Nou zoals de titel al zegt.. Mag mijn zoontje Blueband brood? Dat is witbrood met alle voedingsstoffen van bruin.. Want hij krijgt nu licht bruin, maar eet echt maar 2 hapjes en spuugt de rest dan weer uit. Heb ook allerlei soorten beleg al geprobeerd, maar niks helpt om hem meer ervan te laten eten.
Ik zou het niet doen. Je betaalt je een ongeluk en het maakt voor je kindje niets uit. Hij gaat dat brood echt niet lekkerder vinden (durf ik een wedje op te leggen). Het is voor een kind van 7 maanden heel gewoon om moeite te hebben met brood en het is dus een kwestie van blijven aanbieden. Probeer brood eens in de thee of melk te dopen, dit maakt het vaak al wat makkelijker / smakelijker. Het beleg moet ook niet zo veel uitmaken. Waarom niet gewoon even 'droog' of met alleen een beetje boter. Eet je zoontje wel pap?
Witbrood is meestal overigens plakkeriger en dus moeilijker (merkte ik hier ook) omdat het sneller aan het gehemelte blijft plakken. Misschien nog kleinere stukjes? (als dat al mogelijk is hoor )
Ehm, en dat er alle voedingsstoffen van bruin brood in zitten, is misschien technisch gesproken wel waar, maar je kindje haalt die voedingsstoffen er niet allemaal uit, omdat ze volledig vermalen zijn bijvoorbeeld... Om de voedingsstoffen uit bruin brood te halen, is het nodig dat je kindje het gewoon eet zoals het is: bruin dus. Net zoiets als mensen die denken dat ze 2 stuks fruit eten als ze zo'n fruitdrankje van 2 stuks fruit naar binnen klokken: dan krijg je dus niet alle vitamines en vezels binnen, omdat de vezels grotendeels vermalen zijn en je hebt de hele vezel nodig om de vitamines in je lijf op te kunnen nemen... Maar dat vertelt zo'n fabrikant je er natuurlijk niet bij! Maar met 7 mnd lijkt het me niet meer dan normaal dat het nog maar om een paar stukjes gaat hoor!