ons meisje huilt sinds enige tijd bij de groentehap s avonds, en ik snap niet zo goed waarom. ze begint te wippen en te lachen als ze dr bakje aan ziet komen, en hapt ook lekker van de lepel, maar na 2-3 hapjes wordt t jengelen tussendoor. t is niet te warm en de volgende hapjes hapt ze ook zelf goed van de lepel, tot ze vol is.dus ze lust t wel? als ik haar tussendoor een flesje met water aanbiedt om te kalmeren, drinkt ze erg gulzig, alsof ze erge honger heeft zeg maar. dus ik dacht; de honger is al te groot, maar ze doet t ook als ik een half uurtje eerder aanbied, heel soms eet ze lekker rustig alles op. bij de fruithap doet ze t niet, maar die krijgt ze ook tussendoor en niet als ze echt honger heeft. iemand tips of ideeen?
Niemand? Mijn broer keek laatst toe bij t eten en gaf me de tip dat de happen misschien te groot zijn, dus die hebben we verkleint, nu iets verbetering, maar niet echt veel. ook heb ik gister tijdens t hapje een paar stukjes broccoli neergelegd en die probeert ze wel te eten uit t vuistje, zou ze t liever zelf doen??? ze is pas 6,5maand
Hoi hoi, Hier jengelt ons mannetje ook wel ns bij de groentehap, maar meestal als ik het hem "te laat" geef, dus als hij teveel honger heeft. Dan geef ik hem eerst maar een flesje van 90+3 en daarna groente en dan eet ie dat zonder problemen op. Dan heeft ie dus gewoon teveel honger om van de lepel te willen eten ofzo.. Ik moet max 4 uur na de fles van tussen de middag zijn groente geven, anders is het jengelen geblazen. Meestal een fles om ongeveer 13u en dan uiterlijk om 17u groente... Hoop dat je er iets aan hebt.. Gr, Joriet
Hier doet onze meid het ook regelmatig, maar volgens mij is ze dan moe. Het is een enorme driftkikker en als ze moe is, is niks goed
Met 6mnd kan een baby haar honger nog niet stillen met groente. Dat is voor erbij om te leren eten, maar nog geen maaltijd. Ik zou de groente dus tussen de 2 flessen geven, als ze niet te veel honger heeft. Hier kregen ze bijv om 16uur de fles en rond 17uur groente.
ja, dat zou ik ook een keer kunnen proberen, alleen wordt hier (duitsland) de groentehap meteen al gezien als fles-vervanger vanaf 5/6 maanden, zodra ze zo'n 170gram eten zeg maar, voor die tijd geef je iedere dag een paar hapjes meer en dan aanvullen met fles, totdat ze een volledige maaltijd eten. en dat doet ze op zich wel. misschien moet ik eens zo tegen 16u een flesje aanbieden (moet ik dan de volle 200ml aanbieden of minder?) en dan om 17u de groente. nu heb ik haar vanmiddag de hap gegeven, eerst om 7.45u fles 210ml toen om 10/10.30u fruithapje en om half 1 de groente en dat ging goed, ze heeft alleen moeite met stilzitten en wil vanalles pakken en zich draaien. maar ze jengelde dus niet (behalve dan omdat ze van mij in de stoel moest blijven), dus misschien is de honger echt te groot s avonds.... en snapt ze niet dat ze ook verzadigd raakt van een lepel.