oh ja ze noemen dat dan ook geen fufu maar funge.. (foensj) haha en dat met die aardappelen en kippenbouten is calderade..
Nee ik kan geen fufu maken helaas! Wij eten ook wel met de hand, maar als er visite is zetten we wel borden en bestek neer voor mensen die liever met bestek eten. Maar als gezin zijnde eten we gewoon uit 1 schaal . Echt hoor vind het heerlijk eten! Zeg altijd tegen m'n man "Dat breekt zo lekker de week"
whahhaa ja precies ik vind het ook heerlijk ja.. en er is niks zo lekker als met de vingers eten toch
Ik maak het of met bouillon, of ik maak het met 'Marokkaanse' kip en giet de saus over de rijst heen met de kip (ontleed en in stukken of kippepootjes) in het midden met saus zooo lekker. Dingen als nasi goreng maak ik ook ermee, maar dat kennen we allemaal wel.
zo doe ik het ook, alleen dan zonder de vinger, ik doe het op gevoel omdat ik niet altijd even veel rijst kook.
Rijst in de pan water erbij, moet ongeveer een vingertopje boven de rijst uitkomen laten koken tot het water op is en je het hoort knetteren. direct gas uitzetten en met de pan erop 10 minuten laten staan Resultaat, heerlijk droge rijst!!
Zo maak ik risotto, op de Italiaanse manier De oosterse rijstsoorten zijn doodsimpel, water koken, rijst erin, wachttijd volgens de verpakking aanhouden, en afgieten.