Veel melk uit de mondhoeken laten lopen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lauren1985, Jan 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauren1985

Nov 15, 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    Ik heb een vraag / probleempje..
    Ons dochtertje laat veel melk uit haar mondhoeken lopen als ze haar flesje drinkt
    Onze dochter is bijna 2 weken oud. Wij hebben de Dr. Brown fles. Na de voeding is de hele slabber nat. Dit lijkt me niet helemaal normaal. Iemand ervaring hiermee?

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hoelang doet ze over de fles?

Het lijkt wel alsof het gaatje te groot is waardoor het te snel haar mond is loopt

3. Lauren1985

Nov 15, 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze doet er juist héél lang over. Soms wel 30-45 min met uitschieters van 60 min.
    Vandaag een andere speen van difrax gekocht de Kersenspeen maat s. Past gewoon op de dr. Brown fles. Daardoor drinkt ze sneller maar laat ze nog steeds veel melk lopen...

4. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Zou het kunnen dat ze een kort tongriempje heeft en daarom niet goed de speen vasthoudt?

5. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hier hielp een platte speen van MAM. maar idd kan het ook een te kort tongriempje zijn.

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze meid doet dat ook al een tijdje, haar tongriem blijkt te kort te zijn

7. Lauren1985

Nov 15, 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik dat zelf zien of deze te kort is?

8. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Onze dochter (nu 4 maanden) doet dit nog steeds.. heb d'r nooit iets achter gezocht eigenlijk..
    We hebben ook de dr Brown fles met difrax S (de spenen van dr Brown vind ze niet fijn) maar ze doet wel maar 12-15 min over een fles..
    Met d'r papfles doet ze het niet.. dat is een brede hals fles met een bredere speen dus (drinkt ze binnen 10 min op dus nog sneller)

Misschien dus brede hals proberen?
    En zoals ik zeg ik heb d'r eigenlijk nooit iets achter gezocht...

9. Lauren1985

Nov 15, 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zoek er eigenlijk wat achter omdat ze zoveel laat lopen. Zijn echt hele slokken. Laatst na de tijd haar monddoek gewogen...kwam het neer op 20cc...Nou dat vond ik behoorlijk veel. Vandaar dat ik er ongerust op ben..

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Een tongriemlpje/lipbandje kan je niet zelf zien.

Althans als je precies weet waar je naar moet kijken wel, 'maar ga er vanuit dat je dat niet weet.

Zou het dan dus even na laten kijken

11. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

Jul 23, 2015
    1,312
    0
    36
    Mijn dochter liet in het begin (de eerste maand ofzo) ook veel melk lopen, dat was met speen 1 van dr. brown. Vanaf speen 2 niet meer gehad, mss dat ze toen sneller/beter ging drinken?

Share This Page