Ik wil gaan starten met brood. Wat voor schema kan ik dan aanhouden?

Discussie in 'Voeding' gestart door sannie1981, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Onze dochter is nu 7,5 maand en heeft koemelk allergie.we mogen nu langzaam gaan beginnen met brood aan te bieden.

Haar schema is nu.

08.30 uur fles 210 cc totaal

10.00 uur fruit klein potje

13.00 uur fles 210 cc totaal

16.00 uur 1/2 potje groente en 100 cc fles totaal

19.30 uur fles 210 cc totaal

De voeding van 1 uur wil ik dus iets gaan vervroegen, al zal dat niet altijd mogelijk zijn ivm dat ze dan nog slaapt.
    Hoe ga ik brood introduceren?
    Geef je dan ook nog een fles na het brood? Zona hoeveel?

Omdat onze dochter koemelkallergie heeft en dus nog geen toetje krijgt na de groente, krijgt ze ook dan nog een halve fles. Ze zou best een heel potje groente lusten,maar dan drinkt ze denk ik haar fles niet meer leeg. Is deze fles ook nog wel nodig?

Ik hoop dat er wat tips of ideeën komen om een nieuw schema te gaan introduceren.

Gr. Sannie

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Op zich is de fles na har groente niet echt meer nodig. Ik zou als ik jou was de fles laten vallen en dan voor meer groente gaan.

Bijvoorbeeld:

Ontbijt: Fles 200cc of bordje pap (weet niet of dit kan met KMA).
    Tussendoor: Fruit (heel potje of vers)
    Lunch: 1 boterham + fles 200cc
    Tussendoor: Fles van 150cc of 200. Hier heb ik zelf later 150ml yoghurt van gemaakt of beetje gepureerd fruit met een verkruimelde Liga.
    Avondeten: groente (potje of vers)
    Voor het slapen: fles van 200cc

Dit was 2.5 jaar geleden bij mijn zoontje het schema en ik denk dat dit over 1,5 maand ook het schema van mijn dochter zal zijn.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou het inderdaad doen zoals moonlight159 al aangeeft.
    Persoonlijk zou ik de flessen ook iets kleiner maken, zeker als het bijvoeden zo goed gaat!

Ontbijt: Fles 180/6
    Tussendoor: 1 (of 2) stuk fruit
    Lunch: Boterham met boter + fles 120/4 of 150/5
    Tussendoor: Fles 120/4 of 150/5 (misschien afh van wat ze bij de lunch heeft gedronken)
    Avondeten: Groenten + aardappel/rijst/pasta (zoveel ze wil)
    Voor 't slapen: Fles 180/6

Fruit en zeker groenten mogen ze eten zoveel ze willen. Het is uiteindelijk toch de bedoeling dat het een FV gaat vervangen. De eerste fles die je hierna kan laten vervallen is die van de middag. Dan evt koekje/ fruit + water/ sap/ thee geven.
    Kun je ook al proberen om wat water/ sap/ thee tussendoor te geven.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier mocht ik met het CB bezoek van 6 maanden al over naar 3 melkvoedingen dus denk dat die 4e fles diue je na de groente geeft echt wel weg mag! Gewoon groente geven tot ze voldaan is.

Ik zou voor de fles van 1 uur brood aanbieden gelang ze lust en daarna de fles zoveel als ze wil (met max van 210 dan wel).

Deel Deze Pagina