Hoi! even een vraagje aan jullie... Mijn dochtertje huilt na elke voeding..ze krijgt nutrilon hypoallergeen (na 2 weken borstvoeding)...en dan 7 keer 100 cc...soms drinkt ze alles op..soms laat ze iets staan en vraagt dan de volgende voeding iets meer.. Na de voeding huilt ze wel anderhalf, soms wel 2 uur....ik moet dan met haar rondlopen om haar stil te krijgen... Soms denk ik dat het krampjes zijn want dan wordt ze helemaal rood en trekt haar beentjes op of strekt ze juist.... Maar anderhalf tot 2 uur krampjes...? hmm dat lijkt me niet...iemand tips???? ik hoor het graag! ps heb ook al contact opgenomen met cb maar die moeten me nog terugbellen... groetjes Claudia
Hoi, Onze meid had ontzettend last van krampjes en die hielden echt wel een poos aan. We hebben toen Cinababy enz geprobeerd. Hielp helemaal niets, totdat we sab simplex begonnen te gebruiken. Was heel snel over! Dit doe je in de fles en zorgt ervoor dat er geen luchtbelletjes meer in de voeding zitten. Moest daarna helemaal wennen aan het feit dat ze niet meteen meer begon te huilen! Misschien kun je er wat mee, en anders idd even cb bellen. Succes!
Het klinkt idd wel als krampjes. Ook hier zijn de SabSimplex druppels een succes. Weinig tot geen krampjes meer! Hoop dat het CB je snel terugbelt voor overleg.
klink indd als krampjes mijn zoontje heeft er echt een hele poos last van gehad, toen sab simplex gaan gebruiken en het was binnen een week over !! helemaal weg ( i.c.m. difrax S fles)
Bedankt voor de reacties! SabSimplex druppels lijken me wel wat..of iets in die richting..het is altijd het proberen waard natuurlijk.. Verborgen reflux kan het ook zijn maar zijn vanavond naar een huisarts geweest (op advies van het cb) en die zei dat het geen reflux was...weet niet precies waar hij het ook baseerde...misschien op het feit dat ik zei dat ze niet spuugt na het drinken... Hebben nu nutramigen voor haar gehaald (op advies van de huisarts en telefonisch overleg met kinderarts) is voor baby's met koemelkallergie...geen idee waarom ze denken dat dat zal helpen...moet na 3 dagen gaan werken..ben benieuwd... Maar misschien dat ik ook die druppels ga halen.. Groetjes Claudia
Druppels kun je volgens mij alleen in Duitsland bij de apotheek krijgen, maar je kan ze ook via internet bestellen. Echt een wondermiddel hier!
Jayden heeft ook erg veel en lang gehuild, ook vlak na de fles en tijden erna, vaak ging het ook echt de hele dag door. Het bleek later wel een koemelkallergie te zijn (hij had nog wel meerdere symptomen) Miss heeft jou kindje ook wel een koemelkallergie en je zou dan idd met de nieuwe voeding na een aantal dagen verbetering moeten zien. Succes. Liefs wolly
Sab simplex is alleen via internet te bestellen, maar hetzelfde middeltje is onder een andere naam wel bij veel drogisterijen te koop: infacol. Hebben we hier gebruikt en hielp enorm! Op hun site (www.infacol.nl) kun je kijken waar het te koop is.
Overigens: krampjes kunnen echt wel zo lang duren... hier ook drama's gehad daaromtrent en met die infacol dus grotendeels over, (en anders voeden, maar ik geef bv, dus aan die tips heb je niet zoveel ).
donique had hetzelfde plus groene ontlasting. die huilde soms zo erg dat ze zich helemaal ging overstrekken etc dit bleek koemelkeiwitallergie te zijn. nu drinkt ze pepti en gaat het perfect! gr kim
als dit altijd zo is laat dit dan goed nakijken of vraag aan cb of je een tijdje pepti mag proberen . want anders zit je zolang te modderen!
Mijn zoon doet dit ook en volgens de huisarts is het reflux. Woensdag kunnen we terecht bij de kinderarts. Hier zijn de bijkomende symptomen: veel slijm, hoesten, braken, lucht in de maag en heel veel smakken. Dacht eerst ook dat het krampjes waren...
Wij hebben/hadden hier d edelfde klachten vresrelijk krijsen overstrekken ,niet slapen en erg onrustigetc liep een maand lang alleen maar met een kind op mn arm, nu heeft zn grote broer ook koemelkallergie, ik naar een osteopaat en die zei koemelk en koffie, ik gaf borstvoeding, ik ben overgegaan op de pepti op advies van hem en het is al een heel stuk verbeterd maar het is nog niet helemaal goed, morgen naar de dietist en even overleggen want ben nu zeg maar aal het elemineren met de pepti en dan na 2 weken weer gewone voeding testen en dan kijken wat er gebeurd. Ik ben me t deborstvoeding stopt omdat ik dan alle koemelkeiwitten zou moeten weglaten en dat is zo moeilijk. ik vermoede zelf wel al kma vanwege mn zoontje de pepti gebruik ik nu een week maar er zijn nog steeds bepaalde klachten dus misschien toch maar nutramigen proberen