Hoi Allemaal, Ik ga op aanraden van het CB rijstebloem door de laatste fles (23.uur) van mijn dochtertje doen. Is er hier iemand die er al bekend mee is? Hoeveel schepjes moet ik door de fles doen? En is het echt nodig om een speen met groter gat te gebruiken? Mijn dochtertje is een goede drinker, zuigt krachtig. Ze heeft van difrax nog steeds de S speen. Heb voor de zekerheid wel een M speen in huis en driestanden speen. Alvast bedankt voor de reacties op mijn vragen! Groetjes!
Wij deden het vanaf 4 maanden. Hier hadden we wel een grotere speen nodig. Ik geloof een Avent 2, of een papspeen, beetje afhankelijk van de hoeveelheid. Mijn zoontje kreeg er in een Avent-1-speen niks uit. We deden meestal 3a4 scheppen op een volle fles. Maar er staat ook wel op de verpakking hoeveel ze aanraden. Ik zou wel de 1e keer maar 1 of 2 schepjes proberen. Even kijken hoe ze er op reageert. De ontlasting kan best wel eens dikker worden. Of is dat bij jullie ook de reden? Eigenlijk allebei een kwestie van proberen, zowel de speen als de hoeveelheid..
Wat een slecht advies van je cb. Eigenlijk wordt pas vanaf 6 maanden geadviseerd om bij te voeden en mag je (daar zijn de meningen ook over verdeeld maar goed) met 4 maanden gaan oefenen. Maar 3 maanden is nog veel te vroeg hoor! Waarom eigenlijk? Omdat ze nog niet doorslaapt? Dat is heel normaal op die leeftijd. Geef gewoon een extra (eventueel wat kleinere) voeding als ze er om vraagt. Darmen zijn op die leeftijd nog helemaal niet klaar hiervoor en dit is vragen om problemen!!
@Appeltje. TS zal er wel een reden voor hebben, zeker als het in overleg met het cb is. En rijstebloem wordt wel pas vanaf 4 maanden geadviseerd, maar ik vind het wel iets anders dan 'echte' bijvoeding. Rijstebloem is hypoallergeen.. @Pretty Woman, op de verpakking staat hoeveel rijstebloem je bij de melk moet doen voor de papfles, en voor een papje. Het lijkt me wel verstandig om een groter gat te gebruiken, de melk wordt het behoorlijk dikker (stugger) van. Maar das effe uitproberen.
hier ook vanaf 3 maand rijstebloem,( op aanraden CB) wij deden en doen nog steeds 2 eetlepels door de fles, ( daardoor sliep hij maar liefst tot 06.30 inplaats van 03.30) wij gebruiken de difrax S fles en de avondfles met rijstebloem met de 3 standenspeen stand 3
Rijstebloem is echt geen enkel probleem om dat al op jongere leeftijd te geven hoor, want het is zeer licht te verteren en het is zelfs hypo-allergeen, zeiden ze hier op het CB. Bij mijn oudste werd mij destijds al met 6 weken aangeraden om een klein beetje rijstebloem door de fles te doen en vroeger voerden ze ons al meelkoekjes op zeer jonge leeftijd om te zorgen dat we doorsliepen en we zijn er toch allemaal nog. Nu zijn dat allemaal wel verouderde/achterhaalde dingen natuurlijk, maar wanneer je op de leeftijd van 3 maanden 1 of 2 eetlepels rijstebloem aan de fles toevoegd, kan dat echt geen kwaad, mits je in de gaten houdt of je kindje geen moeite met de ontlasting krijgt. Wij kopen altijd het rijstebloempapje van Friso en die is zeer fijn van structuur en dikt ook niet echt in. Noelle drinkt dit dus ook door een gewone speen met 2 gaatjes van Avent en ze heeft met deze pap ook nooit moeite met haar ontlasting gehad. Ik zou je dus aanraden om het gewoon eens, met een kleine hoeveelheid rijstebloem van Friso bij de fles in, te proberen, met de speen die je normaal ook gebruikt.
Hallo, mijn zoontje heeft vanaf 8 weken een theelepeltje rijstebloem door zijn fles. Hij heeft voeding voor hongerige baby's waardoor hij al aan rijstebloem gewend is. Hij heeft nergens last van en hij is nu niet hongerig. Hij gebruikt dezelfde speen. Je kunt gewoon eerst een theelepel proberen en kijken hoe het gaat. Succes!
Wij hebben ook de difraxflessen en hij heeft een 3 standenspeen. Het ligt een beetje aan de hoeveelheid rijstebloem. Wij hebben vaak genoeg aan standje II
Ik gebruik sinds 2 dagen rijstebloem bij de laatste voeding, doe ongeveer 2 1/2 schep. En ik gebruik gewoon de brede S speen van difrax en dit gaat goed. Heb de 3 standenspeen ook liggen, maar ik dacht probeer eerst met de gewone.
Omdat dit topic dubbel is gepost (de andere staat bij het forumonderdeel Flesvoeding), doe ik deze op slot. Groetjes, Josien