Ik heb net macaroni uit het opperdepopboek gemaakt. Daar zit een soort kaassaus bij van oa opvolgmelk. Maar dat sausje warm je op. Dus als ik mijn bakjes dan invries, en weer opwarm.. dan warm ik de opvolgmelk toch voor de tweede keer op? En dat mag toch niet? Weten jullie hoe dit zit?
Vraag ik me ook heel vaak af! Volgens mij mag dat dus alleen als je het meteen geeft?! Ben benieuwd of iemand dit weet inderdaad..
Volgens mij mag je iets met zuivel sowieso niet invriezen toch? Hihi of ik heb de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt
Heb even snel gekeken in het boek.. Maar ik zou op de saus na alles maken en invriezen en dan op de dag zelf even snel een kaasssausje maken. Volgens mij zo gepiept?
Er staat bij het recept "bij invriezen 2 maanden houdbaar". En de hoeveelheid is ook voor 3 porties. Maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is omdat je opvolgmelk ook niet langer dan een uur mag laten staan... Gooi het maar weg denk ik, gelukkig kuste ze het niet hahs. Beetje zonde anders.
Het niet opnieuw opwarmen van een flesvoeding is meer vanwege hygiene. Net als dat uur dat je 'm mag laten staan en niet langer. Anders zie je het al voor je; moeders die een fles van 200cc maken, die 3x opwarmen en na 2 uur nog een keer proberen aan te bieden "Want er zit nog een laagje in" Hallo bacterieen!! Een bechamelsaus ( bijvoorbeeld door de lasagne ) warm je ook de melk op om de saus te maken, daarna gaat hij in de oven en als je 'm invriest of de volgende dag eet warm je hem nog een keer op. Is niet ideaal als in vers eten maar je zal er niets van krijgen hoor!