hallo dames, ik geef sinds een week rijstebloem in mijn dochtertje haar laatste fles, geef 2 a 3 scheppen, maar ze slaapt net zo lang als dat ze zonder bloem drinkt?! En ze drinkt daarna ook het flesje helemaal leeg 210 + 7 scheppen.... Ze slaapt elke dag tot circa 5 uur... ik probeer haar ongeveer een uur a ander half uur later te krijgen maar lukt niet!!!Tips??
Oja bereid je vast voor op de antwoorden dat rb niet helpt bij doorslapen. Het zal best van kind tot kind verschillen, maar hier werkte het wel heel goed.
ohh ja ik dacht ook dat het wel zou helpen , ze wordt denk ik echt wakker van de honger, ik geef haar de fles drinkt het leeg en leg haar weer terug binnen 10 minuten slaapt ze dan weer en dan is ze weer 4 uur weg... dus ik denk echt dat ze honger hebt... MAar gelukkig is er nog hoop haha , ookal gaat het maar over een uurtje maar ik moet volgende week weer werken dus zou heeel lekker zijn als ze om 6 uur zou komen dan kan ik er gewoon uit, 5 uur is net iets te vroeg.. MAarja toch is het ook lekker hoe ze het nu doet, lees ook wel slechtere verhalen..
Ik hoop ook altijd dat hij tot een uurtje of 7 slaapt, maar hier geen succes. Wordt nu steeds minder vaak 5 uur, en steeds vaker 6 uur, half 7. Fles van 23u maakte geen verschil en rijstebloem helaas ook niet... Ik hoop dat het bij jou wel werkt! En de kleine is nog jong dus wellicht komt het nog, toen de kleine hier zo jong was, was ik vaak al erg blij met 5 uur! En idd het heeft ook even tijd nodig om te wennen, dus wacht nog even rustig af.
Ieder kindje verschilt natuurlijk en het ene kindje slaapt langer dan het andere. Onze dochter kreeg vanaf 4 maanden ook rijstenbloem en ze sliep ineens van 8-8 maar 1 maand later was het op en had vergeten nieuwe te halen en toen sliep ze ook zonder van 8-8....Nu krijgt ze dus geen rijstenbloem meer. Mischien heeft het indd even tijd nodig.
Hier ook een kindje wat nog niet doorslaapt! (ja afgelopen weekend ineens bij mijn ouders 2 dagen achter elkaar, maar helaas thuis niet...) Wij hebben met de fles van alles geprobeerd. Omdat hij KMA heeft ben ik nog voorzichtig met alles wat anders is dan melk. Maar wij hebben ook de laatste fles verhoogd, zelfs de laatste twee flessen. Het maakt totaal geen verschil, hij wordt iedere nacht stipt om 4.30u wakker. Ik weet ook niet meer wat we er aan kunnen veranderen, maar ik weet nu wel dat hij het kan, aangezien hij het bij mijn ouders 2 dagen achter elkaar wel deed! Ben ook wel benieuwd naar tips, dus ik lees even mee!
Tja, als het geen verschil maakt zou ik het ook niet meer geven. Het is inderdaad geen garantie dat je kindje er op door slaapt... Hier was ik ook blij met 5u rond die leeftijd. Zeker als je dan een flesje geeft en ze meteen weer door slaapt, zie ik het probleem niet zo. Dat langer slapen komt meestal (althans hier) met het ouder worden en als je weer moet gaan werken: dan zelf maar iets eerder onder de wol??
Aaaaargh, door dit topic herinner ik me ineens dat we dat zijn vergeten bij de boodschappen!! Maar hier duurde het ook een paar dagen en ineens zat er 3 tot 4 uur extra aan haar slaap vastgeplakt. Geef haar even de tijd om te wennen.
Het heeft hier bij de oudste nooit geholpen dus het is geen garantie dat je kindje ineens langer gaat slapenn maar waarom zo focussen op doorslapen? Je kindje is nog geen 4 maanden.. geeft het de tijd, komt vanzelf
Oeps. Was nog niet klaar en Drukte op mn tel op verzenden Hihi. Wat hier wel hielp was meer rust overdag...
Geduld werkt beter dan rijstebloem. Ik weet het, ze zetten hetop het pak, maar eigenlijk helpt het maar bij een kwart van de kinderen. Bij de helft maakt het geen bie uit, en bij nog een kwart zorgt het juist voor slapeloze nachten, vanwege buikpijn of omdat ze gaan stuiteren. Kinderren gaan vanzelf doorslapen als ze er lichamelijk gezien aan toe zijn, en dat valt niet af te dwingen met rijstebloem. Als herbeleg niet werkt zou ik het iet meer geven, rijstebloem is bijoedin en daardoor toch weer een extra belastin voor je kind.
ik heb gisteren rijstebloempap in de laatste fles gedaan en ze heeft er 12 uur op geslapen,hier heeft het dus wel gewerkt.
Hier heeft het niet geholpen aan een betere nachtrust. Juist een slechtere; ze kreeg er krampjes van en sliep erg onrustig met meerdere keren per nacht wakker. Daarnaast zat ik altijd te prutsen met de flesspeen: of het ging te snel of te langzaam. Uiteindelijk maar dat hele pap gedoe laten zitten tot een maand geleden. Nu krijgt ze fijne granen als ontbijt, met een lepeltje en dat gaat stukken beter!