over rijst invriezen in van die blokjes waar normaal ijsblokjes ingevroren inzitten. nu krijg ik de rijst er dus niet meer uit!!..... het zijn van die hard plastic ijsblokjesvormen. wellicht beter van die silliconen dingen nemen?:(

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hihi ja dat denk ik wel. Kun je ze er ook niet uit 'slaan'?

3. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    heb ik geprobeerd ja. 'met beleid' op de grond laten vallen, maar nog geen resultaat. wel zijn er nu enkele blokjes afgebroken. die laat ik dan maar ontdooien. dus voor eenmalig gebruik en dan van die flexibele dingen halen maar:D

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ook niet als je de onderkant even in heet water houdt?

Hier vries ik altijd eerst in in die vormpjes en dan haal ik de blokjes eruit en stop alle bevroren blokjes in bakjes in de vriezer. Vaak even wat heet water in de wasbak en binnen een halve minuut is alles los:D

5. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    @linda, als ze dus bv 1 dagje ingevroren zitten dan los in bakjes doen stel je voor? in de hoop dat ze dan nog niet zo rotsvast zijn gevroren. gebruik jij van die silliconen invriesdingen?

6. Linda1984

7. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    Linda, super!!!! wist niet dat er echt speciale diepvriesvormpjes voor waren! Handig!!
    Mijn probleem is opgelost in ieder geval.

8. Linda1984

Ja, maar 1 ding: ze floepen er dus niet zo uit als op de foto;)

Maar ik ben er blij mee, zit een deksel op en ik weet precies hoeveel 1 blokje is. Succes!

Share This Page