Mijn dochter is nu bijna tien maanden en ik heb het idee dat ze meer honger krijgt. Wat kan ik doen aan dit schema, want het ziet er volgens mij toch prima uit? 7.15 - fles van 180/6 met bambix 9.15 - fruit 11.30 - 1 tot 1,5 boterham met beleg, wat water en daarna fles van 180/6 16.00 - nijntje koekje (1 of 2) 18.00 - maaltijd en yoghurt als toetje 19.30 - fles 180/6 met rijstebloem Ook lijkt het of ze die Nijntje koekjes niet echt heel lekker vindt... ze speelt er meer mee dan dat ze ervan eet. Wat kan ik nog meer als tussendoortje geven zo in de middag? Natuurlijk weet ik wel de rijstewafel en soepstengel, maar wat kan er nog meer?
je zou smorgens een boterham met 150/5 kunnen geven, dit is wat het CB mij adviseerde als ik niet uit zou komen met mijn hongerlapje! Als tussendoortje redt mijn zoontje het vaak niet met alleen een rijstewafeltje oid. ik geef soms ook yoghurt of een broodkorst. Verder zou ik het ook niet kunnen bedenken! Je geeft al meer melk dan ik geef en tzt moet de melk ook worden afgebouwd. Misschien nog een halve boterham erbij geven bij de lunch (2 dus) en dan ietsje minder melk?
Tja, klinkt heel stom hoor, maar een boterham 's morgens duurt me nu nog iets te lang (is ze zo 20 minuten mee zoet en moet ze nog echt bij geholpen worden...) Ik heb het idee dat de honger meer in de middag zit. Het is misschien wel een idee om haar 's middags inderdaad nog een half boterhammetje te geven (zo tegen uurtje of vier) of een broodkorst inderdaad... Vult vast meer dan een koekje toch? Vriendin van mij geeft ook wel eens plakje kipfilet ofzo. Zou dat ook kunnen?
Haha, ja hier hetzelfde hoor qua brood geven ... dus hier nog een papfles... En bovendien geef ik nog maar ca 400 opvolgmelk MAXIMAAL, dus als ik de ochtendfles ook nog kleiner moet maken... Broodkorst vult wel meer en langer dan een koekje idd, plakje kipfilet kan je wel geven, maar vult denk ik ook niet zo. Mischien een extra portie fruit? Is ook een gezond tussendoortje! Vlgs mijn CB mag ik ook een stukje ontbijtkoek geven of een stukje eierkoek.
Ik geef mijn dochter vaak een ontbijtkoekje, plakje worst of wat kokosbrood zonder kleurstoffen etc. En mocht ze erge trek hebben en ik sta te koken mag ze stiekempies wat mee proeven maar dit is sporadisch en tegenwoordig eten we echt rond 17:15 a 17:30.
O, ik denk dat ze ontbijtkoek en eierkoek geweldig vindt! Dat kan ik wel eens proberen. Ja, die fles 's morgens vind ik wel erg makkelijk... binnen vijf minuten is die leeg. Boterham in de ochtend vind ik pas handig als ze die echt zelf uit de hand kan eten.
Ontbijtkoek en eierkoek wordt hier ook geweldig gevonden! Alleen het wordt wel een zooitje hoor...eierkoek kruimelt gigantische n ontbijtkoek wordt zo lekker plakkerig... Succes!
dat het een zooi wordt geloof ik onmiddelijk... vooral omdat ons meisje het tot een kunst verheven heeft om vooral ook stukjes op de grond te gooien Dusseh... bedankt voor het succes wensen
wat ik op het kdv te horen kreeg is dat ze daar in de middag vruchtenyoght of gewoon yoghurt met siroop geven. Ook uit een bekertje om te leren drinken. idee om dit na haar koekje te geven?
kan, maar ze krijgt ook na haar avondeten al yoghurt en dit vind ze zo lekker. Ik denk dat als ik haar in de middag ook nog yoghurt geef, ze dan over de aanbevolen 100 cc komt. Ze krijgt dit inderdaad wel op het kdv de twee dagen dat ze daar is...
Hier krijgt ze.. appeltjes pap 160cc.. Of als ze iets anders krijgt melkpapje kant en klaar 200cc.. Rond 9 uur.. Dan gaat ze vaak half 11 slapen.. rond 1 uur brood met Yoggie of melk (maar dat wil ze niet graag) En tussen door, koekje en een fles drinken.. Dan bij opa & oma een groot bord warm eten met wat ze eten en een lekker toetje na! Hier ook een hongerig kindje, maar ze wil zelf nog maar alleen de ochtend fles dus dat doen we dan maar!