Hoi Hoi, Mijn dochtertje is bijna 1, maar heeft al sinds haar geboorte plekken op haar hoofdhuid. Eerst ga je uit van berg. Heb het ook ingesmeerd met vaseline cetamacrogol creme omdat dat eerst ook hielp tegen een eczeemplekje op haar voorhoofd. Heb het ook geprobeerd met verschillende olietjes zonder parfum enz. En dan wegschrapen, maar elke keer is haar hoofdje dan knalrood en lijkt t daardoor alleen maar te gaan jeuken. Ze is nog vrij kaal, maar er lijkt ook amper haar op die plekken te groeien op haar hoofdje. Ze heeft echt kale plekjes op de plekken waar de grotere plekken zitten. Ik ben naar de dokter geweest en die heeft ketoconazol creme voorgeschreven. Ik ben wat huiverig hiervoor. Zit zelf in de zorg en weet een beetje de bijwerkingen hiervan. Ik heb het dus nog niet gesmeerd. Meestal als je ook eenmaal begint met zo'n zalfje blijf je het je hele leven lang smeren. Heeft hier iemand ervaring met de ketoconazol creme bij je baby/dreumes? En heeft iemand nog andere tips toevallig? Ik weet het niet meer en ik wil eigenlijk ook wel dat mn dochters haartjes beginnen te groeien, maar daar groeit t dus echt bijna niet en achter wel..
Ik heb bij mijn dochter alles weggekregen met bergzalf van Dr Leenarts! Een nachtje laten intrekken en je kunt het er de volgende dag zo uitkammen.
Wij kregen eerst ketaconazol shampoo mee, werkte voor geen meter. Bergzalf van dr Leenarts werkt hier het beste.
Is het berg? Of echt exceem? Als het berg is, dan kun je inderdaad de zalf tegen berg van dr Leenarts proberen. Mijn zoontje had best een dikke laaf berg op zijn hoofd. Ik kon het zo wegkammen nadat we de zalf een nachtje hadden laten inwerken. Tot nu toe is het ook weggebleven.
Bij mijn zoon bleek het een soort schimmel te zijn. Van de huisarts kreeg ik antischimmelcreme mee. Dat heb ik er 's avonds opgesmeerd en de volgende ochtend kon ik met een kaartje zo alles van z'n hoofd schrapen. Daarna nog een paar dagen heel dun ingesmeerd met de crème en toen bleef het ook weg.
Nou de dokter zei dat berg een soort gist/schimmeltje is.. Sebboroisch eczeem.. Dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen haha.. Het is ook zo rood soms dr hoofdje. Vandaag heeft ze weer veel zitten krabben, maar dat heeft ze vaker als er ook tandjes komen
Heb even gezochtend op Google en t is idd een gist/schimmel. Misschien dan toch een keer van die abtischimmelcreme proberen? M'n zus is apothekersassistente en volgens haar kan je ook miconazol of voetschimmelcreme gebruiken.
Met ketoconazolcrème is toch niets mis? Antischimmel, dus daar blijf je niet een leven lang aan vast zitten en bijwerkingen zijn ook mild en zeldzaam. Seborrhoisch eczeem kan er super van opknappen!