rijst

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Bianca, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hallo,

    ik zou graag mijn zoontje eens rijst willen geven in plaats van aardappelen. Maar welke rijst moet dat zijn?

    Met vriendelijke groeten

    Bianca
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou dan beginnen met de makkelijk verteerbare rijst. Nog niet de zilvervliesrijst.

    Ilja
     
  3. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    heb je daar voorbeelden van? bijvoorbeeld van een merk rijst dat goed is.

    ik zit nu terug met een probleem. Sinds vrijdag wil Keano zijn flesje niet meer drinken en als hij drinkt is het heel weinig (max 90-100cc).
    Hij eet wel super goed zijn patatjes en fruitpap. Die zijn altijd volledig op of toch zo goed als! Hij drinkt enkel 's morgens en 's avonds nog een flesje. Dus 2 op een hele dag. Moet ik mij hier zorgen om maken?

    Groetjes
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Merk maakt niets uit. Zolang er maar geen zilvervliesrijst op vermeld staat. Even goed de verpakking erop naslaan.

    Kindjes onder de half jaar groeien van de melk. Alles wat je daarbij geeft moet je als extra zien. Jullie zoontje is bijna 4 maanden. Mijn inziens nog veel te jong voor patatjes. Eventueel een fruithapje en/of groentehapje maar verder nog niet. de darmpjes zijn nog steeds aan het rijpen.
    Probeer er dus voor te zorgen dat hij minimaal 600cc aan melk naar binnen krijgt. Zonodig het andere achterwege laten. je kan één fles vervangen door een papvoeding.

    ilja
     

Deel Deze Pagina