heej, het leek mij wel leuk om een topic te hebben waarbij we recepten uitwisselen voor zelfgemaakte voeding voor de beebs. Links van websites met recepten of recepten zelf! Ik kan zelf namelijk wel iets vinden op internet, maar misschien zijn er mensen die goede sites/recepten hebben.
Ik heb een eenvoudig maar lekker receptje voor baby's vanaf 6 maanden: peer met liga door de blender/staafmixer. Errug lekker en gezond
Ik zou Liga niet zomaar altijd geven, het is ook niet nodig voor een fruithap. Hier een instant succes: courgettesoep. Courgette gaar stomen met een geknakt, maar niet doorgesneden teentje knoflook. Als courgette gaar is, knoflookteentje weghalen en de courgette met het kookvocht pureren.
Groentesoep met gehaktballetjes Spaghetti bolognese Aardappelpuree met worteltjes en een stuk zalm Couscous met kip, rozijntjes en een sausje van tomaatjes
Zoete aardappel met kip en pompoen/wortel/brocoli. Rijst met kip en pompoen/wortel/brocoli Courgette tomaat italiaanse kruiden en spagetti Courgette pompoen spagetti Courgette champignons en tomaat uit 't vuistje Doperwtjes en worteltjes (uit de diepvries, snel klaar) en aadappel prakken. Sperzieboontjes uit 't vuistje. Ik geef mn zoontje nog bijna nooit vlees hoor zo jong.
De eerste maanden aten ze hier gewoon puur gestoomd, uit de hand. Erg simpel recept Eten ze nu tien jaar later nog steeds, maar nu met mes en vork, en aardappelen, rijst en jus en vlees als dat op tafel staat.
Babyvoeding en babyweetjes Hier heb ik mijn eerste ideetjes afgehaald, nu eet ze al heel veel mee, dus kook bijna niet meer apart. Maar wat ze hier toch echt het allerlekkerste vindt is bruine bonen met appel en rijst.