Omdat Esmee altijd lang en hard huilt voordat ze in slaap valt om 12 uur (middagdutje) heb ik haar vandaag na de boterham met een flesje melk in bed gelegd. Ze drinkt dan lekker haar flesje leeg en huilde vandaag helemaal niet! Als ik haar de fles beneden geef is ze weer klaarwakker na het verschonen. Nu wordt ze lekker moe van het drinken en valt zo in slaap.... Is dit gevaarlijk? Edit moderator: verplaatst naar Voeding. Wil je goed opletten waar je iets plaatst?
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat als een kindje op een leeg flesje zuigt de speen eruit kan schieten en in het keeltje kan komen. Wat hier waar van is weet ik niet, maar daarom durf ik het niet te doen. Vrienden van ons legde altijd een flesje water in het bedje voor als hun zoontje wakker werd 's nachts.
Dat verhaal heb ik indd ook wel eens gehoord over die speen mijn oudste is bijna 3.5 en mijn jongste 9 maanden en heb nog nooit een fles in het bed gegeven ik zou het in ieder geval nooit doen
Ja dat is ook wat ik gehoord heb. Maar overdag zuigt ze ook veel op een leeg flesje... Ik vind het moeilijk, zal het dinsdag eens op het cb vragen...
Ik heb begrepen dat je kindje dan sneller last kan krijgen van gaatjes in haar gebit, vooral als ze met een gevulde speen in slaap valt.
Kun je haar niet op haar kamertje of op jou slaapkamer haar flesje geven? En dan eerst verschonen? Dan krijgt ze minder prikkels en is het ws makkelijker om in slaap te vallen... Ik weet niet of dat werkt bij jou kindje, Jelle poept eigenlijk nooit tijdens de fles.
Ik zou ook eerst verschonen en dan haar fles geven, zo doen wij het al heel lang en dat werkt prima!Wordt lekker moet van het drinken en hup in bed..
Ik zou ook eerst verschonen en dan in haar slaapkamer de fles geven. Dan is er weinig verschil en is het wel zo veilig. En een speentje geven als ze dan makkelijker in slaap valt. En waarom zuigt ze overdag op een lege fles? Kan je dan niet beter een speentje geven?
speentje wil ze niet. Mijn zusje zoog ook altijd op een leeg flesje.. Ze doet het heel af en toe hoor, meestal zet ik het flesje meteen weg!
Zelf vind het bedje ook geen plek, om te eten en drinken eigenlijk... Zelf doe je dit ook (bijna ) niet. Ik zou zelf gewoon de fles voor die tijd geven, misschien op haar kamertje. Het is misschien gewoon een kwestie van wennen en slaapt ze na een paar weken volhouden gewoon in bedje... En idd, als ze nog zuigbehoefte heeft, misschien is de speen dan een oplossing!
Kennissen van ons hebben zo hun zoontje verloren. Ging ook altijd met flesje naar bed en 1x ging het fout. Idd speentje achter in zijn keel. Zijn vader ging nog ff kijken en vond het mannetje stikkend in zijn bedje. Hij kon nix meer doen, hij was te laat. Ook de trauma heli etc was telaat... Echt verschrikkelijk. Echt, doe t niet...
idd wat er al gezegd is niet doen, veiligheid van je kindje is belangrijker dan dat ze wakker blijft... waarom verschoon je haar niet voordat je haar de fles geeft? buiten dat een kind van die leeftijd idd de speen eruit zou kunnen trekken (wat zelden gebeurt) is het natuurlijk zeker niet goed dat een kind aan een fles waar niks in gaat zitten zuigen, buiten dat ze de krampen kunnen krijgen krijgt ze hier natuurlijk geen goede signalen van mee... het bed is om in te slapen, en niet om in te eten....waarschijnlijk als ze na de fles en na het verschonen klaarwakker is, zal ze na een uurtje er misschien wel aan toe zijn om een dutje te doen....
Ik zou het ook niet doen... gevaarlijk, maar ook meer kans op gaatjes (dan zou je beter water kunnen geven). Wat al meer mensen gezegd hebben, probeer eens te verschonen en dan voeden op haar kamertje en dan naar bed. Je kan het allicht proberen toch?