Hoi, Ik maak de groente en fruit hapjes voor onze zoon zelf. Doe nu aardappels met groente. Maar wil voor de afwisseling ook eens rijst gaan gebruiken. Maar mag dat met 4 maanden eigenlijk al wel? En mogen ze ook al iets van macaroni of zo hebben? Zoja wat mag er dan allemaal in, geen vlees toch? Groetjes
wij geven soms een potje en soms verse groente. er zijn potjes vanaf 4 maanden waar rijst in zit. dus dan mag het vast wel. pasta is geloof ik vanaf 6 maanden. vlees mag vanaf 6 maanden maar hoeft niet. en je hebt vlees en vlees. kip is lekker licht dus dat kan wel maar een stukje rookworst zou ik dan weer niet doen. joyce
Rijst is een van de eerste dingen die je je kind kunt geven, net als aardappel. Al zou ik het persoonlijk nooit al met 4 maanden geven.
@Dirksmama: Dit is in overleg met het CB gegaan omdat Jason niet meer voldoende had aan zijn flessen. Hij ging steeds meer smakken en keek het eten echt uit onze handen. Hij krijgt nu al ruim 3 weken bijvoeding en doet het super goed, geen moeite met ontlasting, geen krampjes. Dus gelukkig niets om over te klagen.