Dooky ( ipv parasolletje )

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pandora, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik was gisteren aan het zoeken voor een.parasol voor de wandelwagen, omdat mn zoontje soms last heeft van de zon als we buiten wandelen ( bdgint dan te mopperen omdat hij in de zon.kijkt )

Maar nou kwam ik de Dooky tegen...een soort schermpje
    wie kent deze en is het fijn??????

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik vind hem ideaal, maar moet wel zeggen dat ik hem vooral in de maxi-cosi gebruik...
    Heb geen zin om dat ding iedere keer over te zetten (al is het niet veel werk hoor ;)) maar voor in de auto is het superhandig, echt een zonnescherm!

In de wagen vind ik het niet zo gezellig, je kan er niet doorheen kijken, dus geen oogcontact maken met die kleine en hij ziet ook weinig van zn omgeving...

Toen hij net geboren was, sept. vorig jaar gebruikte ik hem wel in de wagen omdat hij toen voor het grootste deel van de tijd daarin sliep, maar nu niet meer... :D

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ja.

Is heeeeerlijk! Wij hebben m nagemaakt en hebben nu een op de kinderwagen en een op de MC.

Heerlijk tegen de zon, tegen de wind, tegen inkijkers, tegen uitkijk ook ;)...
    Ze slaapt namelijk veel sneller zonder dat ze iets ziet, dus t is rustiger voor haar!

Echt DE aanrader wat mij betreft :D!

Je zou ook n hydrofiel kunnen gebruiken, maar dit is net wat handiger;
    deze kun je ook dichtknopen en stukje oprollen namelijk!

GRTZ,

4. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Lijkt mij ook wel wat!

Zijn er meiden die hem op de normale kinderwagen of buggy gebruiken en hoe werkt dat?
    Mijn zoontje is nogal snel overprikkeld (en heeft snel last van de zon in de normale wagen) dus werkt het daar ook goed bij?

Niet zo gezellig dat ik hem dan niet kan zien maar misschien beter voor hem om soms even alle prikkels te filteren...

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Je kan hem op elke gewenste kap of stang bevestigen!

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Geweldig ding! Beter dan een parasol niet nooit goed blijft zitten of waar nog net de zon in de wagen komt of wegwaait haha.

7. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook weg van! Erg handig! Niks geen gezeur meer met die parasol want daar werd ik helemaal gek van helemaal als ik ook nog mijn hond mee had met wandelen....

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ervaringen zijn positief dus :D
    parasolletje leek me ook niet goed blijven zitten/opzij waaien idd
    Van de week een hydrofiel gebruikt...maar das zo'n gehannes :p

past de dooky echt op alle wandelwagens? ( Wij hebben een mutsy )

Dan ga ik er maar een bestellen denk ik :D

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Is het niet heel erg warm zo dicht? Wij gebruikens ons parasolletje nu ook op de wandelwagen en deze is goed buigzaam.

10. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ja heel handig. Gebruik hem op de wandelwagen en de mc. Mijn zoontje zit dan lekker in de schaduw en speelt ondertussen met de koortjes die eraan hangen :) Echt en aanrader hoor! En het sluit de wagen niet helemaal af, dus het wordt (mijn ervaring) zeker niet warm.

11. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    #11 Toetje77, 27 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
    Wij hebben hem in de mc gebruikt vorig jaar en gisteren in de buggy, echt een aanrader! Dochter heeft heerlijk liggen slapen terwijl ze normaal alles bij elkaar schreeuwt als ze de zon in d`r gezicht krijgt, wat een verschil.

12. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Ik heb gewoon een doek gepakt en in elke punt een gat gemaakt. Daar haarelastiekjes door en vasthangen. Werkt perfect :)

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.160
    8.892
    113
    Ik heb gewoon zelf een doek gemaakt. Boven aan de kap zit hij vast met een koord, waarover hij ook van links naar rechts kan schuiven. Onderaan klem ik hem onder het matrasje of onder de bak van de kinderwagen. Ideaal. :)

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Persoonlijk ben ik geen fan van mn kind wegstoppen achter een doek... lijkt me voor het kindje ook totaal niet gezellig.

Misschien in het begin als ze piep klein en net geboren zijn... maar verder... nee, de omgeving hoort nou eenmaal ook bij hun wereldje.

Hier een lekker parasolletje :)

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wordt het schreeuwen geblazen met de doek op de kinderwagen haha. Toen ze jonger was en nog in de wagenbak lag was het echt een uitkomst, maar nu: nee. Parasolletje werkt hier veel beter en wegwaaien/andere kant op waaien heeft hij hier nog nooit gedaan overigens ;)

Deel Deze Pagina