Hoi Allemaal, Ik heb weer even wat vraagjes ( wat een zoektocht, die voeding) Dochtertje is nu ruim 4 maanden en we zijn langzaam wat veranderingen aan het doorvoeren. Ze krijgt nu nl nog maar 4 flessen ( we hebben de fles van 23.00u laten vervallen want dat maakte totaal geen verschil qua slaaptijd en ze was bijna niet wakker te krijgen) Nu komt ze soms wel, soms niet voor een nachtflesje, dat verschilt. Ons schema is momenteel: 7.30/ 8.00u 180/6 met 1,5 schepje rijstebloem (tenzij ze 's nachts is gekomen, dan krijgt ze geen rijstebloem in de ochtendfles en geven we haar 90/3 's nachts) 11.30u 180/6 15.00u 180/6 17.00u groentehapje ( maar dit gaat er bijna niet in, is echt nog proberen) 18.30u 180/6 met 1,5 schepje rijstebloem. Vraagjes: -Rijstebloem is dat bovenop de 6 schepjes of als vervanging van in ons geval dus 1,5 schepje nutrilon? - ik heb het idee dat ze met de 1,5 schepje rijstebloem echt wat langer en beter slaapt en in de ochtend ook wat langer verzadigd is ( dochter is echt een hongerige baby) maar nu hoor ik veel tegenstrijdige verhalen, dat rijstebloem onzin is en een echte dikmaker, wat vinden jullie?? - Wat vinden jullie van dit schema? ben ik een beetje op de goede weg? Alvast heel erg bedankt!
Rijstebloem en andere vormen van pap doe je in principe bij de klaargemaakte melk. Dus je hoeft niet minder melkschepjes te doen. Het kan natuurlijk wel, maar ik denk niet dat het daar lekkerder van wordt. Rijstebloem schijnt van alle soorten pap het makkelijkst te verteren te zijn, maar ik lees hier ook wel eens verhalen van kinderen die er helemaal van verstopt raken. Dat zal je zelf moeten uitvinden. Bij mijn zoontje levert voedsel in zijn algemeenheid geen verteringsproblemen op. Als je rijstebloem of andere granen door de melk doet dan maak je er meer een maaltijd van. Je kan het eigenlijk zien als een beetje brood bij de fles. Dus binnen een gezond voedingspatroon kan je heel goed rijstebloem gebruiken, maar ik zou het niet door elke fles doen. Als je kindje ouder wordt krijg je meer keuze in soorten granen die je door de melk kan doen om pap te maken. Het is dan wel aan te raden goed de ingrediënten te lezen, omdat er dan ook (fruit)suikers of honing in kan zitten.
Eva heeft lange tijd rijstbloem bij haar melk gekregen, omdat ze ook een hongerige, gulzige baby was. Wel alleen bij haar ochtendfles trouwens, en we hebben het uiteindelijk vervangen door "gewone" bambix bij haar melk, waardoor het ook wat dikker werd. Ik weet even niet welke verhouding trouwens, maar ze is een gezond kind, die prima op gewicht is (strak op de middenlijn )
Vraagjes: -Rijstebloem is dat bovenop de 6 schepjes of als vervanging van in ons geval dus 1,5 schepje nutrilon? Je maakt de melk aan zoals gewoon en rijstebloem is extra, dus 6 schepjes poeder en 1,5 schepje rijstebloem - ik heb het idee dat ze met de 1,5 schepje rijstebloem echt wat langer en beter slaapt en in de ochtend ook wat langer verzadigd is ( dochter is echt een hongerige baby) maar nu hoor ik veel tegenstrijdige verhalen, dat rijstebloem onzin is en een echte dikmaker, wat vinden jullie?? Van alles wat er op de markt te krijgen is, is rijstebloem een van de beste opties. Als het zonder lukt is dat prima, maar mijn oudste was een hongerlapje en ging anders ver over de liter heen. Dan toch liever wat rijstebloem. Zo dik worden ze er niet van, zeker niet deze hoeveelheden. - Wat vinden jullie van dit schema? ben ik een beetje op de goede weg? Werkt het voor jullie? Dan is het een prima schema
Super, bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga nog even aankijken wat ik met de ochtend fles doe, want vandaag leek het niet veel uit te maken en bleef ze wat hongerig. verder ben ik wel redelijk tevreden over het schema dan
wij hebben eigenlijk hetzelfde schema, nog geen rijstebloem gegeven, omdat het schijnt te stoppen. wat is jou ervaring hierin? wel ook hongerige baby, vanavond eerste keer forte gegeven, kijken wat dat doet
Geven hier al rijstenbloem vanaf 12 weken ivm vooral savonds hongerige baby. Sinds dien komt hij niet meer 1 a 2 keer per nacht. Nu komt ie heel wisselend tussen half 5 en 8 uur. Ik vind 1,5 schepje rijstenbloem erg weinig, ik vraag me af of dat wat uit maakt. Ik doe bijna net zoveel schepjes rijstenbloem in de fles als schepjes melkpoeder. De laatste fles hier is nu 210 water met 7 schepjes voeding en 6 schepjes rijstenbloem plus nog 1 schepje nutriton ivm zeer krachtige en drinker. Gaat net aan in een fles van difrax met L speen. De laatste fles hier word tuessen 21.00u en 22.00u gegeven en hij komt weer tussen half 5 en 8 en het lijkt erop dat ie nu wat vaker tegen 8 uur komt en als dat gebeurd dan start ik met een papfles omdat hij dan die dag op 4 flessen uitkomt. Ik geef hem fles nmr 2 zodra hij er zelf om vraagt. en fles nr 3 uiterlijk om 17.00u Vandaag zat ie op 4 flessen en zag er als volgd uit. 7.30 Papfles van 210 water 13.00u Fles 2 van 180 water Slapen van 13.30 tot 16.00u 16.00u Groentenhap 17.00u fles van 180 water. 19.00u naar bed en straks maak ik hem uiterlijk om 22.00u wakker voor zn laatste papfles. Hier geen last van verstopping ook niet met 2 papflessen op een dag.