Wat zijn jullie ervaringen met rijstebloem vanaf 4 maand en/of bambix vanaf 6 maand? Heeft het meerwaarde om dit bijvoorbeeld als ontbijt in de fles erbij te doen of in de fles voor de nacht? Niet alleen voor het doorslapen maar zijn er ook andere redenen om dit te gaan geven? Kan me voorstellen dat babys ooit behoefte krijgen aan een wat steviger ontbijt dan alleen melk....? Mijn zoon is nu bijna 5 maanden. Fruit en groentehapjes gaan al best goed.
Wij zijn idd in de ochtend een papfles gaan geven met bambix toen hij binnen 2 uur na zn ontbijt alweer honger had. Dit was rond de 6 maanden. Hij vindt het heerlijk wn houdt het nu zeker 3 a 4 uur vol tot de volgende fles. Rijstebloem krijgt hij al sinds 4 maanden een schep door zn laatste fles, maar dit heeft idd alleen te maken met doorslapen. Voor mijn gevoel slaapt hij ook rustiger sinds die fles iets 'zwaarder' is.
Ik heb rijstebloem geprobeerd tegen de honger en voor beter doorslapen. Werkte helaas niet. Vanaf 6mnd de 6maanden pap gegeven en dat werkte wel
Hier ook de rijstebloem geprobeerd voor doorslapen. Maar sliep juist onrustiger. Toen als ontbijt gedaan. Sindsdien krijgt ze ontbijtpap Vanaf 6mnd fijne granen. Goed voor de stoelgang
Rijstrbloem niet...en een zwaardere fles ivm doorslapen zou ik ook niet doen, dat is iets wat zichzelf regelt. Pap is wel een goed ontbijt...de granen variant vanaf 6 maanden met een lepel uit een bordje.
Ik lees even mee. Ik vraag me namelijk af of een papfles iets is 'wat hoort bij de ontwikkeling'. Rijstebloem geef ik niet, want de kleine kan prima zonder om de nacht door te komen of tot de volgende voeding. Hoe zit dit dan met pap? En welke pap gebruik je dan?
Een papFLES niet. Pap is nl gewoon bijvoeding zoals brood, groente en fruit. Pap uit een fles klinkt smerig en heb ik nooit begrepen. Pap is wel een goed voedzaam ontbijt...voor jong en oud het is eigenlijk brood en melk ineen. Ik nam altijd de granenpap zonder toegevoegde suiker enz. Uit een bordje/bakje met een lepel.
Rijstebloem werkte hier niet. Pap krijgt ze overigs ook niet. Als ze dat straks als ontbijt wil prima. Lijkt mij zo zwaar op de maag voor het slapen gaan. Doorslapen gimg vanzelf, hier met 5 mnd.
Hier nog steeds savonds een papfles met bambix. Inmiddels smorgens vaak brood maar bij haast ook een fles. Denk wel aan een mogelijk grotere flesspeen en papspenen waren hier veel te groot qua gat. Neem in overweging of je het uit een bordje doet of een fles. Hier is de keuze op fles gevallen
Een bordje pap doe je dan ipv een fles van 180/6? ZL is ruim acht maanden. Is dat nu een goed idee om te doen? Hij krijgt nog drie flessen op een dag.
Fles is ook prima. Motoriek pakken ze heus wel op met groente/fruit hapjes en brood. Onze oudste genood er echt van. Lekker vertroetelen als ze zo jong zijn
Ja de hoeveelheid pap die erbij moet moet je even op de doos kijken...het is al even geleden voor mij Maar als je normaal een fles van 180/6 pakt dan kun je dat nu ook doen. Gewoon fles aanmaken zoals je dat normaal doet en dan in een schaaltje kiepen, dan het aantal eetl pap wat op de verpakking staat. Met 8 maanden is dat een prima ontbijt.
En hij krijgt dan nog steeds genoeg vocht binnen? Thee en water drinkt hij niet veel. Krijg nog wel eens 90cc diksap bij hem binnen.
Oh wacht..bedoel je de fles aanmaken zoals normaal en daar doe je dan bijv Bambix bij? Sorry, niet helemaal wakker 🙈
Ik dacht ik de enige ben, maar ik heb die papfles ook nooit zo begrepen. Hier vanaf een maand of 7 uit een bordje. Rijstebloem in de fles ook nooit gedaan.
Wij hebben rijstebloem 1x gebruikt en zoontje raakte er gelijk verstopt door. Nooit meer gegeven dus, want het was 18 uur huilen totdat alles eruit kwam. Voor de pap gebruikten wij de Biologische Speltgranen van AH. Zonder toevoegingen.
hier rijstebloem geprobeerd voor de nacht maar was er alleen maar heel onrustig door..nu in de ochtend als papflesje...
Wij gaven wel pap als ontbijt. Als we haast hadden in een fles want dat ging sneller. Maar meestal uit een bordje maakt voor vocht idd niet uit want is even veel als een fles
Wij doen rijstebloem door de laatste fles, niet zozeer voor het doorslapen want dat maakt geen verschil. Onze dochter weigert melk te drinken en krijgt daardoor erg weinig, door de rijstebloem drinkt ze iets beter. Als ze 6-7 maand is krijgt ze granenpap uit een bordje (smorgens)