reflux baby en zantac

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sab85, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Heeft iemand hier misschien ervaring met zantac ?
    Wij hebben dit gisteren van de kinderarts gekregen voor ons meisje van 6 weken, omdat de andere reflux medicijnen (gaviscon) niet werken.

Nu wisten ze bij de apotheek niet of het voor of na de fles moet:(
    ze 'dacht' erna, maar ik wil het liever eerst zeker weten, dus misschien weet iemand van hier dat?

En misschien hebben jullie ook wel tips hoe ik het het beste kan geven, we hebben er een spuitje bij gekregen maar ze gaat meteen kokhalzen als ze het proeft en dan komt alles er weer uit.
    Daarna geprobeerd in een losse speen van haar fles zodat ze het 'drinkt' maar dan neemt ze ook maar 2 slokjes.

Mag je het niet gewoon in de melk doen? Er staat niets over in de bijsluiter.

alvast bedankt!

2. wolly

wolly Niet meer actief

Mijn zoontje gebruikt ook al een tijd de Zantac en je mag het door de aangemaakte melk doen, hier was het ook drama met het spuitje en heb het daarom gevraagt aan de apotheker die het weer na gevraagt heeft aan de fabrikant die Zantac maakt.
    Dus gewoon door de melk en Jayden merkt er niks van.

Liefs wolly

3. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    mijn dochtertje heeft ook zantac gekregen, wij gaven het voor de fles. zodat ze hongerig was en dat de zantac wel 'opdronk'
    wij deden het ook in de speen van de fles, eerst het speentje in dr mond en zodra ze begon te drinken spoten we snel de zantac erin.
    opeens was ze aan de smaak gewent en vond ze het niet meer vies.
    hopelijk gaat het zo ook bij jou dochtertje.
    veel succes!

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook door de fles! Ze vindt het geloof ik nog lekker ook, hihi. Beetje zurige mintsmaak...

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    oh wat fijn om te horen dat het gewoon door de fles mag!
    Erg vreemd dat ze dat bij de apotheek allemaal niet weten...scheelt een hoop gedoe!

ga het vanavond meteen proberen, hoop alleen dat ze dan de melk nog wel wil opdrinken ;)

gaven jullie ook (2x) 1 ml?

6. wolly

wolly Niet meer actief

Ik geef nu om 07.00 1ste fles 2 ml en de 3de fles om 15.00 1,5 ml.
    Jayden zit nu aan de max.

7. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    Wij geven ook zantac. 2 x per dag 2,5 ml. ( ligt aan gewicht van je kindje)
    Wij doen het door de eerste en door de laatste fles heen.
    eerst doen we een heel klein beetje vanuit het spuitje in haar mond, zodat ze de smaak al in har mondje heeft en dus niet proeft dat het door haar melk heen zit. Werkt perfect!!
    Succes ermee, bij ons werkt het goed!

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    wij geven het via het spuitje net voor de eerste fles en net voor de laatste fles. het maakt volgens mij niet uit wanneer je het geeft.

in eerste instantie moest ons manneke ook niets van het spuitje weten, maar omdat ik bv gaf en dus niet anders kon zijn we het blijven proberen. volgens onze apotheek mag het gewoon door de fles.
    na een paar keer wist hij wat de bedoeling was en slikte hij het keurig door.
    nu hij bijna een half jaar oud is, lijkt het wel alsof hij het lekker vindt ;) zodra hij het spuitje ziet... wordt hij helemaal wild en gaat zijn mondje vast open.

Deel Deze Pagina