niet meer slapen na nachtvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sunshine09, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Onze zoon Niek krijgt zijn avondvoeding rond 23.00-23.30 uur en komt meestal tussen 4.30-5.30 voor zijn nachtvoeding. Hij heeft dan ook enorme honger en valt ook echt op zijn fles aan :).

Na deze voeding wil hij niet meer gaan slapen. We leggen hem altijd terug in bed maar na een half uurtje begint hij te rommelen. Probeer het dan altijd nog met speen te rekken maar op een gegeven moment is het huilen.

Vaak nemen we hem dan bij ons in bed en daar ligt hij dan lekker wakker te wezen ;). Maar tegen de tijd dat het weer tijd is voor de nieuwe fles ligt hij te pitten!

Wij willen hem eigenlijk zo min mogelijk laten wennen dat hij dan lekker bij ons in bed kan. Het zou fijn zijn als hij na zijn voeding nog even lekker in zijn bedje gaat slapen.

Vroeg me af of jullie dit ook hebben en wat we er aan kunnen doen.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi sunshine,

Wij hebben dit zelf nooit gehad met ons kindje. Maar soms was hij na de fles ook nog wel even 15 minuten wakker voordat hij weer sliep. Hoelang laat je hem liggen na de fles in zijn eigen bed? En persoonlijk zou ik er mee uitkijken inderdaad om hem bij je in bed te nemen. Straks wil hij dat alleen nog maar en ben je helemaal verder van huis, maar dat is mijn mening maar hoor!

gr vruchtje

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik liet soraya na de fles altijd nog eventjes spelen in de box zodat ze weer moe werd. zodra ze begon te gapen, legde ik haar weer in bed en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met haar slapen!

zelfs als ze nu het klokje rond slaapt, gaat ze na de eerste fles nog een uurtje of 2 á 3 slapen!

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Marin heeft dat dus ook erg gehad!
    Dan kwam ze om 3 a 4 uur en daarna niet meer willen slapen.
    Kwam ook vooral omdat de voeding haar dan weer opkwam.

Maar ik heb toch stug volgehouden en elke keer weer in haar bedje gelegd, en dan hand op haar hoofd en buikje zodat ze weer wat rustig werd.
    Nou eerste weken viel ze pas na 1 a 1,5 uur in slaap.
    Daarna werd het steeds sneller.

Maar ze komt nou ong 05.30/ 06.00 en daarna leg ik haar op het voedingskussen tussen ons in te slapen.,
    En dan slaapt ze lekker, anders is ze zo in gevecht met dr lichaam /voeding in haar bedje!

Maar wij gaven Marin dus eerst ook rond 23.00/00.00 delaatste fles en moet zeggen hoe later wij gaven hoe EERDER ze weer was!
    Dan kwam ze opeens weer in het ritme van de 3 uur.
    Ik probeer altijd een uur of 22.00 uit te komen.
    De laatste 4 dagen lukte dat niet want dan kreeg ze te weinig voeding (slechte drinker) en moest ik dus om 00.00/00.30 geven
    En ja hoor 3 uur weer wakker!

5. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    @ vruchtje ja dat wil ik dus ook voorkomen, dat hij gaat wennen om bij ons in bed te liggen. Maar de hele tijd op en neer te lopen om hem te kalmeren of speentje te geven werkt ook niet echt lekker. Tegen de tijd dat hij rustiger begint te worden, ben ik klaarwakker.

@horselover, dat idee heb ik met Niek dus ook, ga ook maar weer proberen om richting 22.00 uur en 22.30 uur te gaan.

Hoe lang slapen jullie kindjes dan nog na deze voeding? Komt misschien ook door het warme weer hoor en misschien omdat het ook al zo vroeg licht is.

6. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    @ vruchtje Laat hem toch altijd wel een half uur tot uur liggen.

@horselover, Niek heeft ook wel last van zijn voeding hoor, dus wat je zegt doe ik ook hand op het hoofd en buikje. Misschien toch even doorzetten zoals jij gedaan hebt, hopelijk slaapt hij dan nog wel even.

Deel Deze Pagina